Langkau ke kandungan utama

Perihal Seorang Aku... Sha (9)



Assalamualaikum...

Aku dapat mesej dari seseorang:

Thank a lot of because during we couple, u order me to make sure that cannot have any hair on my face. Now i feel more confident when i throw out all hair on my face. That 1 of good thing i got when i couple with u. I don't know how to reply ur kindness to me. I always praying that ALLAH blessing u every moment. 

Sha, i always hoping that u'll find a man who loving u more than i. Sha, sorry if i was making ur heart broke cause i connecting u last week. With sincere heart tell u that i very miss u, that why i call u. Sorry once again.




Haha, see, very broken English. This is Manglish. Kelakar jugak bila baca sebab banyak kesalahan penggunaan bahasa. Lucu la..

See again, aku dah kata, aku tak nak kacau hubungan orang lain. Lagipun tak mungkin aku akan kembali pada dia.

Malas aku nak ingat segala yang berlaku. Menyesakkan minda jer.

Dia ada call aku. Aku jawab sekejap saja. Kemudian, aku kata, Sorry, i dont want to speak with u. Babai~
Terus aku matikan talian. Tak masa aku nak layan orang yang buat aku sedih. Buat aku stress. Dulu-dulu dah cukup la.

Pada aku, cukup la apa yang dia dah buat untuk aku selama tempoh itu. Sekarang ni, kita dah ada jalan hidup masing-masing. Nak kembali, tak mungkin. Kalau dekat, ada possibility jugak. Ni dah jauh, dengan keadaan famili, masyarakat, negeri dan paling penting diri dia sendiri membuatkan aku tak nak ambik risiko.

Daripada nak susah-susah nak layan perangai orang, lebih baik aku duk single mingle sorang-sorang. Itu yang terbaik. Happy pun happy..




Malam tadi baru aku balas mesej dia. Aku balas smiley senyum jer :-)

Dia balas smiley sedih ;-(
Terus aku mengamuk, Jangan nak ngada-ngada la!

Kemudian, dia balas apa, aku dah malas nak layan.

Aku jerit sorang-sorang " Paboya.." Bahasa Korea ni. Maksudnya, bodoh.

Kalau fikir logik, kenapa tak cari aku dari dulu? Sekarang baru nak cari lepas berbulan-bulan? Go to hell la..

Dah la, aku dah tak de kena mengena dengan dia.
Aku happy dan ceria jer sekarang ni. Tak perlu lah nak diingatkan kisah yang sedih dan menyakitkan hati, kan?


Terima sudi baca entri ni. Sayang korang.
Anything can happen, that why life is wonderful. Struggle to get what u aim but be sure don't hurt any one. No one you shouldn't hurt their feels!

Ulasan

Catat Ulasan

Nak tinggalkan komen ek? Sila-sila =)
Pastikan tak menyinggung perasaan sesiapa ya.
Happy blogging.

”Jom like page fb blog”

Catatan popular daripada blog ini

Pantang Larang dan Makanan Orang Demam Campak

Air kelapa sangat bagus untuk demam campak Nak jaga pemakanan orang demam campak? Ok, aku ada petua dan tipsnya. Segala yang tertulis di sini adalah keluar dari kepalaku, dan pengalamanku menjaga makanan orang demam campak. Ku abadikan di sini. 1. Tidak boleh menggoreng Demam campak ni kita tak boleh nak goreng apa-apa makanan terutamanya guna minyak. Contohnya goreng ikan. Menumis pun tak boleh tau. Sebab apa tak boleh? Sebab ia akan merangsang pertumbuhan campak dan buat ianya kemerah-merahan. 2. Elakkan makanan laut yang gatal Makanan laut, seperti udang, sotong, kerang elok la dikuarantinkan.. Haha~ Bukan kuarantin la tapi jangan makan makanan tu, k. 3. Elakkan yang pedas Cili pun tak boleh makan sebab mengundang kegatalan. Aku ada baca, sup ayam ni bila dibuat sup akan mengeluarkan satu pati yang berkesan khas untuk menyembuhkan demam. Korang letak bawang merah, bawang besar dan bawang putih. Lagi sedap bawang putih tu, tak dipotong, hanya buang kulit, ba

Istilah-istilah Dalam Bundle Yang Ramai Lagi Keliru

Istilah-istilah Dalam Bundle Yang Ramai Lagi Keliru, jom kita gali ilmu. Sha dapat dari kawan-kawan bundle juga. ✔ Bale – Ketul, guni atau tokol pakaian/beg/kasut dan lain-lain. Kain 100 – Baju/pakaian yang 100% kapas. Kain Samah – Baju yang diadun dengan 2 material. 50 cotton +50 polyster (poly). 3 kain – Baju diadun dengan 3 material. Cotton + Poly + Rayon. 3 suku / Raglan / 3q – Baju yang mempunyai lengan bersambung dari leher berakhir di siku. Kain sambung – Lengan baju disambung dengan lengan warna lain, contohnya Rolling Stone Tour Euro82, Iron Maiden ‘aces high’ lengan camo. Ada juga kain sambung di dada. Contohnya Hawaii bernombor. Camo – Celoreng Ringer – Baju yang mempunyai warna/getah pada hujung lengan dan leher. Kain pasir / kain bulu katu – Merujuk seluar Lee,Wrangler,Levis era 70/80/90 an. Combo – Jualan melebihi sehelai dengan 1 harga. Single stich – Jahitan satu garisan sama ada pada lengan atau bawah baju. Biasa pada baju vintage.

Tips Pakaian Untuk Konvo

Gambar konvo! =) Assalamualaikum. Apa yang korang perlu ada untuk pakai pakaian konvo? Aku ada sedikit panduan. Top to toe 1. Kasut Lelaki kena pakai kasut kulit (kulit warna gelap –seelok-eloknya warna hitam) Ala, tak mahal pun ada jer yang murah. Perempuan pula kena pakai kasut bertutup, hitam atau warna gelap seakan-akan hitam. Kasut tu mestilah nampak formal. Tak boleh ada lubang-lubang macam kasut Cinderalella. Orang perempuan mesti tau kasut Cinderalela tu macam mana. Kasut Cinderalela tu adalah kasut plastic nipis dan ada lubang-lubang.   Sila beri perhatian, kasut adalah penting. Tak boleh pakai sandal dan selipar. Stoking tak apa, kurang diberi perhatian (bagi perempuan sahaja). Boleh pakai stoking atau tidak. Lelaki kena pakai stoking. Mesti warna gelap, jangan pakai stoking putih pula, sangat pelik. Bagi mereka yang jarang pakai kasut tertutup macam aku ni, boleh juga bawa sandal atau kasut yang selesa untuk digantikan apabila perlu . Ta

Open Tracker