Idea Oh Idea Buat Entri Datanglah Kepadaku | ! sha my heart

.

Sabtu, 14 Disember 2013

Idea Oh Idea Buat Entri Datanglah Kepadaku

Oh idea, datanglah kepadaku..



Sebenarnya, bila buka tempat menaip entri, kepala terus kosong, tak tau nak menaip apa.
Aku yakin, korang pun mengalami nasib musibah yang sama, terutama blogger baru dan blogger yang dah lama tak up entri (macam aku).

Masa lain, ada saja idea nak up entri. Tapi bila duk depan ni kelu seribu bahasa. Cerita banyak nak dikongsi tapi tak tau nak kongsi apa. Blur.

Tapi, tak apa. Kita kena mulakan menulis. Seperti yang aku menulis. Luahkan sahaja apa yang terpendam. Sebab bila kita tulis, kita akan dapat kemahiran. Ye la, dah hari-hari menulis, kita akan pandai menulis entri.
Dari situ kita akan bina kekuatan dan kemahiran menulis. Tak apa kalau teruk. Kita boleh belajar dan baiki.

Sebenarnya idea menulis ni banyak. Ada di mana-mana. Cumanya sama ada kita nampak dan pandai nak goreng saja..

Bacaan lanjut:
http://sha-myheart.blogspot.com/2011/07/tips-cara-tangani-tak-ada-idea-nak-buat.html


Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...