Langkau ke kandungan utama

Awak... (part 3)

Anything can happen, that why life is wonderful. Struggle to get what u aim but be sure don't hurt any one. No one you shouldn't hurt their feels!


Salam muhibah.


Kali ini aku nak bagi satu lirik yang agak lama. Release dalam jangka masa hingga setahun yang lalu.


Tapi kali ini, ia memang kena dengan aku.




Awak, saya ingat kat awak bila dengar lagu ini.. :-( Saya terdengar lagu ini, baru-baru ini.


Lirik Cun Saja – Sleeq


Lagu ini bukan di radio setiap hari untukmu
Lagu ini tidak perlu kau kembali kepadaku
Lagu ini hanya ingin kau fahami
Ku sudah teruskan hidupku
Semuanya cun saja
Semuanya cun saja



Tak perlu tinggalkan pesanan
(Di pintu rumahku)
Tak perlu buat panggilan
(Di telefonku)
Oh tak perlu lagi kalau kau cuba minta maaf
Lupakan sahaja
Diriku cun saja


Duduk di rumah seorang saja
Menulis lagu cinta
Menggunakan kisah ini ‘tuk ceritakan


Chorus
Lagu ini bukan di radio setiap hari untukmu
Lagu ini tidak perlu kau kembali kepadaku
Lagu ini hanya ingin kau fahami
Ku sudah teruskan hidupku
Semuanya cun saja


Cun hidupku kini cun saja
Sejak kita memang cun semuanya
Sejak pisah itulah permulaannya
Untukku berhati-hati dengan buaya
Ngap ngap pendirianku tegap
Jumlah kali kita bertengkar memang genap
Untuk aku ke tahap ini
Silap kita memang patut sama-sama kene sepak pak pak
Tapi bukan niatku salahkan dirimu
Aku sedar ku juga ada kekuranganku
Tapi kalau bersifat mementingkan diri sendiri untuk kebaikan
Bukan kurang ajar itu


Duduk di rumah seorang saja
Mengarang lagu cinta
Dengan mengembalikan kisah kitakan tapi jangan perasaan


Walaupun ini bab yang baru
Ada masa arah ku tak tentu
Tetap rindu kehadiranmu tidak patut
Kerna ku takut


*Ulang Chorus


Lagu ini
Tandanya kamu masih sayangkan ku
Walaupun sudah tidak bersama lagi
Lagu ini
Tanda yang ku masih rindukanmu
Walaupun sudah tidak bersama lagi
Lagu ini
Dengan lagu ini ku ingin memberitahu kamu bahawaku okay
Aku okay
Dengan lagu ini ku ingin memberitahu kamu jangan cakap tak boleh


*Ulang Chorus


Lirik/Lagu: Alif Abdullah/Syarif Soribah



Lagu ni membawa maksud saya ok jer, cun jer kat sini. Jadi tak perlu risau pasal saya.. Tapi, kat belakang, saya tetap rindukan awak. Miss u..




Catatan popular daripada blog ini

Innershine Prun dan Camu-camu: Testimoni Cantik Kulit Berseri

Sedap. Manis-manis masam. Kalau ada rasa kurma, lagi best. Marvellous. Ada orang cakap, masam sedikit. Pada Sha yang tak makan masam langsung, rasa Innershine ini tidaklah masam mana. Sedikit sahaja rasa masamnya, berbanding produk lain yang lagi rasa masam asam jawa (Ladies Collagen). Innershine rasa masam buah camu-camu sahaja. 
Harga pasaran untuk 6 botol RM 28.90 dan untuk 12 botol RM 57.90. Berat satu botol 42 gram. Harga boleh dapat murah, ikut pasaraya. Pandai-pandailah korang pilih. Sha tengok kat Aeon (Jaya Jusco nama lamanya) pada 13 Jun 2014, harga seperti di atas. Tapi Sha tengok kat Big Aeon harganya lebih murah. Pek kecil (6 botol) hanyalah RM26.90 manakala yang besar RM54.90. Murahlah berbanding harga asal.
Perubahan magik yang Innershine Prun dan Camu-camu lakukan kepada diriku:

Hari pertama, minum malam sebelum tidur, tak dapat tidur dan esok paginya, perut membuang, detox kan? Hehe.
Lusanya, minum awal sikit dalam pukul 9 malam. Tidur, ok saja. Perut ok, tak ada…

Pantang Larang dan Makanan Orang Demam Campak

Nak jaga pemakanan orang demam campak?
Ok, aku ada petua dan tipsnya. Segala yang tertulis di sini adalah keluar dari kepalaku, dan pengalamanku menjaga makanan orang demam campak. Ku abadikan di sini.


Tidak boleh menggoreng
Demam campak ni kita tak boleh nak goreng apa-apa makanan terutamanya guna minyak. Contohnya goreng ikan.

Menumis pun tak boleh tau.

Sebab apa tak boleh? Sebab ia akan merangsang pertumbuhan campak dan buat ianya kemerah-merahan.

Elakkan makanan laut yang gatal
Makanan laut, seperti udang, sotong, kerang elok la dikuarantinkan.. Haha~ Bukan kuarantin la tapi jangan makan makanan tu, k.

Elakkan yang pedas
Cili pun tak boleh makan sebab mengundang kegatalan.


Elakkan yang hitam-hitam seperti gaban perkasa hitam


Kicap dan kopi harus la dijauhi serta merta sebab ia akan menyebabkan berparut hitam. Kalau koko atau milo? Kalau capucinno? Erm, ikut suka korang la.

Aha, aku ada idea, kalau nak putih maka minumlah air soya. Confirm menjadi. Tapi kalau tak jadi, jangan…

Petua Tutorial Cara Pakai Contact Lens (Kanta Lekap)

Open Tracker