Disember 2009 | ! sha my heart

.

Khamis, 31 Disember 2009

erm, really??

Ini adalah luahan perasaan si dia…. Pada suatu petang yg suam2 kuku, di bulan disember, 25hb. Lps balik kndri mak lang abg syrf.

‘Ala, jgn dera prsn i. ya la setiap kali kita gduh, msti I xlena tdo. Ala, jgn dera prsn i. I bnr2 syg kat . xsgup I hidup tnpa diri u. u dh balik rumah?
Sng u ckp. Mcm org xde prsn. U igt psgn mcm tukar bju ek? U silap, I bkn jns tu. U my reality, not nightmare. Klu u bkn sspe dlm hidup I, I xkn nk tgglkan my fav food and cigerate bcoz of u? u pnting dlm hidup i. tp, xde gna pn I bgtau u pn. Bkn u blh fhm.

I ni tiada hrga bg u. bl2 masa je u blh cari llki lain mcm I, berlambak. Petik jari je. Wlpn I xde hrga sklipn, I tetap seorg insan yg berperasaan. I xkish klu u xhrmat pd I sbb mmg I xlyk pn.
Sha, wlupn I mrh u, ia xbrmkna I bnci u. I tetap syg u mcm dlu. I hrp u trma seadanya.

Elo sha, klu ‘bermanja’ itu bg mkna ngtif pd u, I mnta mf, k. pcyailah, I xbermksud lucah pd u, I respek u. I dh tgglkan fi’il prgai u masa sesi perkenalan kita dlu. Sbb u xgatai la I stay lama dgn u. u r 1 in 1000. Skrg dh sush nk cri prmpn mcm u.
3 bln lepas, I ada knl seorg prmpn gatai. I rmas dgn dia, I msj dgn dia smggu jer. Lps tu, I xlyn. I tpis no dia, sbb dia sllu kcu i. I amt bersyukur sbu bkn mcm tu. Hubungan berlandaskan nfsu, xkn kekal lama.

my new stuff

Semalam p buat Spek… so, ikutilah kat bawah ni…. Lets read….

Parking dpn kedai. Segan jgk aku. Aku lihat di kedai itu ada seorang pelanggan llki, tua.
Akak tu Tanya, nk bt apa? Terus aku jwab nk bt spek, wlpn td dh niat kata nk bgtau, nk tgok2 jer dlu… ah, lantaklah, aku xbisa mnipu… aku xpndai mnipu…
Akak tu mnta spek aku utk dianalisa power dan dicuci. Dia Tanya aku nk spek jns mana, aku ckp nk peti nipis n xnk bingkai. Jenuh jgk la bertengkar dgn akak tu yg aku xnk bingkai ats @ stgah… ye, stgah pn aku xnk… sbb aku rasa pelik jer aku pakai bngkai n xnk nmpak sgt bdk kaca mata bila bergambar. nk bt spek mcm spek2 sbelum ni la… xde bingkai tepi cermin.

Dia pggil aku ke satu sudut. Akak tu dh sibuk2 bg try spek. Sdgkan aku ni msh lg memasukkan tali helmet spya blh dipegang. Dgn purse lg.. baik tol akak ni. Banyak spek dia bg aku cuba… ada yg dia suka tp aku xsuka sbb bsr tepi. Aku nk bgkai nipis..

cuba lepas cuba, aku pilih yg tabal jgk sbb yg nipis xde wrna pink… wrna biru, xnk la… xcntik… sbnrnya aku terhasut dgn kata2 kak jag, yg sruh bt spek bgkai pink.. katanya, kakak tmpt sekerjanya pakai, cantik. Igt nk bt wrna purple tp xde pilhn plak td.. alamak, ok ke dgn aku wrna pink ni? Kang pucat plak wajahku… nk bt yg biru tu tp birunya mcm dh buruk, dh out of date…

Ni adalh antara nsihat optician
jgn tgok dgn anak mata tunduk
Jgn terus pndang tmpt jauh pndg dr bawh k eats ( smkin jauh)
Klu cuci tp klbu jgk, klu dh lggar, dtg service
Sbulan skli kna dtg jumpa dr.

Klu power x elok,
akan sakitkan urat di pgkal leher
akan sakitkan tulg-tmulang (lenguh) lengan
akan sakit kpla, pening2 n migraine
akan buat bwh mata bengkak, hitam.

explaination sekali dgn lukis draw mata…
mata juling sikit, titik focus dh terlari sikit, sbb spek senget. aunty akan cuba betulkan.
Ni mcm bljr sains kat sekolah. Spek akan betulkan mcm ni. Sbb juling sikit, jd fokusnya lari. Spek akan betulkan. Power 500, sebenarnya power yg kat dlm mata pn sama, 500 jgk. Jadi, akan jadi normal.

Kmi xblh bt apa2 sbb spek senget.
hrga sbnr 480, offer 450.
Sblum buka sekolah. 2-3 hari siap.
Telefon. Xpe, rumah dekat, blh mai ambik.
Terima kasih.
Salam.

Ahad, 27 Disember 2009

Mari Kita Senyum... :-)



Salam.


Sejuk hati bila ada orang senyum pada kita, senyum ikhlas..



Nak amalkan jua senyuman...


Senyuman adalah sedekah yang paling senang untuk dilakukan. Tapi, bukan semua orang boleh lakukan...



Senyum juga terapi minda n petua utk awet muda...:-)




So, senyum2kanlah diri anda...

Khamis, 24 Disember 2009

stop it!!!

waa.. i m hot when someone always repeat the same dispointed abt something..

just to tell, okay i've no prob to ear.. lend my ear.. but if its repeat, repeat n repeat the same feeling, i aslo feel hot.. ever i warn to stop it bcoz i dnt like...

hello, that case not so serious, just simple.. so, just forgive n forget it...

live to enjoy it, not to mam belling n bambeling like this.. be positive, k...

don't think if we r have problem, its will end our life... problem will solve sooner or later... it will solve... calm down, k.

Rabu, 23 Disember 2009

sem baru dah nk mula

slm..
sem baru dh nk mula... wargh, mlsnya....

rasa nk g jln2 dlu... sb kelas mula 28. tp 28nya kelas xnk ambik, nk drop. so, kelas hr sabtu la, 2 hb jan.

so, hjt nk ikut kak jag n fmli dia, plus cik ah p klang, selangor... sambil2 jln, minum air... hahaha, rosak peeribahasa... sbb mmg lama pn x g jln jauh..

klu x, sblum ni blh kata tiap2 bulan msti ulg-alik dr Tapah, Perak ke Alor Setar, Kedah... best.. blh jmpa ramai org... ramai gelagat. pngalaman itu mndewasakan...

aku mmg lama dh nk kmbli bertandang rumah kak jag. rindu kat Klang. lgpn, ada fmli agkt kat sana, rndu mama, ayah, adek, wawa, mimi n along.. last p, 2007. dh lama. mmg plan nk pg, tp asyik terbantut jer... mcm2 hlgn. ada je aral yg melintang...

lg 1, blh lwat kwnku kat Hentian Rawat & Rehat Tapah @ hntian rehat yg lain... :-)

tp, blh p pn jap jer sbb dh jnji dgn kwn baikku utk mghdiri mjlis perkhwinnnya 31 Dis ni. mak ayah pn nk p ke mjlis itu. so, aku kna ada brsama la, bru meriah... wakaka, msuk bakul angkat sndri plak...

tp, xtau la mak ayah izinkan ke x.. hrp2 diizinknlh anakandamu ini, yg 'kebulur' nk g jln2... amin.

Isnin, 21 Disember 2009

kisah kasih

ni adalah antara dialog aku dan dia. lebih kurg la. so, layaaann....

dia: slm. u dh solat ke syg? i ada kat HUSM, (Kubang Krai), Kelantan. nk g klinik berhenti merokok.
aku: u p x klinik brhnti mrokok? kata nk p... apa Dr kata?

dia: bru keluar bilik dr. dr wat pemeriksaan & bg gums utk brhnti merokok. makan 5kali sehari bl gian rokok. i harap sgt sokgn u utk sokg i brhnti mrokok. boleh, kn? :-)
aku: ok, i bg sokgn 100% sb i yg sruh u stop smoking. smlm i nk bgtau u, bl u rasa mual, u makan gula2 berangin (mint).

aku: sori td kwn sekolh i mai panggil kndri dia. inspektor pnjra alor setar.

dia: pminat u ke?
aku: ya
. sb kmi rapat. i pn xtau dia minat i. bl dia reveal rahsia htnya, bru la i tau..

dia:ramai btol pminat u. knpa u xpilih dia dlu?

aku: ramai pminat? xda la...dh xda jdoh, apa nk dikata..

dia: ramai pminat u. senior u, cikgu naim, mat terap n pgwai pnjra. itu blum termasuk i. u memilih sgt.

aku: ye ke ramai? memilh ke i? bru 5 org. xramai lg. hahaa... mstilh pilih yg trbaik. nk hidup dgn dia bkn shri dua, nk hidup sampai mati n sampai syurga.

dia: jauhnya fikiran u. citarasa u tggi sgt.
aku: bkn citarasa yg tinggi tp blum jmpa yg ssuai. snior i tggi sgt. ckgu naim bsr. mt terap too slow. pgwai pnjra i tau prgai dia. mesti la fkr jauh. mcm kwn i kata td, dia akan pilihorg yg cakapnya ok, sopan n xmnyakiti hati. eh, kwn master i msj r. tp dia bt research, i bt coursework.

dia: u p layn dia dulu. i ok jer. i tgah tgu nk ambik ubat ni.

persoalannya, ramai peminat ke aku? xde la... biasa jer. ye la org biasa jer... bkn popular pn...

Rabu, 16 Disember 2009

UBAH PARADIGMA UNTUK BERJAYA - TUN DR MAHATHIR

ni petikan dari UUM portal komuniti

15 DISEMBER 2009 / 28 ZULHIJAH 1430H ================================== "UUM: UNIVERSITI PILIHAN UTAMA" (FIRST CHOICE UNIVERSITY)
Ubah Paradigma Untuk Berjaya - Tun Dr Mahathir
PROUUM ONLINE:
Kepetahan dan kebijaksanaan Tun Dr Mahathir Mohamad melontarkan idea ketika menyampaikan ucap tama bertajuk "UUM 25 Years: Expectation vs Reality" berjaya mencuri tumpuan peserta dalam Konvensyen Alumni Universiti Utara Malaysia (UUM) di Seri Pacific Hotel, Kuala Lumpur, kelmarin.

Konvensyen yang diadakan sempena Jubli Perak UUM telah memberi input berguna dan membakar semangat peserta yang terdiri dalam kalangan pensyarah, staf UUM, Alumni, masyarakat luar dan pelajar. Beliau berkata, UUM ditubuhkan atas beberapa sebab antaranya beliau berharap dengan menempatkan universiti di Lembah Sintok yang satu ketika dahulu dikenali sebagai sarang pengganas akan berubah wajah menjadi pusat pertumbuhan yang dinamik.

"Saya harap suatu masa nanti UUM akan jadi university town di mana pembangunan yang berlaku bukan sahaja di dalam UUM malah merebak ke kawasan sekeliling," katanya.

Jelasnya, UUM bertanggungjawab menyampaikan nilai yang perlu ada pada penuntut dengan memberi kefahaman, selok-belok, masalah yang akan dihadapi dan memberi tumpuan kepada mind set nilai hidup yang perlu dimiliki oleh peniaga.

"Kita perlu keluarkan lebih ramai peniaga yang mampu mengurus perniagaan sehingga mencapai kejayaan cemerlang dan saya ingin melihat UUM melahirkan ramai graduan yang bergelar jutawan dan mereka perlu menguasai ilmu dalam bidang pengurusan untuk meningkatkan kekuatan ekonomi bumiputera. "

Adalah menjadi tugas universiti untuk membentuk peribadi manusia yang berjaya kerana hanya dengan ilmu, manusia itu akan menjadi manusia yang mulia memandangkan manusia yang mulia sahaja yang akan berjaya," katanya yang baru pulang dari Timor Leste.

Menurutnya, majoriti masyarakat Malaysia yang tidak cekap dalam pengurusan perniagaan adalah terdiri dalam kalangan bumiputera yang masih lemah dalam bidang pengurusan terutamanya mengurus wang.

"Jika tidak menganggap wang sebagai modal, kita tidak dapat memperkayakan diri kerana hanya menggunakan duit untuk membeli tanpa membuat pelaburan bijak justeru, kita perlu menukar paradigma dengan menganggap wang adalah modal yang mana apabila dilabur akan memberi pulangan dan meningkatkan kekayaan.

"Sebab itu apabila UUM ditubuhkan kita berharap ia boleh membetulkan persepsi yang salah dalam kalangan penuntut Melayu untuk mengamalkan cara pengurusan yang berkesan. Bagaimanapun beliau berkata, peluang memasuki universiti awam yang lebih luas kepada bumiputera berbanding kaum lain tidak harus dilabel sebagai rasis memandangkan bilangan Institut Pengajian Tinggi Swasta (IPTS) hampir sama dengan dengan Institut Pengajian Tinggi Awam.

Ujarnya, pelajar bumiputera lebih ramai menuntut di IPTA manakala pelajar bukan bumiputera lebih ramai yang menuntut di IPTS sekali gus dapat mewujudkan keseimbangan dalam masyarakat di negara yang berbilang kaum.


Jelasnya, UUM mendidik tentang aspek pengurusan kewangan yang penting dalam menentukan berjaya atau gagalnya sesebuah perniagaan kerana seseorang tidak akan gagal jika mengikut cara pengurusan yang diamalkan oleh peniaga yang berjaya.

"Sebenarnya dalam perniagaan kita tidak harus mula berniaga semata-mata melihat orang lain berjaya. Tidak semestinya bila tengok orang lain berjaya kita juga akan berjaya, hanya yang cekap dalam bidang itu akan berjaya setelah mengambil masa dan melalui pengalaman yang mencabar.

"Dalam dunia perniagaan kita perlu memiliki tahap kesabaran yang tinggi dan sekiranya kita mempunyai persepsi yang tepat dengan realiti, kita pasti berjaya," katanya.

Beliau memberitahu, bidang pengurusan memerlukan kita melihat jangka masa panjang dan sabar sebelum mencapai kejayaan yang pasti mengambil masa. Jelasnya dengan mengambil contoh semasa negara mengalami perubahan daripada Dasar Pertanian kepada Dasar Perindustrian, idea beliau ditentang hebat dan menerima kritikan pedas yang menyifatkan tindakannya hanya akan mengheret negara ke arah kerugian.

Namun katanya, peredaran masa menyebabkan taraf hidup semakin baik dan keupayaan kuasa beli penduduk meningkat sehingga menyediakan pasaran yang mencukupi dan mendatangkan keuntungan yang besar.

"Buktinya, Malaysia mencatatkan jumlah kereta per kapita penduduk yang paling tinggi berbanding negara ASEAN yang lain. Ukuran kejayaan, adalah kesesakan lalu lintas kerana ramai yang sudah mampu memiliki kereta sendiri," ujarnya secara berseloroh sehingga menggamatkan dewan.

Katanya, kerajaan berniaga bukan semata-mata untuk mengaut keuntungan tetapi mempunyai kepentingan lain yang memberi manfaat kepada pembangunan negara dalam jangka masa panjang. Katanya, jika ingin mendapatkan sesuatu ada kalanya tidak dapat dilakukan dengan cara yang lurus mungkin kita perlu membelok ke kiri atau kanan untuk mencapai matlamat yang ditetapkan.

Tambahnya, sekiranya rakyat Malaysia mempunyai pemikiran seumpama itu dalam memburu kejayaan, ramai yang akan melakar kejayaan demi kejayaan. Oleh itu apabila melakukan sesuatu perkara jangan melihat hasil dalam jangka masa pendek.

Terdahulu, Naib Canselor UUM, Tan Sri Dr Nordin Kardi, menyifatkan Tun Dr Mahathir sebagai bapa pemodenan Malaysia yang berjaya memerdekakan pemikiran rakyat Malaysia. "Walaupun kita merdeka sejak 1957 namun masih ramai minda atau pemikiran yang belum merdeka," katanya.

Ujarnya, setelah 22 tahun menerajui negara, keunggulan dan idiosinkratik negarawan ulung ini berjaya meletakkan Malaysia cemerlang di mata dunia.

"Saya cuba selami untuk membaca pemikiran Tun Dr Mahathir yang sentiasa relevan dengan arus semasa yang pada mulanya mengundang perdebatan. Pemikiran luar biasa Tun telah membawa kemajuan, kemakmuran dan kepesatan pembangunan yang telah kita nikmati selama ini," katanya.

subject: SEBAB-SEBAB TURUNNYA KADAR IMAN (1)

ni aku tukar Bahasa Indonesia ke Bahasa Malaysia. Klu dibiarkan artikel ini dlm Bahasa Indonesia, susah sikit nk dfhmi. sumber dari Main Facebook Sambil Beramal. korg pn klu ada masa, join la, entri dia mgingatkan kita kpada TUHAN...

Sebab-sebab dari luar diri kita (External) :

1. Syaitan
Syaitan adalah musuh manusia yg nyata. Tujuan syaitan adalah untuk merosak keimanan orang. Siapa saja yang tidak membentengi dirinya dengan selalu mengingat Allah, maka ia menjadi sarang syaitan, menjerumuskannya dalam kesesatan, ketidakpatuhan terhadap Allah, memujuknya melakukan dosa.

2. Pujukan dan rayuan dunia
Allah SWT berfirman :
“Ketahuilah, bahawa sesungguhnya kehidupan dunia itu hanyalah permainan dan suatu yang melalaikan, perhiasan dan bermegah-megah antara kamu serta berbangga-bangga tentang banyaknya harta dan anak, seperti hujan yang tanam-tanamannya mengagumkan para petani; kemudian tanaman itu menjadi kering dan kamu lihat warnanya kuning kemudian menjadi hancur. Dan di Akhirat (nanti) ada azab yang keras dan ampunan dari Allah serta keredaan-Nya. Dan kehidupan dunia ini tidak lain hanyalah kesenangan yang menipu”. (QS, al-Hadiid 57:20).

Tujuan hidup manusia seluruhnya untuk akhirat. Apapun kegiatan dunia yang kita lakukan, seperti mencari nafkah, menonton TV, bertemu teman dan keluarga, seharusnya semua itu ditujukan untuk meraih pahala akhirat. Tidak sedikitlpun dari kegiatan duniawi boleh dilepaskan dari aturan main yang diperintahkan atau dilarang Allah.

Ibnul Qayyim mengibaratkan hati sebagai suatu wadah bagi tujuan hidup manusia (akhirat dan duniawi) dengan kapasiti (daya tampung) tertentu. Ketika tujuan duniawi tumbuh maka ia akan mengurangi tujuan akhirat. Ketika tujuan akhirat bertambah maka tujuan duniawi berkurang. (mcm dacing). Dalam situasi di mana tujuan dunia menguasai hati kita maka hanya tersisa sedikit akhirat di hati kita, dan inilah awal dari menurunnya keimanan kita.

3. Pergaulan yang buruk
Rasulullah bersabda : “Seseorang itu terletak pada agama teman dekatnya, sehingga masing-masing kamu sebaiknya melihat kepada siapa dia mengambil teman dekatnya” (HR Tirmidzi, Abu Dawud, al-Hakim, al-Baghawi).

Seorang teman yang sholeh selalu memperhatikan perintah dan larangan Allah, kerananya ia selalu mengajak siapa saja orang disekitarnya untuk menuju kepada kebaikan dan mengingatkan mereka bila mendekati kemungkaran. Teman dan sahabat yang soleh sangat penting kita miliki di zaman kini dimana pergaulan manusia sudah sangat bebas dan tidak lagi memperhatikan nilai-nilai agama Islam.

Subject: SEBAB-SEBAB TURUNNYA KADAR IMAN (2)

ni aku copy, ubh bahasa, dr Bahasa Indonesia ke Bahasa Malaysia.. sumber dari Main Facebook Sambil Beramal.

Sebab-sebab dari dalam diri kita sendiri (Internal) :

1. Kebodohan
Kebodohan merupakan pangkal dari berbagai perbuatan buruk.

2. Ketidakpedulian, keengganan dan melupakan
Ketidakpedulian menyebabkan fikiran seseorang diisi dengan hal-hal duniawi yang hanya ia sukai (yang ia pedulikan), sedangkan yang bukan ia sukai tidak diberi tempat di fikirannya.

Ini menyebabkan ia tidak ingat (zikir) pada Allah, sifatnya tidak tulus, tidak punya rasa takut dan malu (kepada Allah), tidak merasa berdosa (tidak perlu taubat), dan boleh jadi ia menjadi sombong kerana tidak merasakan pentingnya berbuat rendah hati dan sederhana.

Keengganan seseorang untuk melakukan suatu kebaikan padahal ia tahu hal itu telah diperintahkan Allah, maka ia termasuk orang yang menzalimi (melalaikan) dirinya sendiri.
Allah akan mengunci hatinya dari jalan yang lurus (al-Kahfi 18:5), dan ia akan menjadi teman syaitan (Thaaha 20:124).

3. Tidak patuh dan melakukan perbuatan dosa
Awal dari perbuatan dosa adalah sikap tidak patuh terhadap perintah dan larangan Allah dan perbuatan dosa umumnya dilakukan secara bertahap. Basmilah dosa-dosa kecil selagi belum tumbuh menjadi dosa besar.

4. Jiwa yang selalu memerintahkan berbuat jahat
Ibnul Qayyim Al Jauziyyah mengatakan;
Allah menggabungkan dua jiwa, yakni jiwa jahat dan jiwa yang tenang, kedua-duanya sekali dalam diri manusia, dan mereka saling bermusuhan dalam diri seorang manusia.
Apabila salah satu melemah, maka yang lain menguat. Perang antara kedua-duanya berlangsung terus hingga si empunya jiwa meninggal dunia.

Adalah sungguh merugi orang-orang yang jiwa jahatnya menguasai tubuhnya. Seperti sabda Rasulullah s.a.w, “..barang siapa yang diberi petunjuk Allah maka tidak ada yang dapat menyesatkannya, dan barang siapa yang disesatkannya maka tidak ada seorangpun yang dapat memberinya petunjuk”.
Sifat lalai, tidak mahu belajar agama, sombong dan tidak peduli merupakan beberapa cara untuk membiarkan jiwa jahat dalam tubuh kita berkuasa.

Sedangkan sifat rendah hati, mau belajar, mau melakukan instropeksi (muhasabah) merupakan cara untuk memperkuat jiwa kebaikan (jiwa tenang) yang ada dalam tubuh kita.

kisah yg sama

alahai, aku malas tol nk ckp psl ni... ai, mnjdi2 plak minah tu...

cerita bgni. bru2 ni, 3 hri lepas aku komen dia. dh lama aku nk komen. seksi. aku bknnya nk komen sgt tp disbbkn dia kwn aku, aku nk berbaik2 dgn dia n nk dia xbt prkara yg bukan2... dia nk free hair, lntak dia r. yg penting xbuat pkra yg bkn2. tp nmpknya, dia bukn lagi cik yg aku knl dlu.

spektikal tol minah ni. knpa nk mrh aku plak, dh dia yg bt hal, bl ada org komen, mrh plak. klu xbrni nk bt, jgn bt... yg aku geram tu, ada plak kwn yg sama benggong mcm dia ckp, smuanya ok jer.. bodoh! geram tol aku. elllo, klu kau nk pergi neraka, p la... yg ko nk heret kwn aku pe hal? kwn aku tu pn benggong jgk... itu la, bl diorg xdpt dgr ilmu agama 40 hri, mti la htinya... bl ht mati ni, susah... org tegur pn dh xdgr.. org tegur, dia rasa org kutuk dia.. erm...

temanku, berubahlah...

Jumaat, 11 Disember 2009

perlu ke?

mlm td, my bf cakap dia blikan something utkku.. (something?? jeng jeng jeng... huhuhu)
tp warnanya warna yg aku xsuka..

aku suka warna tu tp kulit aku n muka aku nmpak pucat jer bl pakai (wawawa, pakaian... lets me guess... bju, sluar @ tudung) warna tu...
warnanya pink... betul, aku suka warna pink, tp apa kan daya aku xblh pakai warna tu... nmpk pucat je muka ku.. dh la aku ni kurus..

aku msh ingt lg ada sorg mak cik cleaner kat kolej kediamanku, tnya kau ambik dadah ke? hampeh tol mak cik tu... dgn sopan, aku bgtau dia yg sbnrnya, fmli aku mmg asalnya kurus2 n sush nk naik bdan.. kmdn dia tnya lg, aku ada sakit apa2 ke? aku jwb la aku xsakit apa2.. erm, susah jgk bl trllu kurus mcm aku ni.. tp, aku bersyukur sbb aku xde apa2 pnykit fizikal mahupn rohani... alhamdulillah.. :)

bkn aku xcuba nk naikkan bdan.. bru2 ni, bdnku naik 3-5 kilogram. ;) sbb ada misi naikkan bdan. tp masalahnya aku kuat sgt berpeluh. terlalu kuat.

aku mmg jns yg kuat peluh pn.. keypad hpku pn dh hilg habis, tulisan kat pencil mekanikal aku pn hilg sbb peluh jari. gila ah, bru je mandi, 10 minint kmdn peluh gila. gerak sikit, peluh pecah.. aku xtahn..so, kna la maintainkan berat badan 35-38 kg dgn tggi 158cm @160cm.. so skinny la.. aku mmg jns kuat peluh..adikku cadangkan aku dapatkan rawatan klinikal.. tengoklah, one fine day, aku p ambik ubat jgk.

ok, sambung cerita yg asal, kmdn, aku cakap la yg aku xnk brg yg dia nk bg tu... aku sja je nk tgok dia kata apa. sbnrnya, aku geram kat dia... klu nk bg pn, tnya la dulu aku suka warna pe n xsuka wrna pe.. juga tnya la aku nk kaler pe lg... ni ikut suka ht dia jer..

dia marah aku.. katanya, klu xnk dia nk bakar api jer.. huhuhu, bf ku yg pns bran, jgn la marah.. acah jer... kmdn mula la dia melalut xhrgai pe yg dia nk bg la... apa la..

lantak la.. main2 jer.. pe pn yg dia bg aku ambik.. cuma aku xsuka bl aku xnk, tp dia tetap nk bg...

whteva la, jnji bhgia.. hakhak.. :)

rutin harian cuti sem

salam...
apa khbr? harap sihat dgn bless from God..

lama rasanya tidak menjenguk ke sini.
rutin harian cuti sem ni pg2 p kebun.. kutip getah sekerap. cuti sem? aku ni merupakan pljr master sains kat satu tmpt bljr yg popular... ni bru satu sem.. hujg buln 12 ni, masuk sem 2.

ok, sambung balik, balik tu, terus kutip buah asam n kupas kulitnya sampai sejam. kemudian, masuk ke dapur, tgok apa yg patut dibuat.. then, mandi.
kmdn, klu blh solat, solat.. klu ABC, ABc la... (Allah Bg Cuti).

lepas tu santai dan makan nasi... wah, mcm hidup dlm syurga plak... main santai2.... hakhak...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...