Langkau ke kandungan utama

Surat Layang: Untuk Encik Yang Tak Bernama

Hai semua.

Aku nak kongsikan dengan korang sepucuk surat layang yang aku rasa lucu, kelakar dan funny. Haha~

Santai2 je k.. Jangan stress2.

Jom baca.. 1,2 go..


Assalamualaikum...

Surat kepada encik yang tak bernama.

Encik,

Encik katakan kepada saya, 'bosan, menyampah' sekarang ni 'berlagak' dan 'berpelakuan kanak-kanak.' Tidakkah encik tahu yang saya ni.. Erm apa ya?

Encik, encik kata encik sudah buang no (telefon bimbit) saya tapi encik masih menghubungi saya. Satu penipuan telah berlaku di situ. Selain itu, encik juga ada hubungi pada keesokan paginya. Bukan sekali tapi banyak kali. Saya tak angkat kerana handphone saya dalam mood silent.

Saya pun tak sedar encik ada menghubungi saya (iaitu miscall) kerana paparan skrin saya tak menunjukkan sebarang miscall. Apabila saya membuka keypads, baru lah saya tahu encik ada mencari saya.

Patutlah saya bermimpi dua kali mengatakan handphone saya dihujani mesej rujuk dari encik. Namun, pabila saya membuka mata dan melihat skrin hp, tiada sebarang mesej masuk. Maknanya saya hanya bermimpi. Tapi saya pelik, saya bermimpi perkara yang sama dua kali. Apakah maksudnya, encik tahu tak?



Encik yang tak bernama,

Encik tak benarkan saya mencari encik lagi tetapi memandangkan encik menghubungi saya, maka saya pun memberi encik mesej bertanyakan perkara ada apa encik mencall saya. Saya terfikir, mungkinkah encik mahukan kredit RM30 yang encik bagi tanpa saya minta tu, dipulangkan? Jangan bimbang, saya akan pulangkan.

Atau encik tak nak ada apa-apa kaitan dengan mana-mana entri dalam blog saya? Jangan risau, saya akan padam entri tu bila encik nak atau bila saya bertemu dengan lelaki yang lebih baik dari encik.

Sungguhpun begitu, encik tak perlu khuatir kalau saya tak padam pun entri-entri tersebut. Hal ini kerana tiada siapa akan tahu siapa encik yang saya maksudkan kecuali encik sendiri yang faham.

Lagi pula, tiada sebarang huruf yang mewakili konsonan atau vokal mahupun secebis gambar encik ada dalam entri mahupun blog saya. Saya bukanlah si pulan si pulan yang menggunakan publisiti murahan untuk orang pandang tinggi.


Wahai encik yang pernah bertahta di hati (sila klik sini- Hadirmu mengisi kekosongan hatiku),

Sementelah itu, memang saya tergelak apabila encik mengatakan saya berlagak. Apa yang saya berlagak, saya pun tidak tahu. Adakah kerana saya tidak kerja maka saya ni berlagak? Adakah kerana itu?

Adakah encik sendiri tahu saya stress sampaikan (er.. tak perlulah encik tahu), sampaikan jerawat penuh di muka saya. Saya juga sedih tapi apa nak buat kalau dah belum rezeki saya? Saya redha.. Encik tak tahu bagaimana perasaan saya tika ini, unemployed.

Encik kata saya ni perangai macam budak-budak? Erm, biarlah saya berperangai bagaimana sekalipun, saya tak kacau encik. Lagipun encik tak bagi saya kacau encik. Memang pun. Saya tak kacau encik. Mana ada saya kacau encik. Encik saja yang selalu cari saya sekarang ni, kan?

Encik tak ingat? Meh saya ingatkan encik. Tiga hari lepas, encik mesej saya tapi saya tak balas. Kemudian, encik call saya.

Kalau encik nak tahu, untuk tak menghubungi encik adalah satu tugas yang mudah bagi saya. Saya pun akan rasa tenang. Saya bahagia dengan hidup saya.


Encik,


Saya takut dengan encik. Encik panas baran. Encik tak sabar. Saya risau kalau-kalau encik akan pukul saya, akan dera saya. Saya ni dah la kecik, sebelah tangan encik je pun boleh angkat dan humban saya.

Untuk pengetahuan encik, saya memang sangat terasa dengan encik. Encik suka ikut encik punya panas baran saja dan encik berperangai macam budak-budak.

Tak apa la encik, mungkin kita tak ada jodoh. Lagipun banyak lagi perempuan yang baik-baik kat luar sana dan lelaki penyabar untuk saya. Kah kah kah, padan muka encik..


Yang benar,

janda tak pernah encik nikahi.


Haha, dah baca kan? Apa komen korang? Apa perasan korang?


Terima kasih sudi baca entri ni. Sayang korang.
Anything can happen, that why life is wonderful. Struggle to get what u aim but be sure don't hurt any one. No one you shouldn't hurt their feels!

Ulasan

  1. sebagai seorang yang mesra alam

    haha! kecik smpai boleh angkt sbelah tangan eh.. comel betul!! takpa2.. ktia sama2 kasi padan muka dia nah~ :p

    sebagai seorang lelaki

    takpe awak.. saya ada!

    haha! XD

    BalasPadam
  2. biarlah sha... banyak lagi encik2 di luar sana kekkekkeekke

    BalasPadam
  3. kesian lelaki tu cintanya tk berbalas

    BalasPadam
  4. Aduh, mendalamnye kata2 akak tuu.. Weehooo... menarik! :D

    BalasPadam
  5. keroro: biasa la aku, senget.. haha~

    TQ beb, ko ada temani aku.. cayannnggg ko.. haha~ uwek! Ekeke~

    BalasPadam
  6. ku Azhar: tq.. sabar lagi ni. kalau tak sabar,.. haha~

    BalasPadam
  7. aiman: mesra alam? siapa?

    mmg kecik dan comel. haha~ perasan padahal kasut saiz 6.

    wah, ada geng nak kasi padan muka.. suka2. =)hahaha~ gelak ala witch.

    sbg seorang perempuan, awak hanya adik saya.. =P

    BalasPadam
  8. kak eny: biarkan dia terjun dgn labu2nya.. hehe~

    ya, banyak lagi lelaki di luar sana..yeah, enjoy it!

    BalasPadam
  9. Abu: tak tau la..

    malas dah nak ambik tau pasal org tu. sakit hati jer kalau ambik tau pun. chill sudah.

    BalasPadam
  10. menangis la encik tersebut..wakaka..go gurl!!wanita x selemah yang disangka..

    like3!!

    BalasPadam
  11. Abg Ghani: Erk, apakah?

    Kesian kepada lelaki tu sb cintanya tak berbalas?

    BalasPadam
  12. miss marmalade: mendalam ke? haha~ ada jurang kot.. wakaka~

    menarik? TQ =)

    BalasPadam
  13. farra: ye ke?

    ntah..

    ok, kita kena kuat, jgn dipijak kepala

    BalasPadam
  14. Yang benar,

    janda tak pernah encik nikahi.

    terbaik kot..hahah=P

    BalasPadam
  15. lelaki gersang tu..aha

    pstt..nampak benor ada je orang nak coll

    BalasPadam
  16. HJ: suka hati ko je kata kat org. bulan puasa ni, jaga mulut

    p/s: ko ramai peminat boleh la ada org call n mesej.

    BalasPadam
  17. baca skali lagi..
    miahahha..lawak2..
    hahaha=P

    BalasPadam
  18. lawak ke Peyan? Kak Sha rasa biasa je.. ke sense of humour kak sha dah tak de? huhu~

    BalasPadam
  19. apa la ko ni asyik nk mgata org je....ko tulis lain..yg sebenar lain pe la ko ni...aku xpnah jmpa pmpn peragai huduh mcm ni...berlagak je lebih...aku tgk muka ko pun aku naik benci....

    BalasPadam

Catat Ulasan

Nak tinggalkan komen ek? Sila-sila =)
Pastikan tak menyinggung perasaan sesiapa ya.
Happy blogging.

”Jom like page fb blog”

Catatan popular daripada blog ini

Pantang Larang dan Makanan Orang Demam Campak

Air kelapa sangat bagus untuk demam campak Nak jaga pemakanan orang demam campak? Ok, aku ada petua dan tipsnya. Segala yang tertulis di sini adalah keluar dari kepalaku, dan pengalamanku menjaga makanan orang demam campak. Ku abadikan di sini. 1. Tidak boleh menggoreng Demam campak ni kita tak boleh nak goreng apa-apa makanan terutamanya guna minyak. Contohnya goreng ikan. Menumis pun tak boleh tau. Sebab apa tak boleh? Sebab ia akan merangsang pertumbuhan campak dan buat ianya kemerah-merahan. 2. Elakkan makanan laut yang gatal Makanan laut, seperti udang, sotong, kerang elok la dikuarantinkan.. Haha~ Bukan kuarantin la tapi jangan makan makanan tu, k. 3. Elakkan yang pedas Cili pun tak boleh makan sebab mengundang kegatalan. Aku ada baca, sup ayam ni bila dibuat sup akan mengeluarkan satu pati yang berkesan khas untuk menyembuhkan demam. Korang letak bawang merah, bawang besar dan bawang putih. Lagi sedap bawang putih tu, tak dipotong, hanya buang kulit, ba

Istilah-istilah Dalam Bundle Yang Ramai Lagi Keliru

Istilah-istilah Dalam Bundle Yang Ramai Lagi Keliru, jom kita gali ilmu. Sha dapat dari kawan-kawan bundle juga. ✔ Bale – Ketul, guni atau tokol pakaian/beg/kasut dan lain-lain. Kain 100 – Baju/pakaian yang 100% kapas. Kain Samah – Baju yang diadun dengan 2 material. 50 cotton +50 polyster (poly). 3 kain – Baju diadun dengan 3 material. Cotton + Poly + Rayon. 3 suku / Raglan / 3q – Baju yang mempunyai lengan bersambung dari leher berakhir di siku. Kain sambung – Lengan baju disambung dengan lengan warna lain, contohnya Rolling Stone Tour Euro82, Iron Maiden ‘aces high’ lengan camo. Ada juga kain sambung di dada. Contohnya Hawaii bernombor. Camo – Celoreng Ringer – Baju yang mempunyai warna/getah pada hujung lengan dan leher. Kain pasir / kain bulu katu – Merujuk seluar Lee,Wrangler,Levis era 70/80/90 an. Combo – Jualan melebihi sehelai dengan 1 harga. Single stich – Jahitan satu garisan sama ada pada lengan atau bawah baju. Biasa pada baju vintage.

Tips Pakaian Untuk Konvo

Gambar konvo! =) Assalamualaikum. Apa yang korang perlu ada untuk pakai pakaian konvo? Aku ada sedikit panduan. Top to toe 1. Kasut Lelaki kena pakai kasut kulit (kulit warna gelap –seelok-eloknya warna hitam) Ala, tak mahal pun ada jer yang murah. Perempuan pula kena pakai kasut bertutup, hitam atau warna gelap seakan-akan hitam. Kasut tu mestilah nampak formal. Tak boleh ada lubang-lubang macam kasut Cinderalella. Orang perempuan mesti tau kasut Cinderalela tu macam mana. Kasut Cinderalela tu adalah kasut plastic nipis dan ada lubang-lubang.   Sila beri perhatian, kasut adalah penting. Tak boleh pakai sandal dan selipar. Stoking tak apa, kurang diberi perhatian (bagi perempuan sahaja). Boleh pakai stoking atau tidak. Lelaki kena pakai stoking. Mesti warna gelap, jangan pakai stoking putih pula, sangat pelik. Bagi mereka yang jarang pakai kasut tertutup macam aku ni, boleh juga bawa sandal atau kasut yang selesa untuk digantikan apabila perlu . Ta

Open Tracker