Langkau ke kandungan utama

Mood Blogging Down, Rasa Nak Quit Blogging

Assalamualaikum...

Entri peribadi.

Aku sedang lalui waktu sukar. Perit rasanya.

Rasa macam sudah jatuh ditimpa tangga. (Masalah bertimpa-timpa).

Kalau tak percaya, tengok la rentetan masalah yang negatif:

http://sha-myheart.blogspot.com/2011/09/ku-susun-sepuluh-jari-mohon-ampun.html

http://sha-myheart.blogspot.com/2011/09/ku-lepaskan-kau-akhirnya.html

http://sha-myheart.blogspot.com/2011/09/minta-maaf-mood-aku-untuk-berblog-dah.html

http://sha-myheart.blogspot.com/2011/09/aku-tersilap-makan-oh-tidak.html

http://sha-myheart.blogspot.com/2011/09/duit-hilang-tak-tau-nak-tulis-tajuk-apa.html

http://sha-myheart.blogspot.com/2011/09/hati-ini-kuat-kepadamu.html

http://sha-myheart.blogspot.com/2011/09/layan-korean-drama.html

http://sha-myheart.blogspot.com/2011/09/jangan-ganggu-aku-lagi-pergilah.html

http://sha-myheart.blogspot.com/2011/09/selamat-ulang-tahun-kelahiran-untuk.html

http://sha-myheart.blogspot.com/2011/09/kejutan-semasa-wish-happy-birthday.html


Paling aku terasa ialah hubungan yang gagal di pertengahan jalan, duit aku hilang, tersilap makan-aku makan racun, dan tiga deretan peristiwa yang aku rasa sangat down. Inilah tiga peristiwa tu: diganggu xbf, mengamuk jugak aku hari tu, aku cari dia kat fb tapi tak ada, dan kehilangan seorang teman tapi mesra, sedih giler.


Tadi aku sedih sangat, tapi sekarang dah okay. =) Kan aku dah cakap aku ni jenis happy, senang jer nak happy. (Smile).

Rasa down giler-giler. Selepas satu episod sedih, satu episod sedih bersambung.

Orang kata, wajah ceria tapi hati menangis siapa yang tahu? Itulah aku, wajah melindungkan rasa hati. Hati yang menangis itu lebih terasa lukanya berbanding dengan mengalirkan mutiara jernih. Sakit!

Aha, aku pun rasa mungkin aku akan jatuh sakit dan aku pun prefer pilih sakit untuk menyerap sedikit rasa gundah ini. Haha~ Aku dah gila kot, sanggup pilih sakit.

Tak, aku tak gila. Aku dah tak tahan untuk merasa segala perasaan negatif yang bersarang dalam hatiku ini.

Makan minum memang aku abaikan. Memang turun dah berat badan ni. Bulan puasa pun tak turun macam ni. Bad.

Disebabkan semua rasa sedih ini, mood nak berblogging pun jatuh. Kalau korang perasaan, selepas raya mood blogging aku jatuh. Dengan berbagai peristiwa yang boleh menjatuhkan lagi mood aku, moood blogging makin merudum.

Entah la, aku rasa macam tak ada apa-apa pun dengan blogging ni. Aku rasa aku ada ke tak ada ke, korang tak ada kesan apa-apa pun.

Ahhhh, mood down..


Aku cuma melepaskan rasa. Tak perlu komen kalau sekadar nak balas komen aku kat blog korang.

P/s: Komen kat entri lain la..


Anything can happen, that why life is wonderful. Struggle to get what u aim but be sure don't hurt any one. No one you shouldn't hurt their feels!






Terima kasih sudi baca entri ni. Sudi-sudikan diri ‘like’ kat bawah entri ni dan fan page atas sana ya. Sayang korang.

              

Ulasan

  1. ala sabar lah, hidup ini kena ada cabaran....tekana...dengan ada semua ini...akan membuat kita lebih baik drpada sekarang. Insy Allah. Amin

    BalasPadam
  2. mud blogging gary pun macam dah hilang, terbng entah ke mana~.. hhmmm... sabar ek?..

    BalasPadam
  3. ber blog tak wajib kan? Tak ada mood untuk posting, tak apa. Jangan paksa diri. Asal jangan tak ada mood untuk ibadah. Keep smile :)

    BalasPadam
  4. sabar kak.. hidupkan kembali mood itu kalau segalanye kembali stabil k.. u can,if u think all de things positively.. :)

    BalasPadam
  5. Yee...

    jangan lemas gitu dunk?
    ayo semangat.

    kalau lagi malas, ya tak usah buat entry. jalan2 saja.

    yang terpenting jangan terputus tali silaturahmi antar blogger lah....

    BalasPadam
  6. harap bersabar ya? apa kata pegi bercuti dulu, relax2 kan otak, bila semua dah stabil, barulah kembali berblogging.


    fighting okeh?

    BalasPadam
  7. nak komen jugak sebab nak komennnn!
    heeee
    hayooooo
    kapan kah jadi begitu
    x pe...yg pntg jiwa kene sihat ye
    mungkin sha bole berehat dulu
    bagi jiwa betol2 sihat
    baru cari kembali ape kesukaan sha, cam berbelog ni taw
    tamo sesedihhh
    koooaaatttttt! =]

    BalasPadam
  8. ala..awal lgi... blogging tak yah gigih sgt pun tak pe..buat biasa2 jak..

    BalasPadam
  9. wah, menarik..
    pas ni join blog saya lak...

    BalasPadam
  10. hidop nie bagai kan roda ,. ia adalah lumrah kehidupan ,. ad kala nye kita berada di atas ,. ad kala nye kita berada di bawah ,. banyak kan bersaba ^^

    http://syazanasani.com

    BalasPadam
  11. makan racun??aduh gawat nih.. tabahkan diri atas dugaan dan cabaran..semoga lebih kuat :)

    BalasPadam
  12. C ayob: bagus kata2 awak.. suka =)

    tq ya.

    BalasPadam
  13. gary: jom terbang bersama2. haha~

    gary, tq ya dik..

    BalasPadam
  14. indonesia: terima kasih..

    suka kata2 tu.. berblog tak wajib tapi beramal ibadah tu wajib kan? =)

    Tq ya pak.

    BalasPadam
  15. anip: ye la dik..

    positively.. tq ya =)

    BalasPadam
  16. rivai: Terima kasih bro kerana sudi sokong dan dokong =)

    santai sekali pesananmu dan inilah yang menghasutku utk bercuti.. yeah.. nak cuti. hihi~

    terima kasih ya atas sarananmu yg bernas.

    p/s: ttba ubah dialek Indonesia pula. =)

    BalasPadam
  17. rara: ok dear.

    tq ya.. =)

    aja-aja (go for it), fighting!

    BalasPadam
  18. Aimie: tq dear.
    panjang lebar ye bagi nasihat. tq ya..

    tu la ingat nak rehat atau refreshment dulu jap..

    tq again =)

    BalasPadam
  19. Abu: awal? bukan2 la ko ni..

    nak tenangkan diri dulu.

    BalasPadam
  20. syazana: roda yg perlu bersabar. haah~ apa yg au tulis ni? wakaka~

    BalasPadam
  21. imbobo: tersilap makan daa.. takk sengaja. tu la, dah macam kisah terminum sirap pandan tu. mcm tu la terjadi.

    ok, semoga makin tabah =)

    BalasPadam
  22. imbobo: tersilap makan daa.. takk sengaja. tu la, dah macam kisah terminum sirap pandan tu. mcm tu la terjadi.

    ok, semoga makin tabah =)

    BalasPadam

Catat Ulasan

Nak tinggalkan komen ek? Sila-sila =)
Pastikan tak menyinggung perasaan sesiapa ya.
Happy blogging.

”Jom like page fb blog”

Catatan popular daripada blog ini

Pantang Larang dan Makanan Orang Demam Campak

Air kelapa sangat bagus untuk demam campak Nak jaga pemakanan orang demam campak? Ok, aku ada petua dan tipsnya. Segala yang tertulis di sini adalah keluar dari kepalaku, dan pengalamanku menjaga makanan orang demam campak. Ku abadikan di sini. 1. Tidak boleh menggoreng Demam campak ni kita tak boleh nak goreng apa-apa makanan terutamanya guna minyak. Contohnya goreng ikan. Menumis pun tak boleh tau. Sebab apa tak boleh? Sebab ia akan merangsang pertumbuhan campak dan buat ianya kemerah-merahan. 2. Elakkan makanan laut yang gatal Makanan laut, seperti udang, sotong, kerang elok la dikuarantinkan.. Haha~ Bukan kuarantin la tapi jangan makan makanan tu, k. 3. Elakkan yang pedas Cili pun tak boleh makan sebab mengundang kegatalan. Aku ada baca, sup ayam ni bila dibuat sup akan mengeluarkan satu pati yang berkesan khas untuk menyembuhkan demam. Korang letak bawang merah, bawang besar dan bawang putih. Lagi sedap bawang putih tu, tak dipotong, hanya buang kulit, ba

Istilah-istilah Dalam Bundle Yang Ramai Lagi Keliru

Istilah-istilah Dalam Bundle Yang Ramai Lagi Keliru, jom kita gali ilmu. Sha dapat dari kawan-kawan bundle juga. ✔ Bale – Ketul, guni atau tokol pakaian/beg/kasut dan lain-lain. Kain 100 – Baju/pakaian yang 100% kapas. Kain Samah – Baju yang diadun dengan 2 material. 50 cotton +50 polyster (poly). 3 kain – Baju diadun dengan 3 material. Cotton + Poly + Rayon. 3 suku / Raglan / 3q – Baju yang mempunyai lengan bersambung dari leher berakhir di siku. Kain sambung – Lengan baju disambung dengan lengan warna lain, contohnya Rolling Stone Tour Euro82, Iron Maiden ‘aces high’ lengan camo. Ada juga kain sambung di dada. Contohnya Hawaii bernombor. Camo – Celoreng Ringer – Baju yang mempunyai warna/getah pada hujung lengan dan leher. Kain pasir / kain bulu katu – Merujuk seluar Lee,Wrangler,Levis era 70/80/90 an. Combo – Jualan melebihi sehelai dengan 1 harga. Single stich – Jahitan satu garisan sama ada pada lengan atau bawah baju. Biasa pada baju vintage.

Tips Pakaian Untuk Konvo

Gambar konvo! =) Assalamualaikum. Apa yang korang perlu ada untuk pakai pakaian konvo? Aku ada sedikit panduan. Top to toe 1. Kasut Lelaki kena pakai kasut kulit (kulit warna gelap –seelok-eloknya warna hitam) Ala, tak mahal pun ada jer yang murah. Perempuan pula kena pakai kasut bertutup, hitam atau warna gelap seakan-akan hitam. Kasut tu mestilah nampak formal. Tak boleh ada lubang-lubang macam kasut Cinderalella. Orang perempuan mesti tau kasut Cinderalela tu macam mana. Kasut Cinderalela tu adalah kasut plastic nipis dan ada lubang-lubang.   Sila beri perhatian, kasut adalah penting. Tak boleh pakai sandal dan selipar. Stoking tak apa, kurang diberi perhatian (bagi perempuan sahaja). Boleh pakai stoking atau tidak. Lelaki kena pakai stoking. Mesti warna gelap, jangan pakai stoking putih pula, sangat pelik. Bagi mereka yang jarang pakai kasut tertutup macam aku ni, boleh juga bawa sandal atau kasut yang selesa untuk digantikan apabila perlu . Ta

Open Tracker