Tips Memperbanyakkan Jerawat. Ada Ke? Adaaa... | ! sha my heart

.

Rabu, 3 Ogos 2011

Tips Memperbanyakkan Jerawat. Ada Ke? Adaaa...

Assalamualaikum...

Entri tips

Jerawat? Ha, kalau korang nak tahu apa kesnya kalau nak banyakkan jerawat? Ada ke? Ada.. Perli ni. Wakaka~


1. Makan makanan berminyak, berlemak


Makanan yang mesti korang makan tu adalah minyak masak 1 gelas, telan je macam tu. Kacang tanah tu mesti la korang amalkan, 700 biji setiap pagi dan malam. Ala, macam makan kismis la.


2. Pakai sabun jer tak pun klorok

Korang tak payah la beli pencuci muka khas untuk jerawat. Pakai jer sabun apa yang ada dalam rumah korang tu. Sabun basuh pun boleh, sabun lap lantai pun boleh. Kata nak basuh muka bersih-bersih, kan? Lagi satu, guna je klorok lagi cepat bersih tau.




3. Biar je muka berminyak, tak payah nak cuci muka

Lagi berminyak, lagi ok tau. Cepat sikit la jerawat tu nak tumbuh. Biar je muka korang tu berminyak dan licin macam cermin. Baru la bersilau-silau. Haha~


4. Berjemur dalam masa jerebu, kat jalan raya bandar besar yang sibuk

Hal ini jugak membantu untuk menyebabkan jerawat naik dengan cepat. Kulit yang kotor akan menutup liang roma dan hasilnya seperti yang korang mahukan, jerawat muncul dengan efektifnya.


5. Rambut tu buat la tutup muka, kan gaya rockers atau artis K-pop sekarang ni


Baru la style.. Tutup-tutup muka. Buat apa la nak selak rambut ke belakang, kan? Buang masa jer. Kata nak memperbanyakkan jerawat..

Lagi satu, rambut tu jugak mempunyai banyak kuman dan bisa, kena jer muka lagi senang nak buat muka tumbuh jerawat.


6. Peganglah muka selalu, kopek-kopek, picit-picit

Ini memang perkara wajib la. Korang kena buat. Sebab untuk mengeluarkan jerawat baru yang banyak.
Bila jer jerawat tu ada, cepat-cepat picit.. Bila dah nak masak atau kering, cepat-cepat kopek.


7. Pastikan kuku korang panjang tau


Kuku yang panjang tu mengandungi pelbagai kuman dan bakteria. Elok la korang simpan kuku panjang dan mula la picit atau kopek jerawat korang tu. Kan nak bagi jerawat banyak kena la buat macam tu. Wakaka~


Semoga jerawat korang tu subur dan kembang membiak. Haha~

Walayeh.. Korang fikir sendiri, k. Haha~ Hidup ni kena fikir sikit.

Apa komen korang?

Salam Ramadhan..

Terima kasih sudi baca entri ni. Sayang korang.
Anything can happen, that why life is wonderful. Struggle to get what u aim but be sure don't hurt any one. No one you shouldn't hurt their feels!

23 ulasan:

amna berkata...

huhu, tersengih-sengih saya petang ni.. kalau nak bagi hilang jerawat pulak contranya kan?? hehehe ^^.

TeAqArH berkata...

ce kak sha wat..tqah nak jugak tgk keberkesanan dia..hehehe..^_^

Penggemar Coklat berkata...

haha.. lawaknya..

jerawat oh jerawat XD

Nur berkata...

amboi,sakan buat tips nih eh..cuba terbalikkan is a way to prevent the pimples..hehe

Anif Abdullah| AA berkata...

wakakaka.. lawakla entry ni kak.. rasa nak guling2 je,nasib bolan poasa.. Ada lagik, guna 10 produk serentak kat muka..sure berkesan ^^

Sabihah berkata...

hishh..sempat lg buat tips cenggini yer..hehehehe

abghani berkata...

gosok dengak kertas pasir...cubatrytest

sha my heart berkata...

amna: ya, itu la tujuannya, nak bagi korang semua tergelak mahupun senyum kambing.. hehe~

a ah, pandai pun.. contra.

sha my heart berkata...

Teaqarh: kak sha dah buat la.. sebab tu la berkesan dan share kat sini. Haha~

sha my heart berkata...

penggemar coklat: kalau lawak, jom la gelak.. haha~

jerawat oh jerawat.. lalalala~

sha my heart berkata...

Nur: hehe~ jgn marah noo..

a ah, utk mereka yg berfikir

sha my heart berkata...

Anip: Haha~
sila jgn guling2 ya.. haha~

p/s: teringat plak, kita gelakkan budak sebelah DPP tu.. sampat rasa nk terguling2 sb dia tak faham2 psl line tu. lucu betul kenangan tu, masa chat kat Sintokkians.

Aah, boleh jer nak guna 10 produk pun.. wakaka~

sha my heart berkata...

sabihah: mesti sempat.. ada idea gile dalam kepala. haha~

bila happy, yg kuar pun happy jugak =)

sha my heart berkata...

abg Ghani: petua yg terbaik tu.. haha~

alif haris berkata...

hehehehe ..
jom banyakkan jerawat same2 :D hahaa

ABU berkata...

uish..tak nak la hahaha

sha my heart berkata...

Alif: jom2.. wakaka~

sha my heart berkata...

Abu: haha~ bila lagi nak memperbanyakkan jerawat? haha~

TeAqArH berkata...

takmau2...da byk kt muka..xnk tmbh lg

peyansanstaro berkata...

thnk kerana berkongsi tip ne...


sangat bermakna...

Pendamba Mawar berkata...

orang tak nak jerawat..lalalala

peyansanstaro berkata...

Perli sangat !
=P

Paris Hilton (M) berkata...

haha hado ke???
aihhh

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...