Tips Blogging: Blogging Biarlah Ikhlas | ! sha my heart

.

Selasa, 8 Mei 2012

Tips Blogging: Blogging Biarlah Ikhlas

Assalamualaikum.

Bebaru ini aku berkenalan dengan seorang blogger yang hebat. Aku tanya apakah rahsia atau tips yang dia nak kasi kepada aku selaku blogger (dia tak tau pun blog aku nama apa, berapa follower).

Katanya, yang penting ikhlas.

Aku kurang faham. Aku tanya dia, ikhlas apa.

Dia kata keikhlasan dalam membuat entri, biarlah kita rasa sempurna dan ikhlas dari kita untuk orang lain hadap entri kita.

Terfikir juga aku. Ada betulnya kata-kata blogger tersebut.



  • Melepaskan batuk di tangga
Kita ni buat entri pun bagai melepaskan batuk di tangga saja. Begitukah layaknya kita memberi kepada orang lain. Begitukah yang kita ingin pamerkan kepada orang lain? *Serius, aku pun terasa malu juga bila fikir macam ni. Entri aku pun ada juga yang macam ni, setakat bagi ada entri sahaja. Malu.

  • Typo

Kadang-kala ada typo. Kadang kala ayat entah apa-apa. Orang nak faham pun kena baca berkali-kali.

Aku salute dengan mereka yang menggunakan bahasa baku tetapi boleh lagi bersahaja, macam Ariff Shah. Ramai lagi sebenarnya, tapi tak dapat nak ingat dalam satu masa. Hehe~


Ikhlas. Ya, bukan mudah tapi itulah yang perlu kita buat. Besar impaknya bila ikhlas. Orang pun suka, ALLAH pun sayang =)

Jom ikhlas-ikhlaskan diri dalam blogging.

Jom undi blog ini di sebelah kanan atas sekali atau boleh tekan link ini Digi Wow Awards.


Terima kasih sudi baca. Komen?

13 ulasan:

[sutera kasih] berkata...

betul tu..bila tgk ayat blogging biar ikhlas, trus ingt blogger jue & hanie..tu tagline dorg jgk hehe

kalo kta sndri pun x fhm apa kta blogging, masalah tu..cian kta pya readers lg la x fhm..huhu

C.M.A @ CikMoonAdnan berkata...

btol tu..kena ikhlas.. nak plak..kalau entry tu dalam menyampaikan ilmu..atau info penting..
jangan hanya tau main taip je ikut rasa.. sebab apa yg kita ingin sampaikan tu.. bukan kita2 je baca.. ramai yg akan membacanya..

sha my heart berkata...

Sutera: lama tak lawat jue dan hanie.

aah, kalau tuan yg menulis pun tak faham, apatah lagi orang lain kan. =)

sha my heart berkata...

CMA: ya la kan, dah la sampaikan ilmu tapi orang tak faham pula.

Bobo berkata...

betul tu..ikhlas adalah pokoknya.. bunganya terpulang pada blogger utk disesuaikan dgn content blog :)

Black Jeepsu berkata...

ikhlas ikhlas ikhlas... iklas tuh apa ek?? hehehehehe :D

sha my heart berkata...

Mr Bobo: aah, setuju..
kita kena pandai ulas utk jadikan ianya entri yang menarik.

lama tak nampak bobo. makin sibuk agaknya.

sha my heart berkata...

Black: ikhlas itu sejenis makanan. Hahaha~

YOUsoF berkata...

Bila sesuatu benda dibuat dengan ikhlas dari hati insyaAllah boleh sampai ke hati para pembaca.. ;)

anif abdullah| AA berkata...

rindu gila kat kak sha.. hehe
ikhlas dari hati..itu yang pnting kan? :)

sha my heart berkata...

Yousof: petua lg tu.. Tq ya.
Heart to heart tu. Hehe

syafiqakarim berkata...

yg penting no kutuks2 maki hamuns.
hewhew.

saya suka blogging sb dpt kawan!yeay

sha my heart berkata...

Syafika: yup. :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...