Langkau ke kandungan utama

Minta Pendapat Korang, Dijodohkan Dengan Lelaki Ini?




Assalamualaikum...

Entri peribadi. Aku betul-betul memerlukan pendapat korang. Tolonglah aku membuat keputusan. Aku berdebar-debar dan buntu. Mungkin aku memberi jawapan negatif.

Balik kampung untuk kali terakhir dalam pengajian bukanlah satu yang menggembirakan. Bukan apa, masa degree dulu, ayah ada membawa orang untuk merisik. Kali ini, masa habis master pula, sekali lagi ayah usulkan. Tapi bukan orang yang sama.

Ayah tak memaksa, kerana dia tahu aku jenis bagaimana. Bertegas dengan keputusanku.

Ayah bertanya kepadaku , sudahkah aku mempunyai teman istimewa. Erm, aku memang solo sekarang ni. Tak percaya? Semak ni..

Aku Mencari Jodoh

Resepsi Impian: Berangan Nak Jadi Bride

Siri Perihal Seorang Aku:
1
, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 89, 10

Sekali kau, banyak berderet rujukan.. Wahaha~




   

Ayah cakap dia tak berani nak tanya aku sebab mungkin aku ada berpunya. Aku berterus terang kepada ayah. Ada tu ada tapi kerja biasa sangat. Bukan aku kisah tentang kerjanya tapi dia sendiri bukan jenis orang yang baik. Tak nak la aku. Takut nak membayangkan masa depanku bersamanya. Oh, tidak!

Kiranya aku free, tak ada orang.

Itu cerita aku. Ayah kata dia ada kenal seorang. Cikgu. Orang Pahang. Umur 30 tahun. Aku umur 26 tahun.

Aku katakan kepada ayah, kalau fizikalnya nampak tua, aku tak mau. Aku bukan memilih tapi aku geli dengan orang tua yang telah berkedut kulit dan bermisai. Eeyek!

Aku ni awet muda, kalau dapat laki yang tua umur 40 tahun ke atas, sangat tak sesuai ok. Ya, semua ini berdasarkan hati. Aku akui, tapi hatiku awal-awal lagi menolak.

Ok, itu biodata. Pasal peribadi pula, telah empat tahun dia mendiamkan diri, tetiba bebaru ni cari ayah pulak. Aku dah rasa something wrong la dia ni. Er, hello macam ni ke nak buat calon suami? Kang nanti dia pula tinggalkan aku bertahun-tahun tanpa khabar berita! Oh, tak boleh harap jantan macam tu.

Pada masa tu, dia bertunang dengan adik kawannya. Tapi disebabkan desakan keluarga perempuan yang suruh tinggal di Terengganu, dia memutuskan pertunangan. Baru dia cari ayahku.

Erm, apa pendapat korang?


Terima sudi baca entri ni. Sayang korang.
Anything can happen, that why life is wonderful. Struggle to get what u aim but be sure don't hurt any one. No one you shouldn't hurt their feels!

Ulasan

  1. bantulah aku dengan pendapat bernas korang..

    Terima kasih daun keladi =)

    BalasPadam
  2. tak nak jumpa dia dulu ker??? kot2 berkenan... pastu buatla solat istikharah...

    BalasPadam
  3. jumpe dulu

    manusia itu tidak kekal, so sentiasa berubah. dulu mungkin dia kurang beriman, mungkin sekarang menjadi lebih baik.

    ishtikharah lebih baik. jodoh tu asal dari Allah.

    Kalau tetap dapat yg tak elok, itu maknanya Allah ingin menduga keimanan kita.

    kalau dapat yang baik syukur alhamdulillah tidak diduga sehebat itu

    BalasPadam
  4. terima je., kalau tak nak bagi saya.. hihi

    BalasPadam
  5. kalau jodoh tak kemana sha... maybe sha tak suka sebab tak da jodoh antara korang.. tp kalau ada lambat laun sure sha suka gak org tu...

    kesimpulannya.. biar masa menentukan dan serahkan segala2 kepada Allah...

    tapi.. cari kena carik gak dik heheheheh

    BalasPadam
  6. @dwaty
    Jumpa.. Dia akan dtg rumah tak lama lg.

    Berdebar ni.. Hihi~

    BalasPadam
  7. alamak kak hapisah....kite budak2 lagi..xtau nak bg pendapat ape...huhuhu...26??? siyes x mcm 26 pon...=) erm...insyallah kalau ada jodoh x ke mana tu..

    BalasPadam
  8. @not irene

    ye, jumpa dulu.

    a ah, kita boleh insaf, kan?

    Okay, solat isthikarah.

    apapun, ALLAh mahu menguji, kan?

    BalasPadam
  9. @♥ adibah mazlan ♥

    didi nak menggatal ye.. MR A, nak campak mana? Ekeke~

    tapi kalau didi nak, ambik la.. tak kisah pun. Hihi~

    BalasPadam
  10. @EnY YuSniZaR

    kak Eny sokong ek? Ok2 TQ kerana menyokong.

    Aah, pasrah ke hadrat yg Maha Esa.

    Ya, berusaha tu tetap kena berusaha =)

    BalasPadam
  11. Dari cerita sha ni mungkin dia ada sebab tersendiri kenapa setelah 4 tahun baru muncul kembali...iyelah setelah tali petunangan dia putus mungkin dia membawa hati..mana tahu?

    saya rasa eloklah diberi peluang kepada diri dia dan juga kepada diri sha untuk lebih saling kenal mengenali antara satu sama lain , mungkin apa yang sha ketahui mengenai diri sidia selama ini hanya dari segi luaran sahaja...

    dalam tempoh tersebut tak perlu beri apa-apa komitmen lagi tetapi jika masing2 rasa dah serasi maka bolehlah perhubungan itu diteruskan , otherwise sha pun tahu nak buat macamana kan...

    kenal dulu..tak kenal maka tak tahu...


    apapun saya doakan agar sha dapat membuat pilihan yang terbaik...semua keputusan di tangan sha...sha yang tentukan...

    BalasPadam
  12. @NUR AYNIE

    haha~ aini..

    Nampak muda, kan? Hehe~ perasan ni. Kite dah tua la..

    BalasPadam
  13. pd pendapat reen jumpa lah dulu beberapa kali.
    then baru judge that guy mcm mana.
    kalau masih ragu2 buad solat istikarah.
    insyaALLAH kak pisah dapat petunjuk.

    BalasPadam
  14. sha da nk kwen ke?waa...tatotnyewwww!

    BalasPadam
  15. encik Khairil:

    Terima kasih bagi nasihat.

    Peluang utk kenal diri masing2 ek? Ok ja..

    berkawan tanpa rasa nak ada apa2 komitmen. nak tau keserasian ek? Ok2..

    Tak kenal maka tak cinta, kan? Tapi bila dah kenal, maka membenci, ada jugak. Hihi~

    Semuanya di tangan Sha.

    TQ bg doa.. jgn frust tau.. Ekeke~

    BalasPadam
  16. @MisApple

    Jumpa bbrpa kali dulu ek?

    ye, solat tu akan dibuat kmdian.

    Amin..

    BalasPadam
  17. @Raja Ellysya

    Belum nak kahwin la.

    Takut apa plak ni? Chill sudah la..
    =)

    BalasPadam
  18. @アヌム ちゃん

    wslm.
    moshi2..

    Rajin BW ek? siap tinggal komen yg tak de kena mengena dgn entri.. Hihi~

    BalasPadam
  19. sha: memang tengah frust berguling2 ni....hahaha

    BalasPadam
  20. @Khairil

    alalala, kesiannya encik Khairil ya..

    jgn lupa nnti beli ais krim Malaysia, tau.. hihi~

    BalasPadam
  21. haa nanty nk jmpe ek..t bwat entry baru ape y sis ase :)

    kite pun tataw sape die kan,wuih kalo el mgkin ntahla haha


    apela xde mtif kmen grr

    BalasPadam
  22. @erleena

    Aah, nak jumpa. Entri dah ada la.. Klik ni:

    Bakal Jodohku- !st Time Cakap- Berdebar>

    Ye la tak kenal kan? Susah sikit la.

    tak pe, komen je apa2 El.. =)

    BalasPadam

Catat Ulasan

Nak tinggalkan komen ek? Sila-sila =)
Pastikan tak menyinggung perasaan sesiapa ya.
Happy blogging.

”Jom like page fb blog”

Catatan popular daripada blog ini

Pantang Larang dan Makanan Orang Demam Campak

Air kelapa sangat bagus untuk demam campak Nak jaga pemakanan orang demam campak? Ok, aku ada petua dan tipsnya. Segala yang tertulis di sini adalah keluar dari kepalaku, dan pengalamanku menjaga makanan orang demam campak. Ku abadikan di sini. 1. Tidak boleh menggoreng Demam campak ni kita tak boleh nak goreng apa-apa makanan terutamanya guna minyak. Contohnya goreng ikan. Menumis pun tak boleh tau. Sebab apa tak boleh? Sebab ia akan merangsang pertumbuhan campak dan buat ianya kemerah-merahan. 2. Elakkan makanan laut yang gatal Makanan laut, seperti udang, sotong, kerang elok la dikuarantinkan.. Haha~ Bukan kuarantin la tapi jangan makan makanan tu, k. 3. Elakkan yang pedas Cili pun tak boleh makan sebab mengundang kegatalan. Aku ada baca, sup ayam ni bila dibuat sup akan mengeluarkan satu pati yang berkesan khas untuk menyembuhkan demam. Korang letak bawang merah, bawang besar dan bawang putih. Lagi sedap bawang putih tu, tak dipotong, hanya buang kulit, ba

Istilah-istilah Dalam Bundle Yang Ramai Lagi Keliru

Istilah-istilah Dalam Bundle Yang Ramai Lagi Keliru, jom kita gali ilmu. Sha dapat dari kawan-kawan bundle juga. ✔ Bale – Ketul, guni atau tokol pakaian/beg/kasut dan lain-lain. Kain 100 – Baju/pakaian yang 100% kapas. Kain Samah – Baju yang diadun dengan 2 material. 50 cotton +50 polyster (poly). 3 kain – Baju diadun dengan 3 material. Cotton + Poly + Rayon. 3 suku / Raglan / 3q – Baju yang mempunyai lengan bersambung dari leher berakhir di siku. Kain sambung – Lengan baju disambung dengan lengan warna lain, contohnya Rolling Stone Tour Euro82, Iron Maiden ‘aces high’ lengan camo. Ada juga kain sambung di dada. Contohnya Hawaii bernombor. Camo – Celoreng Ringer – Baju yang mempunyai warna/getah pada hujung lengan dan leher. Kain pasir / kain bulu katu – Merujuk seluar Lee,Wrangler,Levis era 70/80/90 an. Combo – Jualan melebihi sehelai dengan 1 harga. Single stich – Jahitan satu garisan sama ada pada lengan atau bawah baju. Biasa pada baju vintage.

Tips Pakaian Untuk Konvo

Gambar konvo! =) Assalamualaikum. Apa yang korang perlu ada untuk pakai pakaian konvo? Aku ada sedikit panduan. Top to toe 1. Kasut Lelaki kena pakai kasut kulit (kulit warna gelap –seelok-eloknya warna hitam) Ala, tak mahal pun ada jer yang murah. Perempuan pula kena pakai kasut bertutup, hitam atau warna gelap seakan-akan hitam. Kasut tu mestilah nampak formal. Tak boleh ada lubang-lubang macam kasut Cinderalella. Orang perempuan mesti tau kasut Cinderalela tu macam mana. Kasut Cinderalela tu adalah kasut plastic nipis dan ada lubang-lubang.   Sila beri perhatian, kasut adalah penting. Tak boleh pakai sandal dan selipar. Stoking tak apa, kurang diberi perhatian (bagi perempuan sahaja). Boleh pakai stoking atau tidak. Lelaki kena pakai stoking. Mesti warna gelap, jangan pakai stoking putih pula, sangat pelik. Bagi mereka yang jarang pakai kasut tertutup macam aku ni, boleh juga bawa sandal atau kasut yang selesa untuk digantikan apabila perlu . Ta

Open Tracker