Langkau ke kandungan utama

Belajar Dari Kesilapan Orang Lain

Assalamualaikum...

Entri peribadi.

Aku dah ok dari segi mental. Erk, gila ke? Aku tak gila, cuma ada yang membelengguku tapi kini dah bebas.

Syukur kerana diberi peluang untuk bertafakur dan berfikir.

Aku lambat buat entri hari ni sebab aku duk stalk blog orang. Tapi bukan semata-mata nak stalk cari kesalahan dia, aku nak tau je apa yang salah, apa yang betul.

Dia tu orang popular sekarang ni. Memang la dia kena kutuk pun. Satu negara kecoh. Dari situ, aku belajar sikit. Alamak, aku pun buat perkara yang sama.

Aku baru sedar yang betapa naifnya diri. Haha~ pape hal sikit pun nak cerita, kan? Minta maaf la, aku dalam stress.

Kini, ku temui diriku yang dulu yang hilang dalam sebulan lalu. Kini aku gembira kerana aku la diriku, tidak lagi menjadi tumpangan kepada orang lain. Haha~ Faham tak? Maksudnya, aku jadi contohnya, bersedih sedangkan diriku seorang yang happy dan optimis.

Malu juga bila memikirkan betapa nakal dan tak fikir panjangnya aku. Haha~ Umur dah banyak Sha, jangan nak buat perangai macam budak sekolah.

Namun, aku bersyukur sebab memang menjadi prinsipku untuk tidak menghebohkan siapakah nama serta gambarnya. Kalau tak, mesti la lagi orang menyampah.

Dah aku stalk blog dia, ada betul juga kalau aku pun jadi kekasihnya tak tahan jugak. Yang paling aku terkejut, boleh plak sesuka hati jer curi gambar pasangan dan letak dalam blog. Kalau satu, dua atau tiga jer tak pe la, ni lebih dari 10. Ya ALLAH, kalau ya pun, sikit-sikit sudah la..

Sape yang tak marah kalau macam tu, kan? Kalau aku pun tak tahan kalau macam tu. Dia popular pun sebab ada hubungan dengan pasangannya yang popular. Menumpang glamour orang kata. Sebelum ni dia orang biasa jer. Bila dapat tau pasangannya tu ada awek (dia la), terus popular blog dia. Naik giler-giler la..

Dari situ, aku belajar tak semua benda kita boleh revealkan kepada public. Sebab tak semua orang baik. Ada jer syaitan bertopengkan manusia yang dengkikan hubungan kita dengan seseorang.

Aku ni berpegang kepada janji. Itu tak kisah, rahsia ko memang dalam simpanan aku tanpa boleh dibuka lagi ibarat dah tak tau apakah rahsia itu. Tapi aku risau cerita lain yang orang boleh jatuhkan aku. Orang jahat ada di mana-mana.

Cerita peribadi tak elok kalau kita perbesarkan. Simpan sorang-sorang sudah la.. Jangan biar orang luar tahu.

Aku tahu, ada jugak korang menyampah dengan entri-entri aku yang entah pape. Aku akan kurangkan, insya-ALLAH =)


P/s: Gembirakan diri kita dulu, baru la ada orang akan gembirakan kita. Alhamdu lillah, aku dah jumpa diriku yang dulu, yang ceria.. Yeah! Happy =)

Terima kasih sudi baca entri ni. Sayang korang.
Anything can happen, that why life is wonderful. Struggle to get what u aim but be sure don't hurt any one. No one you shouldn't hurt their feels!

Catatan popular daripada blog ini

Innershine Prun dan Camu-camu: Testimoni Cantik Kulit Berseri

Sedap. Manis-manis masam. Kalau ada rasa kurma, lagi best. Marvellous. Ada orang cakap, masam sedikit. Pada Sha yang tak makan masam langsung, rasa Innershine ini tidaklah masam mana. Sedikit sahaja rasa masamnya, berbanding produk lain yang lagi rasa masam asam jawa (Ladies Collagen). Innershine rasa masam buah camu-camu sahaja. 
Harga pasaran untuk 6 botol RM 28.90 dan untuk 12 botol RM 57.90. Berat satu botol 42 gram. Harga boleh dapat murah, ikut pasaraya. Pandai-pandailah korang pilih. Sha tengok kat Aeon (Jaya Jusco nama lamanya) pada 13 Jun 2014, harga seperti di atas. Tapi Sha tengok kat Big Aeon harganya lebih murah. Pek kecil (6 botol) hanyalah RM26.90 manakala yang besar RM54.90. Murahlah berbanding harga asal.
Perubahan magik yang Innershine Prun dan Camu-camu lakukan kepada diriku:


Hari pertama, minum malam sebelum tidur, tak dapat tidur dan esok paginya, perut membuang, detox kan? Hehe.
Lusanya, minum awal sikit dalam pukul 9 malam. Tidur, ok saja. Perut ok, tak ada…

Pantang Larang dan Makanan Orang Demam Campak

Nak jaga pemakanan orang demam campak?
Ok, aku ada petua dan tipsnya. Segala yang tertulis di sini adalah keluar dari kepalaku, dan pengalamanku menjaga makanan orang demam campak. Ku abadikan di sini.


Tidak boleh menggoreng
Demam campak ni kita tak boleh nak goreng apa-apa makanan terutamanya guna minyak. Contohnya goreng ikan.

Menumis pun tak boleh tau.

Sebab apa tak boleh? Sebab ia akan merangsang pertumbuhan campak dan buat ianya kemerah-merahan.

Elakkan makanan laut yang gatal
Makanan laut, seperti udang, sotong, kerang elok la dikuarantinkan.. Haha~ Bukan kuarantin la tapi jangan makan makanan tu, k.

Elakkan yang pedas
Cili pun tak boleh makan sebab mengundang kegatalan.


Elakkan yang hitam-hitam seperti gaban perkasa hitam


Kicap dan kopi harus la dijauhi serta merta sebab ia akan menyebabkan berparut hitam. Kalau koko atau milo? Kalau capucinno? Erm, ikut suka korang la.

Aha, aku ada idea, kalau nak putih maka minumlah air soya. Confirm menjadi. Tapi kalau tak jadi, jangan…

Tips Pakaian Untuk Konvo

Open Tracker