Langkau ke kandungan utama

Perihal Seorang Aku... Sha (10)

Kemaafan..


Assalamualaikum...

Entri peribadi.. Saja nak layan perasaan sikit.


Penglihatan kabur. Air mata mula mencurah-curah..

Akhirnya tumpah jugak air mata ini setelah ditahan-tahan..

Awak,
Saya hanya inginkan awak bahagia
Dan sekarang awak bahagia
Saya bersyukur
walau saya tak memilikimu
saya bahagia kerana awak bahagia..


Apabila awak singkapkan kembali kisah lalu
Sakit rasa hati ini
Tapi saya sedia memaafimu
Kerana saya bukanlah pendendam

Bila awak sakit
saya sangat risau
menitis air mata ini
awak tak benarkan saya risau
Kalaulah saya boleh katakan kepada hati
"Wahai hati, awak jangan risau," dan ia pun menurut,
saya akan rasa lega
tapi hati terlalu degil untuk menurut arahan..


Awak,
Terima kasih kerana masih sudi menyayangi saya
Walau kita sudah tiada apa-apa hubungan
Terima kasih sudi tolong saya apabila ditimpa kesusahan

Terima kasih awak..

"Anggaplah abang ni sebagai abang sha je,"
err, abang ke pak cik? Ahaks!
Ye la, awak sekarang dah jadi abang or pak cik saya
dan saya ada anak saudara yang comel.. :-)


Terima sudi baca entri ni. Sayang korang.
Anything can happen, that why life is wonderful. Struggle to get what u aim but be sure don't hurt any one. No one you shouldn't hurt their feels!

Catatan popular daripada blog ini

Innershine Prun dan Camu-camu: Testimoni Cantik Kulit Berseri

Sedap. Manis-manis masam. Kalau ada rasa kurma, lagi best. Marvellous. Ada orang cakap, masam sedikit. Pada Sha yang tak makan masam langsung, rasa Innershine ini tidaklah masam mana. Sedikit sahaja rasa masamnya, berbanding produk lain yang lagi rasa masam asam jawa (Ladies Collagen). Innershine rasa masam buah camu-camu sahaja. 
Harga pasaran untuk 6 botol RM 28.90 dan untuk 12 botol RM 57.90. Berat satu botol 42 gram. Harga boleh dapat murah, ikut pasaraya. Pandai-pandailah korang pilih. Sha tengok kat Aeon (Jaya Jusco nama lamanya) pada 13 Jun 2014, harga seperti di atas. Tapi Sha tengok kat Big Aeon harganya lebih murah. Pek kecil (6 botol) hanyalah RM26.90 manakala yang besar RM54.90. Murahlah berbanding harga asal.
Perubahan magik yang Innershine Prun dan Camu-camu lakukan kepada diriku:

Hari pertama, minum malam sebelum tidur, tak dapat tidur dan esok paginya, perut membuang, detox kan? Hehe.
Lusanya, minum awal sikit dalam pukul 9 malam. Tidur, ok saja. Perut ok, tak ada…

Pantang Larang dan Makanan Orang Demam Campak

Nak jaga pemakanan orang demam campak?
Ok, aku ada petua dan tipsnya. Segala yang tertulis di sini adalah keluar dari kepalaku, dan pengalamanku menjaga makanan orang demam campak. Ku abadikan di sini.


Tidak boleh menggoreng
Demam campak ni kita tak boleh nak goreng apa-apa makanan terutamanya guna minyak. Contohnya goreng ikan.

Menumis pun tak boleh tau.

Sebab apa tak boleh? Sebab ia akan merangsang pertumbuhan campak dan buat ianya kemerah-merahan.

Elakkan makanan laut yang gatal
Makanan laut, seperti udang, sotong, kerang elok la dikuarantinkan.. Haha~ Bukan kuarantin la tapi jangan makan makanan tu, k.

Elakkan yang pedas
Cili pun tak boleh makan sebab mengundang kegatalan.


Elakkan yang hitam-hitam seperti gaban perkasa hitam


Kicap dan kopi harus la dijauhi serta merta sebab ia akan menyebabkan berparut hitam. Kalau koko atau milo? Kalau capucinno? Erm, ikut suka korang la.

Aha, aku ada idea, kalau nak putih maka minumlah air soya. Confirm menjadi. Tapi kalau tak jadi, jangan…

Petua Tutorial Cara Pakai Contact Lens (Kanta Lekap)

Open Tracker