Isnin, 15 Ogos 2011

Lebih Baik Diam daripada Berkata-kata

Assalamualaikum...

Entri hati dan sajakku.



Lebih baik diam daripada berkata-kata
kalau berkata-kata itu lebih membawa sengsara

Lebih baik diam daripada bertindak apa-apa
kalau bertindak apa-apa itu lebih membawa derita

Lebih baik diam daripada bergerak ke mana-mana
kerana bergerak ke mana-mana itu lebih membawa seksa


Lebih baik tak up entri daripada up date
kerana up date itu lebih membawa balah


Aku menulis dari hati
Menulis bukan kerana nama,
tapi kerana kita sama-sama berkawan,
sama-sama berpesan.


Sha,
16:17, 15 Ramadhan 1432 H
Kedah.



P/s: Tertanya-tanya, adakah mereka terasa dengan kata-kataku? Huluran tangan memohon sejuta kemaafan.

Terima kasih sudi baca entri ni. Sayang korang.
Anything can happen, that why life is wonderful. Struggle to get what u aim but be sure don't hurt any one. No one you shouldn't hurt their feels!

14 ulasan:

sergeant keroro berkata...

saling maaf memaafi :)

GaRy™ berkata...

nice... saling berpesan memang amalan mulia.. thumb up!! X)

ABU berkata...

yaaa.. betul, banyak cakap banyak silap, banyak silap banyak dosa..:D

alif haris berkata...

hehe betul2 .. :)
lidah ni bukan boleh caya ..
kdg2 selambar je hambur2 mcm dosa

iMBobo berkata...

selamat hari raya! hehehe

Khairil berkata...

tapi bukankah diam itu bererti setuju kan?...ooo masa meminag saja...hehee

sha my heart berkata...

Keroro: ya, u forgive me, i forgive u back. ada ala2 u folloe me, i follow u back x? ahaha~

sha my heart berkata...

Gary: TQ..
jom berpesan2 dgn kesabaran, dan berpesan2 dgn kesabaran =)

sha my heart berkata...

Abu: betul2..

banyak cakap, banyak salah
banyak salah, banyak dosa
banyak dosa, ke nerakalah jawabnya

sha my heart berkata...

Alif: lidah itu pedang yg amat tajam.

Kerana mulut, badan binasa

sha my heart berkata...

Mr Bobo: Selamat hari raya.. hehe~

sha my heart berkata...

Encik Khairil: tak semestinya masa bertunang je. kdg2 masa tgh genting pun kena diam juga.

peyansanstaro berkata...

hebat !!!

sha my heart berkata...

peyan: besa2 ja.. mana hebat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...