Jerawat? Argh! | ! sha my heart

.

Jumaat, 18 Mac 2011

Jerawat? Argh!


Kecomelan Barney ni hilang bila ada jerawat. Ahhh!

Assalamualaikum...

Kali ni gedik nak buat entri peribadi sikit.. Nak manja-manja dengan blogger yang lain. Haha~

Aku tahu la muka aku ni tak selincin muka korang yang tak de pape kat muka kecuali kening, mata, hidung dan mulut. Aku tahu, aku sedar tu. Aku tak cantik.

Maka aku berpantang seperti entri yang tak serupa entri ini pantang makan. Ye la, pada masa tu baru lagi dalam dunia blogging ni. Tulis ikut sedap sendiri jer.


Tadi geram jugak sebab tetiba jer ada entri sorang budak perempuan yang gediks dan buat penat je klik entri dia, tak de pape pun yang boleh dikongsikan bersama. At least, cakap la, nak buat lawak. Erm, kalau orang tengah cari tips tu memang bengang la. Boleh pula dia main-mainkan. Kalau nak bergurau pun, kasi la satu tips pun.


Pasal apa perempuan tu tulis? Erm, biarlah rahsia. Kang jadi gaduh plak. Siapa yang makan cili, dia lah yang terasa pedasnya kan? Haha~ Ops, aku bukan nak perli orang. Aku cuma nak bagitau jer, supaya mereka yang berbuat demikian dapat berfikir.

Ok, ceritanya, aku sengaja nak uji sejauh mana aku kena berpantang dari makanan ni semua? Aku cuba makan tomato. Ya, lepas dua hari terus naik jerawat kat dagu ni. Sakit.. Lepas ni tak nak makan tomato lagi walaupun kesedapannya aku boleh makan bak makan buah jambu atau epal. Ratah jer. Yummy!


Antibodi badanku masih tak kuat untuk terus makan makanan yang aku berpantang. Rasa macam janggal pula sebab macam dah lama tak de jerawat ni. Tetiba ada..
 Tapi tak pe, bila bergambar, tak nampak sangat. Haha~ jangan jeles..


Bacaan lanjut:
petua-hilangkan-parut-jerawat.


Terima sudi baca entri ni. Sayang korang.
Anything can happen, that why life is wonderful. Struggle to get what u aim but be sure don't hurt any one. No one you shouldn't hurt their feels!



7 ulasan:

sha berkata...

Bebaskan diri dari jerawat!

DeCrewz berkata...

Pakai makeup tebal2, jerawat confirm ilang..he3

sha berkata...

Adalah tidak baik untuk kesihatan kulit apabila bermekap dengan wajah berjerawat.

Tapi kadang-kadang tu buat jugak.. Haha~

DeCrewz berkata...

Oh, camtu ke.. X tau pulak..he3. Patut la org kata cantik bagaikan bulan, maknanya bulan tu kan kalau tengok dari dekat bertompok2, macam jerwtlah..hu3

♥ bella nabila ♥ berkata...

bella pon macam tu..hanya mekap mencover mr J

sha berkata...

DeCrewz: ya. lebih baik biarkn wajah bebas dari sebarang kosmetik. sihat pun sihat..

sha berkata...

Bella: mesti tebal foundation tu..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...