Langkau ke kandungan utama

Pe Hal Ko Sibuk?

Assalamualaikum...

Entri peribadi.


Kenapa kau nak mengata pada orang lain
Kau tak rasa apa yang dia rasa
kau tak tahu bagaimana peritnya kehidupan dia

Dia, kalau sudah perit hidupmu mengapa perlu terasa dengan perkara begini?
Kalau terlalu banyak onar yang menikam jantungmu
Mengapa kali ini kau tewas dengan sebaris kata-kata?

Mereka tidak tahu apa rasamu
mereka tidak mengerti deritamu
oleh itu, jangan pedulikan mereka
kerana hanya mahu menjatuhkanmu
itu sifat ujub yang telah bersarang dalam hati mereka
kau tahukah sifat itu akan menghapuskan 70 tahun ibadatmu?
Merasa lebih bagus dari orang lain..
Sedangkan diri tiada apa-apa

Luahan rasa,
Sha
12 Julai 2011
Kuala Sg. Baru, Melaka.


ko tak rasa betapa peritnya hidup macam aku. Ko tak rasa betapa sedihnya hati ini. Ko tak rasa…
 Apa yang ko tahu, ko hanya mahu menunjukkan diri ko yang terbaik. Blah la woi.. Ko ingat aku hairan? Ko rasa ko bertuah? Ada aku kisah ke?

Jalan kita berbeza. Kenapa ko nak jugde aku kalau kau tak tahu asal usulnya? Kenapa ko nak kutuk aku kalau ko tahu sape salah salah benar?

Ah, aku tak kisah. Bukan ko yang nak bagi aku bahagia atau sengsara. Bukan ko yang boleh tentukan aku masuk syurga atau neraka. Tapi mulut longkang ko tak kan aku maafkan. Maksudnya apa? Maksudnya, kita jumpa kat Akhirat. Semua amalan ko, diberikan kepada aku.. Baru aku puas hati. Padan muka ko.. Kata la lagi.


Terima kasih sudi baca entri ni. Sayang korang.
Anything can happen, that why life is wonderful. Struggle to get what u aim but be sure don't hurt any one. No one you shouldn't hurt their feels!

Catatan popular daripada blog ini

Innershine Prun dan Camu-camu: Testimoni Cantik Kulit Berseri

Sedap. Manis-manis masam. Kalau ada rasa kurma, lagi best. Marvellous. Ada orang cakap, masam sedikit. Pada Sha yang tak makan masam langsung, rasa Innershine ini tidaklah masam mana. Sedikit sahaja rasa masamnya, berbanding produk lain yang lagi rasa masam asam jawa (Ladies Collagen). Innershine rasa masam buah camu-camu sahaja. 
Harga pasaran untuk 6 botol RM 28.90 dan untuk 12 botol RM 57.90. Berat satu botol 42 gram. Harga boleh dapat murah, ikut pasaraya. Pandai-pandailah korang pilih. Sha tengok kat Aeon (Jaya Jusco nama lamanya) pada 13 Jun 2014, harga seperti di atas. Tapi Sha tengok kat Big Aeon harganya lebih murah. Pek kecil (6 botol) hanyalah RM26.90 manakala yang besar RM54.90. Murahlah berbanding harga asal.
Perubahan magik yang Innershine Prun dan Camu-camu lakukan kepada diriku:

Hari pertama, minum malam sebelum tidur, tak dapat tidur dan esok paginya, perut membuang, detox kan? Hehe.
Lusanya, minum awal sikit dalam pukul 9 malam. Tidur, ok saja. Perut ok, tak ada…

Pantang Larang dan Makanan Orang Demam Campak

Nak jaga pemakanan orang demam campak?
Ok, aku ada petua dan tipsnya. Segala yang tertulis di sini adalah keluar dari kepalaku, dan pengalamanku menjaga makanan orang demam campak. Ku abadikan di sini.


Tidak boleh menggoreng
Demam campak ni kita tak boleh nak goreng apa-apa makanan terutamanya guna minyak. Contohnya goreng ikan.

Menumis pun tak boleh tau.

Sebab apa tak boleh? Sebab ia akan merangsang pertumbuhan campak dan buat ianya kemerah-merahan.

Elakkan makanan laut yang gatal
Makanan laut, seperti udang, sotong, kerang elok la dikuarantinkan.. Haha~ Bukan kuarantin la tapi jangan makan makanan tu, k.

Elakkan yang pedas
Cili pun tak boleh makan sebab mengundang kegatalan.


Elakkan yang hitam-hitam seperti gaban perkasa hitam


Kicap dan kopi harus la dijauhi serta merta sebab ia akan menyebabkan berparut hitam. Kalau koko atau milo? Kalau capucinno? Erm, ikut suka korang la.

Aha, aku ada idea, kalau nak putih maka minumlah air soya. Confirm menjadi. Tapi kalau tak jadi, jangan…

Petua Tutorial Cara Pakai Contact Lens (Kanta Lekap)

Open Tracker