Langkau ke kandungan utama

Baik Macam Dafi




Assalamualaikum...

Entri merapu.

Jom layan imaginasi sikit.

Latar masa: zaman belajar kolej, siap pakai baju seragam. Pagi, selepas kelas. Umur kita pun belasan tahun (18-19 tahun) yang baru nak mula kenal hidup, gediks sikit dengan lawan jantina tambahan pula bila berwajah sedap mata memandang. Ok tak dengan latar tu?

Jom kembali ke sekolah..

Aku sampai kat kenderaan. Alah, terlupa ambik kunci pula. Dah la berulang balik dah tadi. Kena pergi semula ke kelas.

Ala, budak diploma keluar kelas dah. Berharap kelas aku, Sir tak tutup pintu lagi la. Aku yakin, aku tinggalkan kunci  kenderaanku dan sweater di atas meja.



Aku berlari. Melalui kereta-kereta mewah. Kereta-kerata itu milik penuntut yang sudah bekerja dan anak orang kaya. Fuh, semua kereta mewah tu.. Macam-macam jenis, ada jugak bentuk yang lucu. Haha~

Alamak, budak diploma dah keluar. Aku perlu mendaki tangga kat bukit tu. Mereka pula sudah berdiri di tangga, mahu turun. Aku perlu cepat, kang Sir tutup bilik kelas, dengan apa aku nak balik? Tak ada bas. Dah bawa kenderaan sendiri, tak kan nak balik dengan bas kot? Nak tumpang orang? Aku tak kenal sesiapa.





Berlari aku daki tangga. Ada dua laras tangga. Satu ada seorang budak perempuan, satu lagi budak laki. Budak laki tu beria-ia pandang aku. Dia senyum sambil hulurkan tangan. Eh, dia Dafi.
Dafi memang baik (tiru ayat kumpulan Sepah-Maharaja Lawak)



Dafi


Aku naik sebelah tangga yang budak perempuan, sendiri. Kesian jugak pada Dafi. Tapi aku tak suka nak susahkan orang kalau aku tau aku boleh buatkan sendiri. Aku bukan perempuan yang gedik.

Ada pula budak perempuan kat tangga tu tak bagi aku laluan nak naik. Aku tolak dia sikit. Ye la, kalau tak, aku akan jatuh. Bukan dia tak nampak aku sedang naik tangga, dia memang tengok aku pun.

Aku cakap " Sorry," dia buat tak tau jer. Sekali lagi aku minta maaf.
Kali ketiga, aku minta maaf sambil tunjal kepala budak perempuan tu. Dah tak dengar sangat kan?Wakaka~

Lepas tu, aku cakap aku tak kisah kalau dia nak lawan sebab aku pun ada martial art. Haha~ ganasnya aku.





Kenapa lelaki muka macam Dafi nak tolong aku, ye? Kenapa aku ganas sangat dengan budak perempuan tu? Sebab budak perempuan tu kurang ajar. Wahaha~ ganas betul.


Siapa tu Dafi? Budak AF dan anak kepada menteri.. Er, apa ya nama bapak dia, sedap jugak nama bapa dia, terlupa sudah. Sabri. Itu jer yang aku ingat. Korang search la sendiri kalau nak tau. Aku malas nak ambik tau sangat pasal artis ni.


Dafi ni comel, kan? Tak percaya, meh srcoll bawah ni..

l
l
l
l
l
l
l
l
l
l
l
l
l
l
l
l
l
l
l
l
l
l
l
l
l
l
l
l
l
l
l
l
l
l
l
l
l
l
l
l
l
l
l
l
l
l
l
l
l
l
l
l
l





Tak nampak? Tak pe, meh tengok pic ni pulak. Sroll lagi.

l
l
l
l
l
l
l
l
l
l
l
l
l
l
l
l
l
l
l
l
l
l
l
l
l
l
l
l
l
l
l
l
l
l
l
l
l
l
l
l
l
l
l
l
l
l
l
l
l
l
l
l
l




Comel, kan encik Dafi ni?


Dafi baik? Tak tau la baik ke tak.. Sebab dengar-dengar.. Erm, dengar je kan? Tak tau betul ke tak.. =)

Tapi bila Sepah sebut:

"Kalau nak baik, kena jadi Dafi. Dafi kan baik. Tenda biru..."

Wahaha~ Lawak la.. Terus jadi ikutan orang.."Kalau nak baik, kena jadi Dafi" atau " Baik macam Dafi"..


P/s: Alamak, ada orang terasa daa.. Aku cuma berpegang pada satu jer. Kalau jodoh tak ke mana dan kalau kita ada jodoh, tolong la ubah perangai ko.

Terima kasih sudi baca entri ni. Sayang korang.
Anything can happen, that why life is wonderful. Struggle to get what u aim but be sure don't hurt any one. No one you shouldn't hurt their feels!

Catatan popular daripada blog ini

Tips Pakaian Untuk Konvo

Innershine Prun dan Camu-camu: Testimoni Cantik Kulit Berseri

Sedap. Manis-manis masam. Kalau ada rasa kurma, lagi best. Marvellous. Ada orang cakap, masam sedikit. Pada Sha yang tak makan masam langsung, rasa Innershine ini tidaklah masam mana. Sedikit sahaja rasa masamnya, berbanding produk lain yang lagi rasa masam asam jawa (Ladies Collagen). Innershine rasa masam buah camu-camu sahaja. 
Harga pasaran untuk 6 botol RM 28.90 dan untuk 12 botol RM 57.90. Berat satu botol 42 gram. Harga boleh dapat murah, ikut pasaraya. Pandai-pandailah korang pilih. Sha tengok kat Aeon (Jaya Jusco nama lamanya) pada 13 Jun 2014, harga seperti di atas. Tapi Sha tengok kat Big Aeon harganya lebih murah. Pek kecil (6 botol) hanyalah RM26.90 manakala yang besar RM54.90. Murahlah berbanding harga asal.
Perubahan magik yang Innershine Prun dan Camu-camu lakukan kepada diriku:

Hari pertama, minum malam sebelum tidur, tak dapat tidur dan esok paginya, perut membuang, detox kan? Hehe.
Lusanya, minum awal sikit dalam pukul 9 malam. Tidur, ok saja. Perut ok, tak ada…

Petua Tutorial Cara Pakai Contact Lens (Kanta Lekap)