Langkau ke kandungan utama

Ntah Pape, Jangan Baca!



Assalamualaikum...

Minta maaf berkali-kali kerana akhir-akhir ni, hanya entri peribadi sahaja yang memenuhi blog ni. Minta maaf ya pembaca. Ceh, bajet je ada pembaca..

Kalau korang tak nak baca dan tak nak komen pun tak apa. Aku tak kisah. Ini blog peribadi, bukannya blog gila nak kumpul duit.


Sedih
Not in mood
rasa nak ...(sila sambung)




   
Erm, bosan..

Tahu apa yang aku buat hari ni?
tido sepanjang siang
tak ke mana-mana, ke bilik air saja
on line -buka facebook dan blog

Tak keluar makan
sebab aku ada ajak kawan kuar tapi dia tak nak
terus mood hilang nak kuar ke mana-mana.
tahu apa yang aku makan hari ni?
cuma satu choki-choki
itu jer yang ada dalam bilikku ini.


Nape tak kuar beli?
Malas (pushtop).


Aku nak balik rumah
aku nak ada keluarga

Kalau kat rumah,
mesti mak suruh makan kalau dia tau anaknya ni masih tak jamah apa-apa
*rindu mak
pasti ayah akan panggil makan apa yang ayah masakkan di tengah malam
*rindu ayah

Kalau ada keluarga sendiri
pasti kena makan jugak untuk orang tersayang
masak untuk anak-anak
*Sweetnya

Tapi bila keseorangan,
tak ada siapa nak ambik peduli, kan?
siapalah aku
tak punya teman
tak punya kawan
tak ada siapa kenal
tak ada siapa peduli

orang tak cantik
orang tak penting
orang tak pandai
orang tak berduit
orang tak sayang kalau tak ada elemen kat atas tu
macam ni la, hidup sendiri



Ha, handphone cap ayam kepunyaanku pun ada orang teringin nak ambik
aku bukannya kaya
handphone koman dan buruk macam tu pun ada orang nak
apa yang dia dengkikan pada aku?
aku bukan ada apa-apa
aku miskin
jenuh la nak kumpul duit beli handphone dan sim lagi

Sedih
rasa nak pergi jauh
rasa nak tidur lama-lama


Kenapa korang baca entri ni? Ni entri merapu.

Suka hati aku la, blog aku.
Suka hati korang la, korang nak baca ke apa.

Suka hati aku la nak publish ke tak, apa korang peduli?
Demi dunia blogging? Weh, WTHell?
Suka hati la, ni bukan blog nak cari untung
bukan blog ko..

Kenapa buat BW?
La, aku cuma nak balas kunjungan mereka saja

Nak unfollow aku?
Lantak la, ada aku kisah?
Bukan aku tak hargai follower aku
tapi aku tau blog aku ni bukannya ada orang baca pun
ada yang just follow je, nak meramaikan follower
buka dashboard nak tengok entri terkini pun tak pernah.



P/s: Kenapa aku emo? Banyak masalah yang tak terjawab.
P/s/s: Terbayang-bayang nasi dan kari masakan mak. Sedapnya..

Terima sudi baca entri ni. Sayang korang.
Anything can happen, that why life is wonderful. Struggle to get what u aim but be sure don't hurt any one. No one you shouldn't hurt their feels!

Ulasan

  1. rasa nak tidur dah le..mengantuk...

    BalasPadam
  2. tido la.. =)

    bosan la.. nak buat apa ek?

    BalasPadam
  3. ala jangan lah emo-emo lagi.
    selamat malam ya sha..(:

    BalasPadam
  4. @afiqazizan

    TQ fiq.. Selalu ada bila Sha sedih =)

    Selamat malam ya.

    BalasPadam
  5. jgnla sedih2..kawan blogger ramain kan. Chill..tapi sekali sekala emo tuh biasalah kn. nur pon selalu camtuh. :) tapi tak expresi through tulisan, perbuatan trus..ngeh3

    BalasPadam
  6. @Nur

    saja la, nak lepas perasaan, nak tengok ada tak orang sayang Sha.. hihi~

    Tak de la.. tak de idea nak tulis entri. Sekali nak ketuk orang yang kutuk sha buat entri peribadi. Er, ada ke?

    BalasPadam
  7. hahaha~blog gila nk kumpul duit cmner?

    BalasPadam
  8. ala ala kenapa emo ni sha....

    pssttt nice header... :)

    BalasPadam
  9. @tieykah
    blog yg gila nk kumpul duit tu, entri dia nak yg hot jer. Lepas tu letak iklan banyak2.

    Dah mcm blog iklan, bukan blog dia. Tak de entri pape, yg ada adlh affiliat (tak reti nk eja) je. Semak r.

    BalasPadam
  10. @EnY YuSniZaR

    Kak Eny, saja la sekali sekala beremo. Ekeke~

    I am fine. Meluahkan apa yg terbeban.

    Ai, sekali komen utk 2 entri? hebat2.. hihi~

    Tq. Header org xret edit, mcm tu la. Hahaha~ ♥

    BalasPadam

Catat Ulasan

Nak tinggalkan komen ek? Sila-sila =)
Pastikan tak menyinggung perasaan sesiapa ya.
Happy blogging.

”Jom like page fb blog”

Catatan popular daripada blog ini

Pantang Larang dan Makanan Orang Demam Campak

Air kelapa sangat bagus untuk demam campak Nak jaga pemakanan orang demam campak? Ok, aku ada petua dan tipsnya. Segala yang tertulis di sini adalah keluar dari kepalaku, dan pengalamanku menjaga makanan orang demam campak. Ku abadikan di sini. 1. Tidak boleh menggoreng Demam campak ni kita tak boleh nak goreng apa-apa makanan terutamanya guna minyak. Contohnya goreng ikan. Menumis pun tak boleh tau. Sebab apa tak boleh? Sebab ia akan merangsang pertumbuhan campak dan buat ianya kemerah-merahan. 2. Elakkan makanan laut yang gatal Makanan laut, seperti udang, sotong, kerang elok la dikuarantinkan.. Haha~ Bukan kuarantin la tapi jangan makan makanan tu, k. 3. Elakkan yang pedas Cili pun tak boleh makan sebab mengundang kegatalan. Aku ada baca, sup ayam ni bila dibuat sup akan mengeluarkan satu pati yang berkesan khas untuk menyembuhkan demam. Korang letak bawang merah, bawang besar dan bawang putih. Lagi sedap bawang putih tu, tak dipotong, hanya buang kulit, ba

Istilah-istilah Dalam Bundle Yang Ramai Lagi Keliru

Istilah-istilah Dalam Bundle Yang Ramai Lagi Keliru, jom kita gali ilmu. Sha dapat dari kawan-kawan bundle juga. ✔ Bale – Ketul, guni atau tokol pakaian/beg/kasut dan lain-lain. Kain 100 – Baju/pakaian yang 100% kapas. Kain Samah – Baju yang diadun dengan 2 material. 50 cotton +50 polyster (poly). 3 kain – Baju diadun dengan 3 material. Cotton + Poly + Rayon. 3 suku / Raglan / 3q – Baju yang mempunyai lengan bersambung dari leher berakhir di siku. Kain sambung – Lengan baju disambung dengan lengan warna lain, contohnya Rolling Stone Tour Euro82, Iron Maiden ‘aces high’ lengan camo. Ada juga kain sambung di dada. Contohnya Hawaii bernombor. Camo – Celoreng Ringer – Baju yang mempunyai warna/getah pada hujung lengan dan leher. Kain pasir / kain bulu katu – Merujuk seluar Lee,Wrangler,Levis era 70/80/90 an. Combo – Jualan melebihi sehelai dengan 1 harga. Single stich – Jahitan satu garisan sama ada pada lengan atau bawah baju. Biasa pada baju vintage.

Tips Pakaian Untuk Konvo

Gambar konvo! =) Assalamualaikum. Apa yang korang perlu ada untuk pakai pakaian konvo? Aku ada sedikit panduan. Top to toe 1. Kasut Lelaki kena pakai kasut kulit (kulit warna gelap –seelok-eloknya warna hitam) Ala, tak mahal pun ada jer yang murah. Perempuan pula kena pakai kasut bertutup, hitam atau warna gelap seakan-akan hitam. Kasut tu mestilah nampak formal. Tak boleh ada lubang-lubang macam kasut Cinderalella. Orang perempuan mesti tau kasut Cinderalela tu macam mana. Kasut Cinderalela tu adalah kasut plastic nipis dan ada lubang-lubang.   Sila beri perhatian, kasut adalah penting. Tak boleh pakai sandal dan selipar. Stoking tak apa, kurang diberi perhatian (bagi perempuan sahaja). Boleh pakai stoking atau tidak. Lelaki kena pakai stoking. Mesti warna gelap, jangan pakai stoking putih pula, sangat pelik. Bagi mereka yang jarang pakai kasut tertutup macam aku ni, boleh juga bawa sandal atau kasut yang selesa untuk digantikan apabila perlu . Ta

Open Tracker