Langkau ke kandungan utama

Surat Layang: Untuk Encik Yang Tak Bernama

Hai semua.

Aku nak kongsikan dengan korang sepucuk surat layang yang aku rasa lucu, kelakar dan funny. Haha~

Santai2 je k.. Jangan stress2.

Jom baca.. 1,2 go..


Assalamualaikum...

Surat kepada encik yang tak bernama.

Encik,

Encik katakan kepada saya, 'bosan, menyampah' sekarang ni 'berlagak' dan 'berpelakuan kanak-kanak.' Tidakkah encik tahu yang saya ni.. Erm apa ya?

Encik, encik kata encik sudah buang no (telefon bimbit) saya tapi encik masih menghubungi saya. Satu penipuan telah berlaku di situ. Selain itu, encik juga ada hubungi pada keesokan paginya. Bukan sekali tapi banyak kali. Saya tak angkat kerana handphone saya dalam mood silent.

Saya pun tak sedar encik ada menghubungi saya (iaitu miscall) kerana paparan skrin saya tak menunjukkan sebarang miscall. Apabila saya membuka keypads, baru lah saya tahu encik ada mencari saya.

Patutlah saya bermimpi dua kali mengatakan handphone saya dihujani mesej rujuk dari encik. Namun, pabila saya membuka mata dan melihat skrin hp, tiada sebarang mesej masuk. Maknanya saya hanya bermimpi. Tapi saya pelik, saya bermimpi perkara yang sama dua kali. Apakah maksudnya, encik tahu tak?



Encik yang tak bernama,

Encik tak benarkan saya mencari encik lagi tetapi memandangkan encik menghubungi saya, maka saya pun memberi encik mesej bertanyakan perkara ada apa encik mencall saya. Saya terfikir, mungkinkah encik mahukan kredit RM30 yang encik bagi tanpa saya minta tu, dipulangkan? Jangan bimbang, saya akan pulangkan.

Atau encik tak nak ada apa-apa kaitan dengan mana-mana entri dalam blog saya? Jangan risau, saya akan padam entri tu bila encik nak atau bila saya bertemu dengan lelaki yang lebih baik dari encik.

Sungguhpun begitu, encik tak perlu khuatir kalau saya tak padam pun entri-entri tersebut. Hal ini kerana tiada siapa akan tahu siapa encik yang saya maksudkan kecuali encik sendiri yang faham.

Lagi pula, tiada sebarang huruf yang mewakili konsonan atau vokal mahupun secebis gambar encik ada dalam entri mahupun blog saya. Saya bukanlah si pulan si pulan yang menggunakan publisiti murahan untuk orang pandang tinggi.


Wahai encik yang pernah bertahta di hati (sila klik sini- Hadirmu mengisi kekosongan hatiku),

Sementelah itu, memang saya tergelak apabila encik mengatakan saya berlagak. Apa yang saya berlagak, saya pun tidak tahu. Adakah kerana saya tidak kerja maka saya ni berlagak? Adakah kerana itu?

Adakah encik sendiri tahu saya stress sampaikan (er.. tak perlulah encik tahu), sampaikan jerawat penuh di muka saya. Saya juga sedih tapi apa nak buat kalau dah belum rezeki saya? Saya redha.. Encik tak tahu bagaimana perasaan saya tika ini, unemployed.

Encik kata saya ni perangai macam budak-budak? Erm, biarlah saya berperangai bagaimana sekalipun, saya tak kacau encik. Lagipun encik tak bagi saya kacau encik. Memang pun. Saya tak kacau encik. Mana ada saya kacau encik. Encik saja yang selalu cari saya sekarang ni, kan?

Encik tak ingat? Meh saya ingatkan encik. Tiga hari lepas, encik mesej saya tapi saya tak balas. Kemudian, encik call saya.

Kalau encik nak tahu, untuk tak menghubungi encik adalah satu tugas yang mudah bagi saya. Saya pun akan rasa tenang. Saya bahagia dengan hidup saya.


Encik,


Saya takut dengan encik. Encik panas baran. Encik tak sabar. Saya risau kalau-kalau encik akan pukul saya, akan dera saya. Saya ni dah la kecik, sebelah tangan encik je pun boleh angkat dan humban saya.

Untuk pengetahuan encik, saya memang sangat terasa dengan encik. Encik suka ikut encik punya panas baran saja dan encik berperangai macam budak-budak.

Tak apa la encik, mungkin kita tak ada jodoh. Lagipun banyak lagi perempuan yang baik-baik kat luar sana dan lelaki penyabar untuk saya. Kah kah kah, padan muka encik..


Yang benar,

janda tak pernah encik nikahi.


Haha, dah baca kan? Apa komen korang? Apa perasan korang?


Terima kasih sudi baca entri ni. Sayang korang.
Anything can happen, that why life is wonderful. Struggle to get what u aim but be sure don't hurt any one. No one you shouldn't hurt their feels!

Catatan popular daripada blog ini

Innershine Prun dan Camu-camu: Testimoni Cantik Kulit Berseri

Sedap. Manis-manis masam. Kalau ada rasa kurma, lagi best. Marvellous. Ada orang cakap, masam sedikit. Pada Sha yang tak makan masam langsung, rasa Innershine ini tidaklah masam mana. Sedikit sahaja rasa masamnya, berbanding produk lain yang lagi rasa masam asam jawa (Ladies Collagen). Innershine rasa masam buah camu-camu sahaja. 
Harga pasaran untuk 6 botol RM 28.90 dan untuk 12 botol RM 57.90. Berat satu botol 42 gram. Harga boleh dapat murah, ikut pasaraya. Pandai-pandailah korang pilih. Sha tengok kat Aeon (Jaya Jusco nama lamanya) pada 13 Jun 2014, harga seperti di atas. Tapi Sha tengok kat Big Aeon harganya lebih murah. Pek kecil (6 botol) hanyalah RM26.90 manakala yang besar RM54.90. Murahlah berbanding harga asal.
Perubahan magik yang Innershine Prun dan Camu-camu lakukan kepada diriku:


Hari pertama, minum malam sebelum tidur, tak dapat tidur dan esok paginya, perut membuang, detox kan? Hehe.
Lusanya, minum awal sikit dalam pukul 9 malam. Tidur, ok saja. Perut ok, tak ada…

Pantang Larang dan Makanan Orang Demam Campak

Nak jaga pemakanan orang demam campak?
Ok, aku ada petua dan tipsnya. Segala yang tertulis di sini adalah keluar dari kepalaku, dan pengalamanku menjaga makanan orang demam campak. Ku abadikan di sini.


Tidak boleh menggoreng
Demam campak ni kita tak boleh nak goreng apa-apa makanan terutamanya guna minyak. Contohnya goreng ikan.

Menumis pun tak boleh tau.

Sebab apa tak boleh? Sebab ia akan merangsang pertumbuhan campak dan buat ianya kemerah-merahan.

Elakkan makanan laut yang gatal
Makanan laut, seperti udang, sotong, kerang elok la dikuarantinkan.. Haha~ Bukan kuarantin la tapi jangan makan makanan tu, k.

Elakkan yang pedas
Cili pun tak boleh makan sebab mengundang kegatalan.


Elakkan yang hitam-hitam seperti gaban perkasa hitam


Kicap dan kopi harus la dijauhi serta merta sebab ia akan menyebabkan berparut hitam. Kalau koko atau milo? Kalau capucinno? Erm, ikut suka korang la.

Aha, aku ada idea, kalau nak putih maka minumlah air soya. Confirm menjadi. Tapi kalau tak jadi, jangan…

Tips Pakaian Untuk Konvo

Open Tracker