Langkau ke kandungan utama

Sukarnya Nak Berkembang


Assalamualaikum

Kehidupan dan kemajuan blog aku sukarnya nak berkembang.

Kenapa?

1. Site aku tak kuat

Selepas blog aku tetiba kena remove hari tu, site blog ni dah tak kuat.
 
-Komen tapi tak masuk dalam kotak komen. Hilang ghaib entah ke mana.

- Bloglist pula jadi 'Who Q?'

Macam mana la nak berkembang kalau macam ni? Erm, aku kena buat promotion off line. Ye, boleh tapi lambat la nak maju. Orang dah sampai ke bulan sedangkan aku masih terlepas kereta api wap air (stim)!


2. Line internet connection yang teruk

Aku akui mereka yang berjaya dan senang maju dalam bidang blogging ini mempunyai line internet connection yang bagus. Kebanyakannya pakai line streamix, wifi, HSDPA, P1 wimax dan unify, atau apa-apa je la yang laju.

Aku? masih menggunakan broadband yang serius 'heaven'. Argh, memang tension jugak dibuatnya. Kadang-kadang, masuk je ke blog tapi tak dapat nak komen mahupun jerit kat shoutbox. 'So, what the heaven' aku masuk situ? Buang masa je.

Jadi, kepada sesiapa yang mempunyai blog yang berat, aku jarang akan berkunjung ke teratak indah korang. Korang pun mesti perasan, kan? Perlu ke aku sebut siapa? Erm, tak baik. Nanti ada yang rasa terhina pula.

Satu lagi, line lembap membuatkan aku susah nak apply apa yang aku tahu pasal SEO. Oh, tidak!

Nampaknya, tak dapat la aku nak belagak jadi blogger otai. Haha~ Perasan, tak kan pernah ianya terjadi. Banyak lagi yang perlu belajar dalam dunia blog. Walaupun aku sudah lama mempunyai blog tapi aku sekadar newbie yang noob. Kalau tak percaya, tanya saja kawan-kawan rapatku di blog.

Aku tahu, ada yang memandang rendah padaku. Hey you, what the heaven? Kalau kita ada peluang dan internet connection yang sama, boleh la nak bertarung. Aku tak takut, der. Tapi kalau ko pakai internet perdana menteri punya, aku pula pakai broadband marhean tahap kena lempang baru nak gerak, apa punya pertandingan?!


Kesimpulannya, kalau korang serius nak berblog serius, serius korang kena bagi perhatian serius pada internet connection. Faham tak? Saja membelitkan ayat. Haha~

P/s: Astaghfirullah, tak baik mengeluh.
P/s/s: Ada dua entri yang sama hari ni, ini dan itu. Ingat nak padam satu, tapi dah ada orang komen, kesian pula kat diorang.

Anything can happen, that why life is wonderful. Struggle to get what u aim but be sure don't hurt any one. No one you shouldn't hurt their feels!




Terima kasih sudi baca entri ni. Sudi-sudikan diri ‘like’ kat bawah entri ni dan fan page atas sana ya. Sayang korang. 

Kalau rasa entri ni ada nilai dan berguna, sila tekan +1 kat bawah ni, ya.


Catatan popular daripada blog ini

Tips Pakaian Untuk Konvo

Innershine Prun dan Camu-camu: Testimoni Cantik Kulit Berseri

Sedap. Manis-manis masam. Kalau ada rasa kurma, lagi best. Marvellous. Ada orang cakap, masam sedikit. Pada Sha yang tak makan masam langsung, rasa Innershine ini tidaklah masam mana. Sedikit sahaja rasa masamnya, berbanding produk lain yang lagi rasa masam asam jawa (Ladies Collagen). Innershine rasa masam buah camu-camu sahaja. 
Harga pasaran untuk 6 botol RM 28.90 dan untuk 12 botol RM 57.90. Berat satu botol 42 gram. Harga boleh dapat murah, ikut pasaraya. Pandai-pandailah korang pilih. Sha tengok kat Aeon (Jaya Jusco nama lamanya) pada 13 Jun 2014, harga seperti di atas. Tapi Sha tengok kat Big Aeon harganya lebih murah. Pek kecil (6 botol) hanyalah RM26.90 manakala yang besar RM54.90. Murahlah berbanding harga asal.
Perubahan magik yang Innershine Prun dan Camu-camu lakukan kepada diriku:

Hari pertama, minum malam sebelum tidur, tak dapat tidur dan esok paginya, perut membuang, detox kan? Hehe.
Lusanya, minum awal sikit dalam pukul 9 malam. Tidur, ok saja. Perut ok, tak ada…

Petua Tutorial Cara Pakai Contact Lens (Kanta Lekap)