Pe Hal Ko Sibuk? | ! sha my heart

.

Selasa, 12 Julai 2011

Pe Hal Ko Sibuk?

Assalamualaikum...

Entri peribadi.


Kenapa kau nak mengata pada orang lain
Kau tak rasa apa yang dia rasa
kau tak tahu bagaimana peritnya kehidupan dia

Dia, kalau sudah perit hidupmu mengapa perlu terasa dengan perkara begini?
Kalau terlalu banyak onar yang menikam jantungmu
Mengapa kali ini kau tewas dengan sebaris kata-kata?

Mereka tidak tahu apa rasamu
mereka tidak mengerti deritamu
oleh itu, jangan pedulikan mereka
kerana hanya mahu menjatuhkanmu
itu sifat ujub yang telah bersarang dalam hati mereka
kau tahukah sifat itu akan menghapuskan 70 tahun ibadatmu?
Merasa lebih bagus dari orang lain..
Sedangkan diri tiada apa-apa

Luahan rasa,
Sha
12 Julai 2011
Kuala Sg. Baru, Melaka.


ko tak rasa betapa peritnya hidup macam aku. Ko tak rasa betapa sedihnya hati ini. Ko tak rasa…
 Apa yang ko tahu, ko hanya mahu menunjukkan diri ko yang terbaik. Blah la woi.. Ko ingat aku hairan? Ko rasa ko bertuah? Ada aku kisah ke?

Jalan kita berbeza. Kenapa ko nak jugde aku kalau kau tak tahu asal usulnya? Kenapa ko nak kutuk aku kalau ko tahu sape salah salah benar?

Ah, aku tak kisah. Bukan ko yang nak bagi aku bahagia atau sengsara. Bukan ko yang boleh tentukan aku masuk syurga atau neraka. Tapi mulut longkang ko tak kan aku maafkan. Maksudnya apa? Maksudnya, kita jumpa kat Akhirat. Semua amalan ko, diberikan kepada aku.. Baru aku puas hati. Padan muka ko.. Kata la lagi.


Terima kasih sudi baca entri ni. Sayang korang.
Anything can happen, that why life is wonderful. Struggle to get what u aim but be sure don't hurt any one. No one you shouldn't hurt their feels!

8 ulasan:

Jer ... berkata...

sabar2 kak sha :)

Khairil berkata...

banyakkan beristighfar sha...tak baik marah2 camtu...

Anif Abdullah @Mr AA berkata...

moga2 kak sha x gunakan emosi sebagai senjata.. cool k :)

are_tik25 berkata...

sabar kak....
dugaan akan lebih mematangkan kte...
chill k..^_^

sha my heart berkata...

Jer: wokeh.. =)

sha my heart berkata...

Encik khairil: Ok..
Dont worry, Sha ok jer =)

sha my heart berkata...

Anip: senjata utk apa tu?
Lucu la.. =)

sha my heart berkata...

Atik: Sabar je..
Cuma melepaskan rasa di sini..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...