Langkau ke kandungan utama

Lepas Geram: Aku Benci Ko, Pak Cik

Assalamualaikum...

Entri peribadi dan terlalu peribadi. Korang tak baca dan tak komen pun tak pe, aku tak kisah. Aku tulis sekadar meluahkan perasaan aku.

Korang rasa sakit hati tak, kalau ada orang yang selalu mempermainkan korang?

Korang nak tau sangat kan pasal jantan tu kan?

Kenapa aku tak ceritakan kat sini sejak dulu, walaupun dah lama, walaupun banyak yang menantikan entri tu?

Sebab aku tak nak cipta kenangan buruk dalam hidupku..

Tapi hari ini, aku tak tahan lagi. Kesabaran aku ada batasnya.

Lantak dia nak baca pun.

Kepada pak cik, kalau ko baca sini, sila ambik iktibar.

Aku benci ko.

Suka mengutuk aku. Lantak aku la, nak cakap bahasa dan dialek apa pun. Yang ko nak sibuk-sibuk, pe hal? Yang ko cakap dalam dialek Pahang, aku tak kisah pun. Nak sibuk hal aku pulak.

Suruh aku cakap Kedah. Bila aku cakap, ko gelak. WTF!

Aku benci ko pak cik. Ko kata aku speaking English macam Siam? Aku speaking English ada dialek Kedah? Er, hello pak cik its better than you yang bagitau pandai English pada ayah tapi haram sepatah pun tak reti English!

Aku speaking English dengan dialect British, bukan Malaysia a.k.a Manglish. Tapi ko kata aku cakap ada dialek Kedah? Siapa yang numb sebenarnya kat sini? Aku bukan nak berlagak, cuma berhujah.

What eva la.. Aku berkawan baik dengan orang dari Thailand. She's my BFF. Aku pandai berbahasa Siam. Ko ada, pak cik?

Aku rasa ko lagi la pandai bahasa Siam. Meh baca ni, rumah tok ko kan kat situ..

Mungkin sebab ni la, slang aku cakap macam Siam. Tapi aku tahu ko tipu aku. Aku cakap Kedah bukan slang Siam. Kalau nak tau bahasa Kedah slang Siam pi Naka. Jumpa la nanti. Aku duk Pokok Sena, bukan Naka. Jadi, pengaruh tu jauh.

Bukan aku nak berlagak dengan ko. Tapi buat pengetahuan ko, wahai pak cik yang sungguh menyakitkan hati, aku pandai banyak dialek Melayu. Utara, Perak, Kelantan, Terengganu, Sabah, KL.. Ko ada?


Ko selalu kutuk blog aku. Cuba bagi URL blog ko. Ko tak berani.. Aku syak blog ko tu mesti penuh dengan l****.

Selalu tanya aku pasal entri blog aku. Kenapa aku suka marah-marah, kenapa mak cik depan rumah ngumpat aku, kenapa aku tak suka orang tak tak tau rukun Islam, kenapa dia diam masa aku speaking English, kenapa itu, kenapa ini.

Rimas aku, ko tau tak? Hey, go to hell la.. Blog aku, aku punya suka la. Blog ko, ko punya suka la. Aku tak buat salah pun. Aku tak langgar peraturan, aku tak copy cat.. So, ko nak sibuk, pe hal?

Aku tak suka la, ko nak sibuk dalam hidup aku. Ko bukan nak tau pasal aku tapi ko nak tau kelemahan aku supaya ko dapat kutuk aku. Apa jenis manusia ko ni? Memang patutlah, rupa ko dengan hati ko.

Bila masa aku cakap, aku suka kan ko? Ko tak perlu nak buat apa-apa, aku pun tak suka ko.. Ko boleh pergi dengan senang hati. Jangan risau pasal ayah, tahu la aku pujuk ayahku.

Masa ko datang rumah aku nampak kepura-puraan pada wajah ko. Aku nampak ko ni jenis main-main a.k.a boya tembaga. Sorry la pak cik, aku bukan untuk ko. Ko cari orang lain la sebelum ko akan cari kemudian nanti.. (tak faham? Sila baca sekali lagi).

Ko pergi la pak cik.. Tak perlu nak call atau mesej aku lagi. Aku nak buang hp tu..
Selama ini aku hidup tanpa hp, selesa dan happy jer hidupku. Sekarang ni, aku rasa stress jer bila ada hp dan ko asyik kutuk aku.

Hei pak cik, sape suka ko?!

Aku benci ko, pak cik.


Aku menulis dengan marah!

Entri ni memang khas aku buat untuk ko. Let's check out:
Anonymous
Pak We Dia

p/s: Bila aku panggil ko pak cik, ko terasa. Bila aku kasar sikit, ko terasa. Habis tu, ko hari-hari kutuk dan perli aku, adakah aku tak terasa? Aku ni berhati batu kah? Aku ni jahatkah? Pernahkah aku kenal ko, dulu? Ada aku buat salah pada ko? Taaakkk la, kan? So, apa masalah ko dengan aku? Apa yang ko tak puas hati?


Terima kasih sudi baca entri ni. Sayang korang.
Anything can happen, that why life is wonderful. Struggle to get what u aim but be sure don't hurt any one. No one you shouldn't hurt their feels!

Ulasan

  1. Teganya ko buat aku macam ni. Apa salah aku pada ko?

    BalasPadam
  2. rlx2...bercinta pada usia yang muda nie x smstinya akan kekal ke alam perkahwinan....cinta yang kekal selalunya pada usia 25 tahun...:)
    renung2kan dan slamat beramal...

    BalasPadam
  3. @Khairil

    alamak, ada pak cik yg perasan la.. Haha~

    Bukan Encik Khairil la..

    BalasPadam
  4. @nawal addina

    Pak cik yang sayangkan akak.. haha~perasan sudah..

    BalasPadam
  5. @Jimmy Azimin Ali

    Ahaha~ kite nampak muda ek? Sebab tu la kita panggil dia tu pak cik.. Wakaka.. Marah kang pak cik tu pada kite.

    Kite dah 26, maka layak la ye utk brcinta.. haha~

    BalasPadam
  6. pakcik mana ni?

    BalasPadam
  7. @afiqazizan

    Pak cik din. kenal tak?

    Ala, yg editor majalah Ujang tu. Wakaka~

    BalasPadam
  8. siapakah gerangan pak cik itu...

    hampeh btol !!!

    BalasPadam

Catat Ulasan

Nak tinggalkan komen ek? Sila-sila =)
Pastikan tak menyinggung perasaan sesiapa ya.
Happy blogging.

”Jom like page fb blog”

Catatan popular daripada blog ini

Pantang Larang dan Makanan Orang Demam Campak

Air kelapa sangat bagus untuk demam campak Nak jaga pemakanan orang demam campak? Ok, aku ada petua dan tipsnya. Segala yang tertulis di sini adalah keluar dari kepalaku, dan pengalamanku menjaga makanan orang demam campak. Ku abadikan di sini. 1. Tidak boleh menggoreng Demam campak ni kita tak boleh nak goreng apa-apa makanan terutamanya guna minyak. Contohnya goreng ikan. Menumis pun tak boleh tau. Sebab apa tak boleh? Sebab ia akan merangsang pertumbuhan campak dan buat ianya kemerah-merahan. 2. Elakkan makanan laut yang gatal Makanan laut, seperti udang, sotong, kerang elok la dikuarantinkan.. Haha~ Bukan kuarantin la tapi jangan makan makanan tu, k. 3. Elakkan yang pedas Cili pun tak boleh makan sebab mengundang kegatalan. Aku ada baca, sup ayam ni bila dibuat sup akan mengeluarkan satu pati yang berkesan khas untuk menyembuhkan demam. Korang letak bawang merah, bawang besar dan bawang putih. Lagi sedap bawang putih tu, tak dipotong, hanya buang kulit, ba

Istilah-istilah Dalam Bundle Yang Ramai Lagi Keliru

Istilah-istilah Dalam Bundle Yang Ramai Lagi Keliru, jom kita gali ilmu. Sha dapat dari kawan-kawan bundle juga. ✔ Bale – Ketul, guni atau tokol pakaian/beg/kasut dan lain-lain. Kain 100 – Baju/pakaian yang 100% kapas. Kain Samah – Baju yang diadun dengan 2 material. 50 cotton +50 polyster (poly). 3 kain – Baju diadun dengan 3 material. Cotton + Poly + Rayon. 3 suku / Raglan / 3q – Baju yang mempunyai lengan bersambung dari leher berakhir di siku. Kain sambung – Lengan baju disambung dengan lengan warna lain, contohnya Rolling Stone Tour Euro82, Iron Maiden ‘aces high’ lengan camo. Ada juga kain sambung di dada. Contohnya Hawaii bernombor. Camo – Celoreng Ringer – Baju yang mempunyai warna/getah pada hujung lengan dan leher. Kain pasir / kain bulu katu – Merujuk seluar Lee,Wrangler,Levis era 70/80/90 an. Combo – Jualan melebihi sehelai dengan 1 harga. Single stich – Jahitan satu garisan sama ada pada lengan atau bawah baju. Biasa pada baju vintage.

Tips Pakaian Untuk Konvo

Gambar konvo! =) Assalamualaikum. Apa yang korang perlu ada untuk pakai pakaian konvo? Aku ada sedikit panduan. Top to toe 1. Kasut Lelaki kena pakai kasut kulit (kulit warna gelap –seelok-eloknya warna hitam) Ala, tak mahal pun ada jer yang murah. Perempuan pula kena pakai kasut bertutup, hitam atau warna gelap seakan-akan hitam. Kasut tu mestilah nampak formal. Tak boleh ada lubang-lubang macam kasut Cinderalella. Orang perempuan mesti tau kasut Cinderalela tu macam mana. Kasut Cinderalela tu adalah kasut plastic nipis dan ada lubang-lubang.   Sila beri perhatian, kasut adalah penting. Tak boleh pakai sandal dan selipar. Stoking tak apa, kurang diberi perhatian (bagi perempuan sahaja). Boleh pakai stoking atau tidak. Lelaki kena pakai stoking. Mesti warna gelap, jangan pakai stoking putih pula, sangat pelik. Bagi mereka yang jarang pakai kasut tertutup macam aku ni, boleh juga bawa sandal atau kasut yang selesa untuk digantikan apabila perlu . Ta

Open Tracker