Langkau ke kandungan utama

Menyampah dengan Blogger yang Perasan Bagus


Assalamualaikum.

Korang tahu tak yang blog aku sedang menjalankan segment Kenangan Persahabatan Masa Sekolah Rendah. Boleh join lagi sebelum 29 Februari 2012.

Cerita je pasal kehidupan korang masa sekolah rendah dan kawan korang. Contohnya: Pada suatu hari, aku tak ada duit nak makan. Kawan aku, Ali kasi duit belanjanya untuk aku makan. Terharu.
Kami sama-sama panjat pokok rambutan masa balik sekolah.


Senang je kan? 


Promosi segment
Nak buat segment mahupun kontest kena rajin blogwalking (BW). Ya, aku dah buat tu. Malam awal, tidur pukul 2. Malam semalam 4 pagi, semata-mata nak promosikan segment tu. 

Bukan aku duk promosi sangat pun (kantoi. Lalala~). Ada hal lain juga yang dibuat. Layan filem kat tv dulu. Makan. Lipat baju. Berfacebooking dengan bincang isu-isu hangat. Bergayut telefon sejam dua sampai tak tau nak cakap apa dah (tapi tak jemu). Hahaha~

Tujuan aku buat segment sebab rasa bosan je asyik muka sama je duk lawat melawat blog. Kalau buat segment, aku akan lebih kenal ramai blogger lain. Alhamdulillah, setakat sekarang ni, aku dah kenal dengan banyak blogger baru dan tahu apa sisi pandangan mereka. =)


Blogger senior yang sombong


Dalam pada itu, aku jumpa seorang blogger yang agak senior. Umurnya memang dah banyak. Dalam 40 agaknya. Aku memang tak rapat dengan dia tapi tak sangka plak begitu perangainya. Bukan apa, umur dan blog dia yang agak dikenali tu, tak sangka perangainya  teruk. Aku betul-betul terkejut!

Kalau nak kata dia kerja tak bagus, bagus (nilai-nilai murni juga) kerja dia tu. Tapi, boleh ke orang respek kalau perangainya macam itu? Maaf, aku tak boleh respek pada dia.

Nampak macam dia nak bangga diri je. Orang lain duk bincang pasal blog, tetiba dia cakap kenapa tak temubual dia sebab punya pendapatan lagi tinggi, 5 ribu sebulan tapi tak heboh pun. Hak eleh, kalau tak heboh, pe hal dia komen macam tak puas hati?

Dengan segment aku pun dia kutuk. Hei jantan, aku cakap! Aku tak minta apa-apa pun dengan ko. Kenal ko pun tak. Maaf, perangai ko buat aku hilang hormat pada ko.

Ko ingat aku tak faham ke yang blogger yang dah stabil tak akan join segment blogger lain? Aku tak minta pun ko masuk. AKu ajak semua blogger (tapi blogger ada nama, tak la). Sape nak masuk, masuk la, boleh eratkan hubungan persahabatan antara blogger. =)

Nak tahu siapa dia? Maaf, aku tak akan bagitau sape dia. Buat apa aku nak heboh-hebohkan keburukan dia. Korang nak tau, carilah sendiri. Klu: Blogger suam-suam kuku je pun.


Kesimpulan

Blogger otai dan dikenali ramai pun tak belagak bodoh sombong macam pak cik ni. Siap diorang request jadi friends kat fb. See, tak pernah ada batasan antara blogger biasa dan otai. Unite. Bersatu. Humble. Down to earth.

P/s: Tolonglah jangan nak berlagak walaupun korang tu (perasan) blogger otai. Ingat orang nak respek ke? Please la!

Maaf, entri emosi plak. Hehe. Komen?
Anything can happen, that why life is wonderful. Struggle to get what u aim but be sure don't hurt any one. No one you shouldn't hurt their feels!

Terima kasih sudi baca entri ni. Sudi-sudikan diri ‘like’ kat bawah entri ni dan fan page atas sana ya. Sayang korang. 

Kalau rasa entri ni ada nilai dan berguna, sila tekan +1 kat bawah ni, ya.

48 ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Tips Pakaian Untuk Konvo

Innershine Prun dan Camu-camu: Testimoni Cantik Kulit Berseri

Sedap. Manis-manis masam. Kalau ada rasa kurma, lagi best. Marvellous. Ada orang cakap, masam sedikit. Pada Sha yang tak makan masam langsung, rasa Innershine ini tidaklah masam mana. Sedikit sahaja rasa masamnya, berbanding produk lain yang lagi rasa masam asam jawa (Ladies Collagen). Innershine rasa masam buah camu-camu sahaja. 
Harga pasaran untuk 6 botol RM 28.90 dan untuk 12 botol RM 57.90. Berat satu botol 42 gram. Harga boleh dapat murah, ikut pasaraya. Pandai-pandailah korang pilih. Sha tengok kat Aeon (Jaya Jusco nama lamanya) pada 13 Jun 2014, harga seperti di atas. Tapi Sha tengok kat Big Aeon harganya lebih murah. Pek kecil (6 botol) hanyalah RM26.90 manakala yang besar RM54.90. Murahlah berbanding harga asal.
Perubahan magik yang Innershine Prun dan Camu-camu lakukan kepada diriku:

Hari pertama, minum malam sebelum tidur, tak dapat tidur dan esok paginya, perut membuang, detox kan? Hehe.
Lusanya, minum awal sikit dalam pukul 9 malam. Tidur, ok saja. Perut ok, tak ada…

Petua Tutorial Cara Pakai Contact Lens (Kanta Lekap)