Langkau ke kandungan utama

Perihal Seorang Aku... Sha (3)



Assalam.

Hari ni rasa best tapi malam ni aku rasa sedih sikit.. Mood sedih. Sebab? Merindui seseorang.. Cheewah.. tak de la. Mana ada seseorang itu.


Hampa lagi harapanku untuk bertemu sua dengan si dia setelah perancanganku dan perancangannya tidak sama. Lain kali buat satu jer perancangan dan dipersetujui bersama. Tak pe la, aku cuma berharap dia berbahagia. Itu saja.




Bila berfikir bab itu, ah, aku seperti mahu menangis. Aku melukai hati seseorang malam ini. Tapi apakah yang harus aku lakukan kalau tidak persamaan taraf dan tidak sekufu? Bukan senang untuk memilih calon yang sesuai sekarang ni.


Adakah aku terlalu memilih? Mungkin jua kerana mereka yang meminatiku telah pun selamat diijabkabulkan. Aku? Masih menanti dan menanti.. Dalam diam aku akui yang aku ni agak memilih.


Susah untuk aku luahkan. Sebenarnya, aku agak cerewet memilih pasangan dek kerana bermacam-macam cerita dan pengalaman diriku yang telah mengenali pelbagai jenis lelaki. Sekarang ni, tengok lelaki pun aku dah dapat agak apakah jenisnya. Oh, tidak!


Aku tahu, Tuhan akan sediakan aku lelaki terbaik itu. Aku yakin dengan janji Tuhan. ALLAH itu Maha Adil dan Maha Pemalu.




Ok, aku mahu bercerita sedikit. Malam ini aku telah melukai perasaan seseorang dan aku rasa bersalah. (Orang yang baik, memang macam ni, okay. Eh, poyonyer!)


Tapi aku tak mampu untuk tidak menyetujuinya. Diriku yang tidak bersedia dengan keadaan dirinya memungkinkan aku menolaknya.


Aku tahu dia menyukai aku, menyayangi aku dan berkenan denganku. Dia terlalu berharap yang aku menerimanya. Aku tahu itu. Aku nampak itu.


Aku juga terasa dengan kelukaannya.Kehampaannya. Hatiku turut menangis. Aku pun ingin menangis bersamanya. Dia kawan aku. Kawan aku. Aku menyayanginya. Tapi, aku tak mampu untuk menyayanginya lebih dari seorang kawan.


Tak sukanya rasa macam ni. Ditelan mati mak, diluah mati bapak. Tapi orang kata, kalau macam itu, kulum jer la. Haha~




Pada aku, lebih baik aku berterus-terang. Biar dia tahu. Tapi aku melukainya. Sungguh, aku tak sanggup melukai seseorang. Kenapa aku terasa dengan kelukaan dek perbuatanku yang dirasai oleh orang lain? Kenapakah aku yang berasa bersalah?


Sedih. Aku ingin nangis. Aku rindu kawan-kawan aku. Aku rindu Afnan. Rindu Aida. Aku nak nangis depan diorang, di bahu diorang. Tapi diorang tak de. Diorang jauh.


Kesunyian yang teramat.


Anything can happen, that why life is wonderful. Struggle to get what u aim but be sure don't hurt any one. No one you shouldn't hurt their feels!

Catatan popular daripada blog ini

Tips Pakaian Untuk Konvo

Innershine Prun dan Camu-camu: Testimoni Cantik Kulit Berseri

Sedap. Manis-manis masam. Kalau ada rasa kurma, lagi best. Marvellous. Ada orang cakap, masam sedikit. Pada Sha yang tak makan masam langsung, rasa Innershine ini tidaklah masam mana. Sedikit sahaja rasa masamnya, berbanding produk lain yang lagi rasa masam asam jawa (Ladies Collagen). Innershine rasa masam buah camu-camu sahaja. 
Harga pasaran untuk 6 botol RM 28.90 dan untuk 12 botol RM 57.90. Berat satu botol 42 gram. Harga boleh dapat murah, ikut pasaraya. Pandai-pandailah korang pilih. Sha tengok kat Aeon (Jaya Jusco nama lamanya) pada 13 Jun 2014, harga seperti di atas. Tapi Sha tengok kat Big Aeon harganya lebih murah. Pek kecil (6 botol) hanyalah RM26.90 manakala yang besar RM54.90. Murahlah berbanding harga asal.
Perubahan magik yang Innershine Prun dan Camu-camu lakukan kepada diriku:

Hari pertama, minum malam sebelum tidur, tak dapat tidur dan esok paginya, perut membuang, detox kan? Hehe.
Lusanya, minum awal sikit dalam pukul 9 malam. Tidur, ok saja. Perut ok, tak ada…

Petua Tutorial Cara Pakai Contact Lens (Kanta Lekap)