6 Alasan Orang Sibuk Tanya Bila Nak Kahwin | ! sha my heart

.

Ahad, 22 April 2012

6 Alasan Orang Sibuk Tanya Bila Nak Kahwin





Assalamualaikum.

Mesti korang juga nak tahu kan..
Kenapa orang sibuk-sibuk tanya pasal bila nak kahwin?

1. Nak makan nasi minyak
Ya, nak juga tahu bilakah boleh makan nasi minyak, kan.

2. Nak tahu korang ni normal ke tak
Maksudnya korang ni straight ke bengkang bengkok. Hahaha, memang perkara ini pun ada dalam pemikiran sesetengah orang. Ye la, dah belum kahwin lagi kan.

3. Jangan lupakan aku
Mana la tau dapat kahwin Dato' ke, Tan Sri ke.. Jadi, diorang tanya-tanya tu sebab nak diingati. Jangan lupa panggil aku, tau.

4. Perancangan
Kalau sudah berpunya, bilakah nak dilangsungkan.. Nak juga jadi 'radio buruk' sekali sekala, kan? Nak jadi Mami Jarum la katakan. Hehe~

5. Nak tolong carikan
Kalau tak ada sesiapa atau telah dicop oleh sesiapa, mereka mahu tolong carikan. Jadi match maker la kata orang putih.
Best juga tu nanti ada juga orang ingat jasa.

6. Bahagia atau sengsara
Ada juga orang yang mendoakan kebahagiaan kita, tak kurang juga yang impi tengok kita derita. Aish, macam-macam lah orang ni kan.

Jadi, dia tanya tu sebab nak tahu lah atau dalam kata lain, nak mengejek. hei ko tak kahwin lagi. Aku dah beranak pinak dah. Tak laku la ko.
Eee, memang sakit hati, kan?

Apa-apa pun, kita kena teruskan berusaha untuk mencari calon yang sesuai.
Semoga jumpa pasangannya.

Semoga korang faham. Hahaha~

18 ulasan:

aizuddin berkata...

haha.. camnie pon boleh.sabo jela =)

ogyep yummy mellow berkata...

salam kenal... jodoh pertemuan di tangan Allah.. InshaAllah, x yah susah2 cari...

Cik Siti Hajar berkata...

sensitip kalau orang tanya bila nak kawen...

KertasWarnaMerah berkata...

salam ukuwah.. ^^. rupanya ada banyak maksud di sebalik 'bila nak kahwin' ek.haha.. selamat berkenalan.. ^^

shah berkata...

sekadar nak tau

Bonda_Haziq berkata...

haha lepak la weh..
ingat kawen ni smuanya indah ke..
ade gak yang xindah..
kecuali dapat suami mcm dlm novel!
hahaha!

posheart berkata...

mcm2 pikiran org ni...biasalah mulut org, ada je yg xkena...kdg2 geram jg,depa ingt keja kawin ni cam cri ikan kt pasar kot? jmp terus kawin...not easy huhu...za pn penat n kdg2 down jg bila org tnya sal benda ni...apa yg ble bt, sabar je...n terus berdoa kpd Allah smoga d permudahkan segalanya...InsyaAllah suatu hri kta pasti mengecapi kebahagiaan itu, bkn d dunia d akhirat kelak...so...senyum sokmo hehe =)

sha my heart berkata...

Aizudin: mulut mak tijah, mak temah mmg la mcm2. Hehe..

sha my heart berkata...

Oygep: sape kata xusah susah2 cari?
Jdoh kita ada tp wjb dcari.

sha my heart berkata...

Cik siti: fham. Tp jgn sensitif sgt.

sha my heart berkata...

Merah: a ah, mcm2 maksud. Org kn bragam jenis prgai.
Slmt bkenalan bl0gger hebat

sha my heart berkata...

Ani: tq

sha my heart berkata...

Shah: tq. No. 7! Hehe

sha my heart berkata...

Outbound: tq.
Senyum y0k! :-D

Nur chahaya abadiey berkata...

salam ziarah sini..

owh bru tahu maksud nye... tpi stress jgk bila ramai yg tanye..nseb bek dpt smbg blaja..law x, masak jugak la nk cri jwpn + mendidih tlinga dgr yg kutuk2 tue..hehe..sbor je la...jmpt singgh blog nur ea :)

sha my heart berkata...

Ibu haziq: ko dah lepas, boleh la cakap.. Haha.
Tau bkn mcm n0vel. N0vel kan rekaan

sha my heart berkata...

Tq za k0men pnjg lebar. Za jgk merasainya, kan? Jd dah faham kan?
Iya, kbhgiaan kita pasti ada. Cuma xtau bila je. Sabar kena bnyk. Wt rileks,co0l sudah. Tapi usaha kena tetap usaha.
Sem0ga kita bahagia

sha my heart berkata...

Nur chahaya: kena juga? Sbr dear.
A ah smbung bljr adlh slh 1 kaedah utk larikan diri drp s0alan cepumas tu. Hehe.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...