Kata-kata Yang Sebak Bila Kita Membacanya | ! sha my heart

.

Ahad, 19 Februari 2012

Kata-kata Yang Sebak Bila Kita Membacanya



Assalamualaikum.

Aku nak kongsikan sesuatu yang aku pasti korang pun rasa apa yang aku rasa. Sebak beb.  Ce baca, ce baca.
KATA-KATA YANG MEMBUAT RAMAI SEBAK

» Bila mak kata dia teringat, kita jawab kita sibuk sangat.
» Bila ayah kata dia rindu, kita jawab nantilah hujung minggu.
» Bila mak minta kita pulang, kita jawab kita belum lapang.
» Bila ayah minta kita singgah, kita jawab kerja kita belum selesai.
» Bila hati kita terguris, kita kata “Mak memang tak pernah faham”.
» Bila hati kita terhiris, kita kata “Ayah memang tak ambil kisah”.

Tetapi

» Bila hati mak kita terguris, mak kata “Tak apa, dia masih muda”.
» Bila hati ayah kita terhiris, ayah kata “Tak apa, belum sampai akalnya”.
» Bila kita menagis tanda lapar, mak berlari bagai hilang kaki.
» Bila kita merintih tanda derita, ayah bersengkang mata bagaikan tiada lena.
» Bila kita sedih kerana gagal, mak setia membekalkan cekal.
» Bila kita pilu kerana kecewa, ayah teguh berkata dia tetap bangga.

Jadi, ingatlah pengorbanan ibu bapa kita, cintailah mereka lebih dari kita sendiri, kerana tanpa mereka, siapalah kita ♥
 So, amacam, sebak tak? Jom sama-sama kita jadi anak yang baik. Anak yang baik pun tak terbalas jasa baik ibu bapa kita. Begitu besar jasa mereka kepada kita. Bukan aku kata, ustaz yang kata.

Anything can happen, that why life is wonderful. Struggle to get what u aim but be sure don't hurt any one. No one you shouldn't hurt their feels!




Terima kasih sudi baca entri ni. Sudi-sudikan diri ‘like’ kat bawah entri ni dan fan page atas sana ya. Sayang korang. 

Kalau rasa entri ni ada nilai dan berguna, sila tekan +1 kat bawah ni, ya.


8 ulasan:

Hans berkata...

betul tu
kesian mak ayah kita
jadi sayangi, hormati dan jagalah hati mereka :-)

Muhammad Saiazuan Norhalik berkata...

kita selalu mcm tu sbb kita tak pernah terasa..

cinta siswi berkata...

:"( rindu MA n ABAH!!

sha my heart berkata...

Han: ya, betul tu..

sha my heart berkata...

zuan: tu la.. tak rasa,tak tahu kan? =)

sha my heart berkata...

siswi: miss my parent too =)

sha my heart berkata...

siswi: miss my parent too =)

ciksukaberangan berkata...

i LOVE MY PARENT :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...