Langkau ke kandungan utama

Dijemput Ke Gelanggang?

Disclaimer: Entri ini bukan untuk men-'show-off' (belagak) tapi sekadar luahan rasa hatiku. Kepada awek gelap Jeff (sebab dia mengaku dia masih single) kami cuma kawan dan lebih daripada suedara,k. Peace no war.


Anything can happen, that why life is wonderful. Struggle to get what u aim but be sure don't hurt any one. No one you shouldn't hurt their feels!


Salam.


Dijemput Ke Gelanggang (dibaca 'kelas')?


Aku sangat terkejut sebab ni, korang baca je kat bawah ni. Ambik dari wall dan chat facebook aku.



Noor Hapisah post: menikmati air teh 0 di tgh mlm yg syahdu.. oh, enaknya.. (tak sedar yg ko tu ada exam!)
You like this.


*
Azim: mai secawan..
about an hour ago · Unlike/Like · 1 person Loading...
*
Noor Hapisah: boleh jer...
mari dimakan bersama kuih cerut, nak tak? hahaha
about an hour ago · Like/Unlike


*
Jeffry: apa kaitan air teh 0 gan xzam??ishhh3x..
about an hour ago · Like/Unlike
*
Noor Hapisah: jef: kaitannya, aku masih duk depan laptop, duk mengonline fb. Bukan duk buat exam..
56 minutes ago · Like/Unlike



*
Jeffry: lu pikir la sendiri...hahahaaa...
55 minutes ago · Like/Unlike
*
Noor Hapisah: jef: ikut suka la.. hahaha. gurau jer
54 minutes ago · Like/Unlike



*
Jeffry: wehh..ari selasa nie p latihan nak??
53 minutes ago · Like/Unlike


Aku terkejut sebab ada orang ajak aku gi kelas latihan seni mempertahankan diri. Aku bukan tak nak pergi, nak sebenarnya... Nak tau pe sebabnya, jom baca lagi. Layanz..


*
Noor Hapisah: ha? nak tu nak tapi aku segan wei... mana aku kenal sape dah.. ko je la yang aku kenal
47 minutes ago · Like/Unlike
*
Jeffry: xkenal tu la yg nk kenai..haizz..
44 minutes ago · Like/Unlike



*
Noor Hapisah: haha..
tapi, aku nak pi kelas yg mana 1? nak masuk kat mana? klu tak silap aku ada diorg buat gelanggang futsal kat situ.
selasa ni kira esok la kan? esok last kelas, kan? sebab aku tengok kat wall abg adi tulis mcm tu.
42 minutes ago · Unlike/Like · 1 person You like this.

*
Jeffry: lorr..esok last class ker??huhuhuuu...nk p x??
t aku bawak hang la p class tu...bg no hp hang
18 minutes ago · Like/Unlike


*
Noor Hapisah: menurut org yg komen la bgtau esok last kelas.
boleh jer.. weh, pakai bju pe? bju uniform ke t shirt biasa jer? t shirt aku ntah kat mana.
15 minutes ago · Like




Terus aku buka chat dia. Nak bagi no telefon bimbitku.

Me: salam 
3:03am


Jeffry: yupp..
salam
3:03am



Me: 019-411 xxxx
 3:05am

Jeffry: i'll text u later
duk kolej mana??
3:06am



Me: misc
wei, nk gerak pukul bpe?
3:06am

Jeffry: gerak jam 9 laa..
3:07am


Me: bju?
3:06am

Jeffry:
xyah pakai baju pun xper..
3:07am 



Me: gile ko
3:07am



Jeffry: dah tu
tanya soalan cm budak tadika
haizz..
3:07am


Me: ala, org tnya pakai bju t ke uniform?
3:07am

Jeffry: bila xdpt baju complete
hang tanya naper xdpt
dah dpt hang xnak pakai lak baju uniform tu
apa daa..

pakai je bju yg hang rasa nk pakai
xpakai pun xper
mlm org xnmpak
hahahaaa..
3:08am



Me: ye la
3:09am

Jeffry:tutp ngan daun
hahahaa...
3:09am



Me: aku pakai t shirt dah la
3:09am

Jeffry: okeyy
aku kai uni kowt
3:09am



Me: ang tak pa la diorg dh knl
3:09am

Ismail: pakai bju tu la lg senang owg nk kenai hang
3:09am



Me: aku pakai kang msti org tgok je, sapa la plak kan
wat pe nak org knal? aku ni pemalu org nya
3:10am



Jeffry: chaiikk....
3:10am

Me: biasa2 sudey..
3:10am


Jeffry: pakai jer uni tu
mahal kowt beli
3:11am



Me: ni msti kne bambo dgn abg cot
ok la
aku pakai
3:11am


Jeffry: pakai skank pat
tuk mlm esok
hahahaa..

bamboo??
buluh??
3:11am


Me: ye la, wak tdo skali
3:11am


Jeffry: hahahaa..
tu dah semestinya
wat2 xdgar dah lerr..
3:12am


Me: ye r...
3:12am


Jeffry: xder lank terasa gat
ok..
deal
nk tido daa..
3:12am


Me: ok
3:12am

Jeffry: daaaaa
3:12am

Me: salam
3:12am


Jeffry: gud luck for xzam
3:12am
Me: tq
3:12am

Jeffry: salam
3:14am

Jeffry is offline.


Mula-mula dah terasa yang tak nak pergi sebab jerawat penuh muka kot. Ni semua kerana tersilap termakan kacang tanah dalam bihun sup la. Aduh, habis pantang aku dan muka aku. Malu beb.


Tapi, pandai plak kawanku yang sorang ni ajak aku. Ko memang sahabat sejati, Jef. Hehe.


Aku dah mula berdebar-debar ni. Macam mana la penerimaan diorang terutamanya penerimaan Abang Cot? Mesti aku kena bambo kali ni. Atoi, rasa nak lari jer. Wawawa..



Aku betul-betul tak tenang. Bukan apa, macam-macam yang aku fikirkan.



Jef ni nak datang ambik aku dengan apa ek? Kalau dia datang ambik dengan motor, gile r aku nak naik dengan dia. Kalau dia datang dengan kereta, malu la plak nak naik dengan dia, sebab aku pun tak pernah sekereta dengan dia, cuma pernah konvoi sekali gi Penang.


Terlupa plak nak minta no handfon dia. Kalau tak, boleh aku tanya dia awal-awal, dia datang menjemputku dengan apa. Kalau jalan kaki, kena turun awal la.



Apa plak yang aku nak berbual dengan dia ek? Aku ni dah la pemalu orangnya. Atoi..


Memang la aku kena bersyukur sebab dia ada.. (er ada apa ek perkataan yang sesuai ni? Maksudnya, dia dah berkorban untuk datang ambik aku, bawa gi kelas. Ada inisiatif. Ada kemahuan, nak tolong aku.) Aku kena hargainya la.


Aku rasa macam tak nak tido plak. Tapi, aku kena tido. Jangan la otak aku aktif macam malam semalam sebab aku ada hal plak pagi esok.


Baju uniform ni pun dah lama aku tak pakai, berlipat jer. Mesti lambat nak iron sebab dah berbekas. Kena iron awal-awal la.


Ni plak chat sebelum ke kelas.


Me : salam
6:08pm.

Jeffry : ye
salam
6:08pm


Me : nk menjemput dgn apa?
klu jln kki, kluar awal sikit la
6:09pm

Jeffry : jap
6:26pm

Jeffry : aku amik naik kete laa.
ok
6:27pm


Me : nyusahkn ko jer
6:28pm.

Jeffry : ehh..
xder laaa..
ok jerk
6:29pm.


Me : sbnrnya aku segan gile ni.. xtdo mlm td
haha
6:29pm.

Jeffry : emm..
hbis tu..
penat ea??
6:30pm.


Me : nk la pg
tp segan
6:30pm.

Jeffry : segan??
naper lak??
6:30pm.


Me : ya
6:30pm.

Jeffry : ko p berbogel ker??
ker cam ner??
hahahaaa.
6:30pm.


Me : gile ko
ye la
tp aku segan la
kwn prmpn tak de
kang nnt ko sembg dgn budk laki kt mana2, takkan aku nk sembg skli kot
6:32pm.


Jeffry : xder laa..
xder la borak smpai lama2 gat
ko tu tgur2 la junior
6:33pm.


Me : ye
itu aku tau la
aku bygkn klu tmpt tu xde prmpn
6:34pm


Jeffry : imposible
skank nie
1 laki
10 pompuan
6:34pm.


Me : erm..
6:34pm


Jeffry : spttnya aku yg lebih riso
tp nsib baik aku dtg ari tu..
tp xpela..
rilexx rr beb
ek elee....
sem dpn dah xmalu dah kan
malu jap jer kowt
6:35pm.


Me : ye r
igt nk gi sem dpn jer
bukn pe, segan
6:36pm.

Jeffry : a'aahh.
sem depan
pastu
6:36pm.


Me : aku tnya AJK prmpn tu, jumpa aku pun tak ajk pun gi
6:36pm.

Jeffry : sem depan lagi
pastu sem depan lagi
pastu sem depan lagi
pastu sem depan lagi
last2 xder p pun
6:37pm.


Me : ye la...
aku p
ko mmg kuat mmbebel ek? hahha
6:37pm.

Jeffry : tau pun
hehee..
6:37pm.


Me : aku bkn tak nk pegi. tp org tmpt tu sndri tak ajk pun p skli
6:37pm.

Jeffry : nsib laa..
6:37pm.


Me : segan la
tmpt org
6:38pm.

Jeffry : ha...
skank aku ajak
jom la akak noor hapisah
kita eratkan balik ye hub nie
kenal2 gan junior
nak x kak??
6:38pm.


Me : ye la
tq
6:38pm.

Jeffry : cm tu la akak noor hapisah
sem depan
sem depan punya citer la ea..
heheee..
kul 9 aku amik hang
kete iswara
WFQ 5xxx
6:39pm.


Me : ye la
6:39pm.

Me : aku tggu kat bus stop
ke nk tggu kat na?
6:39pm.

Jeffry : OKEYY....
bereh
6:49pm. is offline.


Pandai pujuk la dia ni. bagus, bagus kalau untuk dijadikan calon suami. Kang nanti dia pujuk sampai boleh jugak. Tapi aku tak maksudkan pun nak bersuamikan dia. Apa-apa pun, terima kasih la beb, pujuk aku.
Ya ALLAH, semoga perjalanan mencari keredhaan-Mu ini diberkati. Amin...
Hopefully, everything is okay.. Hope so.. =)


Bila balik, aku postkan kat facebook(FB) dia, “Terima kasih kerana bawa aku ke jalan yang lurus. Hahaha. I debt u, bro”.


Dia balas, Doesn’t matter. Hahaha
Aku: Tq


Dia: Welcome
Azim pun menyibuk, “welcome to my life”. Aku balas yang buat-buat tak faham.
Hahaha..


Pape pun, hari yang menyeronokkan.. :-)Terima kasih dan aku bersyukur, Alhamdulillah kerana semuanya selamat. <3

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Pantang Larang dan Makanan Orang Demam Campak

Air kelapa sangat bagus untuk demam campak Nak jaga pemakanan orang demam campak? Ok, aku ada petua dan tipsnya. Segala yang tertulis di sini adalah keluar dari kepalaku, dan pengalamanku menjaga makanan orang demam campak. Ku abadikan di sini. 1. Tidak boleh menggoreng Demam campak ni kita tak boleh nak goreng apa-apa makanan terutamanya guna minyak. Contohnya goreng ikan. Menumis pun tak boleh tau. Sebab apa tak boleh? Sebab ia akan merangsang pertumbuhan campak dan buat ianya kemerah-merahan. 2. Elakkan makanan laut yang gatal Makanan laut, seperti udang, sotong, kerang elok la dikuarantinkan.. Haha~ Bukan kuarantin la tapi jangan makan makanan tu, k. 3. Elakkan yang pedas Cili pun tak boleh makan sebab mengundang kegatalan. Aku ada baca, sup ayam ni bila dibuat sup akan mengeluarkan satu pati yang berkesan khas untuk menyembuhkan demam. Korang letak bawang merah, bawang besar dan bawang putih. Lagi sedap bawang putih tu, tak dipotong, hanya buang kulit, ba

Istilah-istilah Dalam Bundle Yang Ramai Lagi Keliru

Istilah-istilah Dalam Bundle Yang Ramai Lagi Keliru, jom kita gali ilmu. Sha dapat dari kawan-kawan bundle juga. ✔ Bale – Ketul, guni atau tokol pakaian/beg/kasut dan lain-lain. Kain 100 – Baju/pakaian yang 100% kapas. Kain Samah – Baju yang diadun dengan 2 material. 50 cotton +50 polyster (poly). 3 kain – Baju diadun dengan 3 material. Cotton + Poly + Rayon. 3 suku / Raglan / 3q – Baju yang mempunyai lengan bersambung dari leher berakhir di siku. Kain sambung – Lengan baju disambung dengan lengan warna lain, contohnya Rolling Stone Tour Euro82, Iron Maiden ‘aces high’ lengan camo. Ada juga kain sambung di dada. Contohnya Hawaii bernombor. Camo – Celoreng Ringer – Baju yang mempunyai warna/getah pada hujung lengan dan leher. Kain pasir / kain bulu katu – Merujuk seluar Lee,Wrangler,Levis era 70/80/90 an. Combo – Jualan melebihi sehelai dengan 1 harga. Single stich – Jahitan satu garisan sama ada pada lengan atau bawah baju. Biasa pada baju vintage.

Tips Pakaian Untuk Konvo

Gambar konvo! =) Assalamualaikum. Apa yang korang perlu ada untuk pakai pakaian konvo? Aku ada sedikit panduan. Top to toe 1. Kasut Lelaki kena pakai kasut kulit (kulit warna gelap –seelok-eloknya warna hitam) Ala, tak mahal pun ada jer yang murah. Perempuan pula kena pakai kasut bertutup, hitam atau warna gelap seakan-akan hitam. Kasut tu mestilah nampak formal. Tak boleh ada lubang-lubang macam kasut Cinderalella. Orang perempuan mesti tau kasut Cinderalela tu macam mana. Kasut Cinderalela tu adalah kasut plastic nipis dan ada lubang-lubang.   Sila beri perhatian, kasut adalah penting. Tak boleh pakai sandal dan selipar. Stoking tak apa, kurang diberi perhatian (bagi perempuan sahaja). Boleh pakai stoking atau tidak. Lelaki kena pakai stoking. Mesti warna gelap, jangan pakai stoking putih pula, sangat pelik. Bagi mereka yang jarang pakai kasut tertutup macam aku ni, boleh juga bawa sandal atau kasut yang selesa untuk digantikan apabila perlu . Ta

Open Tracker