Jom Main Teka-teki, Ada Berani | ! sha my heart

.

Sabtu, 12 November 2011

Jom Main Teka-teki, Ada Berani



Assalamualaikum.

 Memandangkan sambutan untuk  tanya apa yang nak tau dan jawapannya adalah menggalakkan, (er aku tak galak ye, sekian) aku buat permainan ini pula.

Korang nak jawab kat sini ke nak buat entri ke, terpulang la. Kalau nak buat entri, pandai-pandai la linkkan ke sini ya.

Teka-tekinya ialah:

1. Pak Ahmad ada satu kawasan tanah yang subur. Dia ingin mengusahakannya. Sebelah dia tanam biji jambu dan sebelah lagi biji durian. Maka dia pun balik ke rumahnya. Kemudian, dua minggu, dia pergi ke ladangnya dan pokok apakah yang dia nampak? Kenapa?


2. Apakah bendanya yang kecil saja. Tapi kalau dipicit, keluar orang? Hahaha~


3. Apa yang menyebabkan Thailand banjir sekarang ni? Kenapa Malaysia terutamanya Kuala Lumpur (KL) selalu dapat banjir kilat?

4. Siapakah gambar lelaki di atas? Kenapa dia bergaya macam tu? Haha~ Soalan nak kena pelempang.

Itu la dulu. Korang fikir la ye. Hihi~ Aku ada banyak benda nak buat ni.

Anything can happen, that why life is wonderful. Struggle to get what u aim but be sure don't hurt any one. No one you shouldn't hurt their feels!








Terima kasih sudi baca entri ni. Sudi-sudikan diri ‘like’ kat bawah entri ni dan fan page atas sana ya. Sayang korang.

Kalau rasa entri ni ada nilai dan berguna, sila tekan +1 kat bawah ni, ya.

20 ulasan:

Jai berkata...

Amek masa seminggu ni nak perah otak..ha3

ahmad fairos berkata...

jawapan nombor satu,
2 benda tak naik pun sebab mana leh tanam kan hehehe.
jawapan nombor 2
duit kot hehe
jawapan no 3 sebab
tak bayar bil air haha
jawapan no 4 lelaki tersebut adalah manusia:)))

sha my heart berkata...

Jai: haha~ melampau tu wei..

sha my heart berkata...

Ahmad: jawapan yang bagus. good try. nanti saya naikkan jawapan awak ye =)

NUR AYNIE berkata...

1:pokok jambu je sbb dia tanam jambu jer hihi...durian tu biji letak situ jer..=P *skati jer jawab hahah...

2:loceng rumah..tekan jer org kuar dr pintu rumah ahah~

3:sistem perparitan yang x sistematik kot..

4: ito..ito hyun bin!!!! dia bergambar begitu sbb sye suka dier! hahaha statement terlampau nak kene pelempang hahahh~ =P

jawab suka2 jer nie kak sha..kalau betol kene bagi hadiah tau..=P *gurau je..

sha my heart berkata...

Aini: bijaknya u, dear. haha~
Nanti kak sha up entri ya =)

NUR AYNIE berkata...

ok..=D

NUR AYNIE berkata...

ok..=D

Pendamba Mawar berkata...

1: xd yang naik,,sebab dia tanam sebelah je.

2:loceng umah

3:hurm.. kalau ikut geografi kedudukan thailand tu sendiri.. yang berhampiran sungai berbanding kuala lumpur. law ikut prasarana kemungkinan sistem pengairandan peparitan yang kureng sistematik.kalau ikut secara ringkas nya.. Thailand banjir sebab hujan je

4:hyun bin

UniMeOw berkata...

nak jawab sln 1 je!! (sb soalan len dah t'baca org len jawab..:p)

dy x nampak pokok pe pon..sebab dy tanam 1/2 je bijik jambu,,n 1/2 je bijik durian...so pokok x tumbuh...:p

kalo salah tlg wat2 xtaw..ahaks~

sha my heart berkata...

PM: good try.. wait 4 my update

sha my heart berkata...

Uni: satu je? ok-ok, no hal la. =)

ABU berkata...

jawapan
1.pokok durian dgn dan jambu la..

2.jerawat..jawapn aku mmg pelik..bantai..

3. bala buat pertandingn ratu pondan..

4. laki kat atas.. jung sang kot.. (tak kenal artis korea/ tak minat..)

ok.. pesanan lecturer aku dulu jgn biarkan kertas jawapan kosong hahahaha

erleena berkata...

1 durian ! sbb durian bsaq
2 err plik nieh! alien!
3 byk dosa ehee
4 er plkon korea ahaha

sha my heart berkata...

Abu: bagus pesanan pensyarah tu. Pensyarah pengantar pengurusan aku pun pesan macam tu. =)

sha my heart berkata...

erleena: jom pelik bersama2.. haha~

AcidFlynN Wraith berkata...

1- dia tak nampak pokok pe sebab dua2 biji tu ditanam sebelah sahaja. mana nak tumbuh kalau tanam sebelah. kena tanam sebijik sebijik.

2-loceng rumah. cuba g umah orang, tekan loceng, mesti kuar orang.

3- ada 2 soalan tu.. jawapannya sebab malaysia dan thailand mmg dalam satu musim pon kalau hujan.

4- korea? tak kenaii hahaha

myra yusreena berkata...

ahh tataw la..malas nak pikee..bole x?? hahaha

MuniRAH Kadir berkata...

yg lain blur...tp no 4 saya tau...nama dia hyun bin,dia posing mcm tu sbb nak goda saya...hahahah*ok,cukup perasan munirah ni..

Bui Junaidi berkata...

hyun bin..saranghae..hihi

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...