Langkau ke kandungan utama

Lelaki vs Perempuan: Isu Semasa -Kerja

Assalamualaikum...



Debak-debik

Entri relationship.

Aku dapat ni dari sebuah majalah. Ini adalah perbalahan orang lelaki dengan orang perempuan. Tapi korang jangan la ambik serius. Hanya gurau-gurau manja je. Have fun ok.


1. Kenapa orang perempuan perlu bekerja?

Cik Gadis: Pepaham sudah la.. Lelaki sekarang ni pemalas nak mampus, yang diorang tau makan tau, makan tido, makan tido.

Encik Jejaka: Itukan sifat diorang nak berlawan dengan lelaki, duduk dapur tak nak.. Mengada-ngada.


2. Kenapa lelaki tak larang orang perempuan bekerja?

Cik Gadis: Memang la diorang tak larang, kalau diorang larang tak berasap la dapur, makan pasiaq la.. Haha~ *Tetiba keluar accent Utara =)

Tu tak termasuk belanja rokok dan belanja kawan-kawan lagi. Belanja kawan-kawan kadang-kadang melampaui belanja dapur. Tak pandai nak bajet lelaki ni. Sekurang-kurangnya kalau perempuan kerja ada la duit belanja dapur.

Encik Jejaka: Memang orang lelaki tak larang kalau dah setiap bulan asyik minta barang kemas, shopping baju, kasut. Pakai yang lama tak nak. Nak pakai yang ada jenama je. Kalau tak ada jenama buat kain buruk je. Kecik hati, dah penat-penat pilih. Bukannya tau cita rasa orang perempuan ni dan rambang mata banyak sangat.


3. Kenapa orang perempuan yang bekerja diambil bekerja?

Cik Gadis: Biasa la balik kerja dah penat-penat, nak mengemas, memasak dah tentu tak sempat.

Encik Jejaka: Bukan penat tapi pemalas. Kerja office boleh buat, kerja rumah tak boleh pulak.


4. Kenapa orang lelaki yang bekerja suka buat overtime dan balik sampai lewat malam?

Cik Gadis: Bukan overtime nehi mungkin! Pergi berhibur ada la. Isteri kat rumah tak reti pula nak dihiburkan.

Encik Jejaka: Tengok tu curiga. Berleter je. Suami mana yang tahan?


5. Antara lelaki dan perempuan, mana yang boleh diharapkan?

Cik Gadis: Tentulah perempuan, tak gitu encik jejaka?

Encik Jejaka: A-ah, tak boleh diharap pakai langsung. Betul la. Kah kah kah..



Haha~ Terhibur tak? Korang jangan stress-stress tau. Just for fun =)

 Jangan gaduh-gaduh tau. Peranan lelaki dan perempuan sama penting dalam menjana ekonomi negara =)

P/s: Merindui seseorang..



Terima kasih sudi baca entri ni. Sayang korang.
Anything can happen, that why life is wonderful. Struggle to get what u aim but be sure don't hurt any one. No one you shouldn't hurt their feels!

Catatan popular daripada blog ini

Innershine Prun dan Camu-camu: Testimoni Cantik Kulit Berseri

Sedap. Manis-manis masam. Kalau ada rasa kurma, lagi best. Marvellous. Ada orang cakap, masam sedikit. Pada Sha yang tak makan masam langsung, rasa Innershine ini tidaklah masam mana. Sedikit sahaja rasa masamnya, berbanding produk lain yang lagi rasa masam asam jawa (Ladies Collagen). Innershine rasa masam buah camu-camu sahaja. 
Harga pasaran untuk 6 botol RM 28.90 dan untuk 12 botol RM 57.90. Berat satu botol 42 gram. Harga boleh dapat murah, ikut pasaraya. Pandai-pandailah korang pilih. Sha tengok kat Aeon (Jaya Jusco nama lamanya) pada 13 Jun 2014, harga seperti di atas. Tapi Sha tengok kat Big Aeon harganya lebih murah. Pek kecil (6 botol) hanyalah RM26.90 manakala yang besar RM54.90. Murahlah berbanding harga asal.
Perubahan magik yang Innershine Prun dan Camu-camu lakukan kepada diriku:

Hari pertama, minum malam sebelum tidur, tak dapat tidur dan esok paginya, perut membuang, detox kan? Hehe.
Lusanya, minum awal sikit dalam pukul 9 malam. Tidur, ok saja. Perut ok, tak ada…

Pantang Larang dan Makanan Orang Demam Campak

Nak jaga pemakanan orang demam campak?
Ok, aku ada petua dan tipsnya. Segala yang tertulis di sini adalah keluar dari kepalaku, dan pengalamanku menjaga makanan orang demam campak. Ku abadikan di sini.


Tidak boleh menggoreng
Demam campak ni kita tak boleh nak goreng apa-apa makanan terutamanya guna minyak. Contohnya goreng ikan.

Menumis pun tak boleh tau.

Sebab apa tak boleh? Sebab ia akan merangsang pertumbuhan campak dan buat ianya kemerah-merahan.

Elakkan makanan laut yang gatal
Makanan laut, seperti udang, sotong, kerang elok la dikuarantinkan.. Haha~ Bukan kuarantin la tapi jangan makan makanan tu, k.

Elakkan yang pedas
Cili pun tak boleh makan sebab mengundang kegatalan.


Elakkan yang hitam-hitam seperti gaban perkasa hitam


Kicap dan kopi harus la dijauhi serta merta sebab ia akan menyebabkan berparut hitam. Kalau koko atau milo? Kalau capucinno? Erm, ikut suka korang la.

Aha, aku ada idea, kalau nak putih maka minumlah air soya. Confirm menjadi. Tapi kalau tak jadi, jangan…

Petua Tutorial Cara Pakai Contact Lens (Kanta Lekap)

Open Tracker