Langkau ke kandungan utama

perlu ke?

mlm td, my bf cakap dia blikan something utkku.. (something?? jeng jeng jeng... huhuhu)
tp warnanya warna yg aku xsuka..

aku suka warna tu tp kulit aku n muka aku nmpak pucat jer bl pakai (wawawa, pakaian... lets me guess... bju, sluar @ tudung) warna tu...
warnanya pink... betul, aku suka warna pink, tp apa kan daya aku xblh pakai warna tu... nmpk pucat je muka ku.. dh la aku ni kurus..

aku msh ingt lg ada sorg mak cik cleaner kat kolej kediamanku, tnya kau ambik dadah ke? hampeh tol mak cik tu... dgn sopan, aku bgtau dia yg sbnrnya, fmli aku mmg asalnya kurus2 n sush nk naik bdan.. kmdn dia tnya lg, aku ada sakit apa2 ke? aku jwb la aku xsakit apa2.. erm, susah jgk bl trllu kurus mcm aku ni.. tp, aku bersyukur sbb aku xde apa2 pnykit fizikal mahupn rohani... alhamdulillah.. :)

bkn aku xcuba nk naikkan bdan.. bru2 ni, bdnku naik 3-5 kilogram. ;) sbb ada misi naikkan bdan. tp masalahnya aku kuat sgt berpeluh. terlalu kuat.

aku mmg jns yg kuat peluh pn.. keypad hpku pn dh hilg habis, tulisan kat pencil mekanikal aku pn hilg sbb peluh jari. gila ah, bru je mandi, 10 minint kmdn peluh gila. gerak sikit, peluh pecah.. aku xtahn..so, kna la maintainkan berat badan 35-38 kg dgn tggi 158cm @160cm.. so skinny la.. aku mmg jns kuat peluh..adikku cadangkan aku dapatkan rawatan klinikal.. tengoklah, one fine day, aku p ambik ubat jgk.

ok, sambung cerita yg asal, kmdn, aku cakap la yg aku xnk brg yg dia nk bg tu... aku sja je nk tgok dia kata apa. sbnrnya, aku geram kat dia... klu nk bg pn, tnya la dulu aku suka warna pe n xsuka wrna pe.. juga tnya la aku nk kaler pe lg... ni ikut suka ht dia jer..

dia marah aku.. katanya, klu xnk dia nk bakar api jer.. huhuhu, bf ku yg pns bran, jgn la marah.. acah jer... kmdn mula la dia melalut xhrgai pe yg dia nk bg la... apa la..

lantak la.. main2 jer.. pe pn yg dia bg aku ambik.. cuma aku xsuka bl aku xnk, tp dia tetap nk bg...

whteva la, jnji bhgia.. hakhak.. :)

Catatan popular daripada blog ini

Innershine Prun dan Camu-camu: Testimoni Cantik Kulit Berseri

Sedap. Manis-manis masam. Kalau ada rasa kurma, lagi best. Marvellous. Ada orang cakap, masam sedikit. Pada Sha yang tak makan masam langsung, rasa Innershine ini tidaklah masam mana. Sedikit sahaja rasa masamnya, berbanding produk lain yang lagi rasa masam asam jawa (Ladies Collagen). Innershine rasa masam buah camu-camu sahaja. 
Harga pasaran untuk 6 botol RM 28.90 dan untuk 12 botol RM 57.90. Berat satu botol 42 gram. Harga boleh dapat murah, ikut pasaraya. Pandai-pandailah korang pilih. Sha tengok kat Aeon (Jaya Jusco nama lamanya) pada 13 Jun 2014, harga seperti di atas. Tapi Sha tengok kat Big Aeon harganya lebih murah. Pek kecil (6 botol) hanyalah RM26.90 manakala yang besar RM54.90. Murahlah berbanding harga asal.
Perubahan magik yang Innershine Prun dan Camu-camu lakukan kepada diriku:

Hari pertama, minum malam sebelum tidur, tak dapat tidur dan esok paginya, perut membuang, detox kan? Hehe.
Lusanya, minum awal sikit dalam pukul 9 malam. Tidur, ok saja. Perut ok, tak ada…

Pantang Larang dan Makanan Orang Demam Campak

Nak jaga pemakanan orang demam campak?
Ok, aku ada petua dan tipsnya. Segala yang tertulis di sini adalah keluar dari kepalaku, dan pengalamanku menjaga makanan orang demam campak. Ku abadikan di sini.


Tidak boleh menggoreng
Demam campak ni kita tak boleh nak goreng apa-apa makanan terutamanya guna minyak. Contohnya goreng ikan.

Menumis pun tak boleh tau.

Sebab apa tak boleh? Sebab ia akan merangsang pertumbuhan campak dan buat ianya kemerah-merahan.

Elakkan makanan laut yang gatal
Makanan laut, seperti udang, sotong, kerang elok la dikuarantinkan.. Haha~ Bukan kuarantin la tapi jangan makan makanan tu, k.

Elakkan yang pedas
Cili pun tak boleh makan sebab mengundang kegatalan.


Elakkan yang hitam-hitam seperti gaban perkasa hitam


Kicap dan kopi harus la dijauhi serta merta sebab ia akan menyebabkan berparut hitam. Kalau koko atau milo? Kalau capucinno? Erm, ikut suka korang la.

Aha, aku ada idea, kalau nak putih maka minumlah air soya. Confirm menjadi. Tapi kalau tak jadi, jangan…

Petua Tutorial Cara Pakai Contact Lens (Kanta Lekap)

Open Tracker