Langkau ke kandungan utama

Bahagia, Kita Yang Cari

Assalamualaikum...

Entri peribadi.

Saja ja nak menulis.

Bahagia.
Bahagiakah aku?

Ya, aku bahagia walau hidup tak macam orang lain.

Redha..

Positive thinking..

Aku punya kawan-kawan yang sudi menemani di kala susah dan senang. Aku punya adik-adik (kawan-kawan yang lebih muda) yang sentiasa memerlukan khidmat nasihat dan sokongan aku. Banyak rahsia yang telah diamanahkan. Ya, adik, Kak Sha akan jaga dengan baik. =)

Bahagia. Ya, aku bahagia walau dengan caraku sendiri.

Alhamdulillah =)

Hidup, ah apalah yang hendak dikejarkan sangat? Janji selesa, bahagia akan mengiringi.
Kalau tak selesa, belajar dan perbaiki untuk menjadikannya selesa.


Dalam hidup ini, kita kena banyak bersyukur.. Memang kita tak terbaik atau paling bertuah, tetapi terapkan diri supaya rasa kitalah yang terbaik dan paling bertuah.

Nasihat orang, aku pun kena dengar jugak.. =)


P/s: Aku dah tak cari kawan-kawan blogger. Aku nak tengok, siapa yang betul-betul inginkan diriku sebagai teman?


Terima kasih sudi baca entri ni. Sayang korang.
Anything can happen, that why life is wonderful. Struggle to get what u aim but be sure don't hurt any one. No one you shouldn't hurt their feels!

Catatan popular daripada blog ini

Innershine Prun dan Camu-camu: Testimoni Cantik Kulit Berseri

Sedap. Manis-manis masam. Kalau ada rasa kurma, lagi best. Marvellous. Ada orang cakap, masam sedikit. Pada Sha yang tak makan masam langsung, rasa Innershine ini tidaklah masam mana. Sedikit sahaja rasa masamnya, berbanding produk lain yang lagi rasa masam asam jawa (Ladies Collagen). Innershine rasa masam buah camu-camu sahaja. 
Harga pasaran untuk 6 botol RM 28.90 dan untuk 12 botol RM 57.90. Berat satu botol 42 gram. Harga boleh dapat murah, ikut pasaraya. Pandai-pandailah korang pilih. Sha tengok kat Aeon (Jaya Jusco nama lamanya) pada 13 Jun 2014, harga seperti di atas. Tapi Sha tengok kat Big Aeon harganya lebih murah. Pek kecil (6 botol) hanyalah RM26.90 manakala yang besar RM54.90. Murahlah berbanding harga asal.
Perubahan magik yang Innershine Prun dan Camu-camu lakukan kepada diriku:

Hari pertama, minum malam sebelum tidur, tak dapat tidur dan esok paginya, perut membuang, detox kan? Hehe.
Lusanya, minum awal sikit dalam pukul 9 malam. Tidur, ok saja. Perut ok, tak ada…

Pantang Larang dan Makanan Orang Demam Campak

Nak jaga pemakanan orang demam campak?
Ok, aku ada petua dan tipsnya. Segala yang tertulis di sini adalah keluar dari kepalaku, dan pengalamanku menjaga makanan orang demam campak. Ku abadikan di sini.


Tidak boleh menggoreng
Demam campak ni kita tak boleh nak goreng apa-apa makanan terutamanya guna minyak. Contohnya goreng ikan.

Menumis pun tak boleh tau.

Sebab apa tak boleh? Sebab ia akan merangsang pertumbuhan campak dan buat ianya kemerah-merahan.

Elakkan makanan laut yang gatal
Makanan laut, seperti udang, sotong, kerang elok la dikuarantinkan.. Haha~ Bukan kuarantin la tapi jangan makan makanan tu, k.

Elakkan yang pedas
Cili pun tak boleh makan sebab mengundang kegatalan.


Elakkan yang hitam-hitam seperti gaban perkasa hitam


Kicap dan kopi harus la dijauhi serta merta sebab ia akan menyebabkan berparut hitam. Kalau koko atau milo? Kalau capucinno? Erm, ikut suka korang la.

Aha, aku ada idea, kalau nak putih maka minumlah air soya. Confirm menjadi. Tapi kalau tak jadi, jangan…

Petua Tutorial Cara Pakai Contact Lens (Kanta Lekap)

Open Tracker