Langkau ke kandungan utama

Ada Lagi Orang Macam Ni, Berdendam Kepada Orang Lain, Orang Lain Jadi Mangsa

Assalamualaikum...

Entri relationship.

Aku nak cerita pada korang.

Aku ada kawan lelaki. Dah lama kenal. Nama dia Hafiz (bukan nama sebenarnya). Hubungan perkawanan kami agak rapat la. Kami bukannya berkawan berdua sahaja tapi ramai-ramai termasuklah geng aku.

Dalam banyak-banyak tu, aku la yang paling rapat dengan dia. Perasaan? Oh, tak ada. Kawan je. Lagipun dia memang ada hubungan yang serius dengan aweknya. Disebabkan kami agak rapat, maka awek dia kenal la aku.

Korang tahu tak apa yang aku nak cerita? Cuba teka.. Haha~

Ah, korang teka tak tepat. Dengan tak membuangkan masa, aku pun cerita la.

Hafiz hanya bercouple dan bertunang tu semata-mata untuk membalas dendam. Balas dendam tu bukannya kepada Azie tapi kepada bekas tunangnya sebelum Azie! Terkedu aku mendengarnya. Ya Tuhan, kenapa la ko sanggup buat macam ni?

Kalau nak berdendam, kenapa tak balas kepada orang yang sepatutnya (bekas tunang Hafiz)? Kenapa dia nak lepaskan dendam pada orang lain? Kesian Azie. Azie tu baik orangnya. Cukup lengkap pakej dia dengan pandai, cantik dan kaya.

Ok, itu cerita sebelah Azie. Cerita kawan-kawan aku pula, Hafiz dah lain sangat. Hafiz bukanlah Hafiz yang kami kenal dulu. Dia tak kenal kami kawan-kawannya yang sanggup susah payah masa dia excident dan darah yang mengalir dalam darahnya adalah hasil sumbangan kawan-kawannya. Masa dia excident tu dia kehilangan banyak darah. Azie la yang setia bersusah payah, tunggu dia memandangkan keluarga Hafiz duk jauh.

Bukannya nak mengungkit. Tapi bohonglah kalau dia tak kenal kami sebab kamilah yang tolong dia masa dia tak ada duit nak makan, kegembiraan kami kongsikan bersama. Gambar kami pun ada tersimpan lagi dalam internet. Kat mana? Rahsia, sebab tak nak famous sangat. Haha~ Bajet artis.

Bebaru ni, aku jumpa Hafiz. Memang dia nak lari masa jumpa aku. Aku kejar dia. Dia buat-buat tak kenal aku. Aku rasa nak tumbuk je muka dia. Bohong la wei kata ko tak kenal aku. Mata ko tu membuktikan ko kenal aku. Cucuk mata bagi jadi Kassim Selamat jugak kang kalau tak kenal aku lagi. Haha~

Aku tanya dia hal yang Azie dan kawan-kawan aku ceritakan. Kami slow talk. Dia kata, dia memang nak balas dendam pada perempuan disebabkan kelukaan lalu. Dia hanya berpura-pura sahaja selama 5 tahun ni.

Aku tanya kenapa dia tak balas dendam kepada bekas tunangnya sahaja? Dia jawab tak mampu nak balas dendam kepada tunangnya. Jadi dia cari perempuan lain. Dia tabur janji manis. Dia dah bertunang dengan Azie, dan tinggal sebulan sahaja untuk melangsungkan perkahwinan.

Hafiz akui semua itu hanyalah lakonan semata-mata kerana dendamnya. Dia tak pernah ada rasa apa-apa dengan Azie lantaran dendamnya yang menggunung. Hebatnya ko berlakon, Hafiz. Kami semua menyangka ko fallen in love with Azie.

Hafiz kata, dia nak lupakan semuanya. Er hello, ko ingat senang ke Azie nak lupakan semua ni? Kasihan betul aku pada Azie. Cintanya dipermainkan. Azie cerita padaku, Hafiz tak ada menghubungi keluarganya langsung selepas kata nak putus segala hubungan diorang.

Aku faham perasaan Azie. Dah lama kan kita kenal dan berkasih sayang juga sudah bertunang tiba-tiba hilang tanpa khabar berita. Oh, sakitnya..

Tapi tak kan aku nak bagitau dia, Hafiz hanya mempermainkan dirinya semata-mata kerana kepuasan dendam Hafiz sendiri?

Aku ada tanya Hafiz, tidakkah dia ada secebis sayang pada Azie? Dia jawab, semuanya hanya lakonan. Dia tak ada perasaan apa-apa pada sesiapapun. Cuma dendam sahaja yang berada dalam kepalanya. Dia kata, dia nak lupakan semua ini termasuklah aku dan kawan-kawanku. Dia nak cari mangsa baru.

Aku mengucap panjang. Hafiz, sampai bila ko nak macam ni? Tak kah ko rasa bersalah walau sedikit? Kenapa ko nak musnahkan hidup orang lain yang bermaksud musnahkan hidup ko sendiri?

Aku tak tahu nak kata apa dah. Aku terkejut, ada lagi orang macam ni pada zaman millennium ni. Adakah dengan dendam, ko boleh buat kepada orang yang tak bersalah? Ko boleh buat sesuka hati tapi ingatlah kita semua akan kembali kepada ALLAH. Ko jawab la semua nanti.

Apa komen korang? Apa yang harus aku cakap pada Azie?

Terima kasih sudi baca entri ni. Sayang korang.
Anything can happen, that why life is wonderful. Struggle to get what u aim but be sure don't hurt any one. No one you shouldn't hurt their feels!

Ulasan

  1. sianya...


    sabor je la...


    hebat..mmg hebat ko hafiz... classs ko

    hafiz.. mmg dasar la ko ne.. oppp[bulan

    pose kawan nafsu marah]

    hehehe=P

    BalasPadam
  2. hmmm, serius kejam!

    ko patut cakap kat azie macam entri aku sal lelaki setia tu.

    apabila dendam menguasai diri, dan tiada asas agama yang kukuh, macam tu la jadi nya.

    BalasPadam
  3. aku cadangkan azie saman hafiz tu..1juta gantirugi teladan

    BalasPadam
  4. hadoiii~agak2lah klu nk bls dendam pon..truk btol Hafiz tuh..tp x per..ckp kat Azie..wat goea around comes around..mayb satu hari 6t Allah akan bls blk apa yg Hafiz sdh lakukan

    BalasPadam
  5. baik sedarkan mamat tu sebelum dia buat pada perempuan lain..cerita je pada azie tu dari dy tak tau knpa hafiz berubah..hurmm..

    BalasPadam
  6. dendam paling baek adelah memaafkan...6_^

    BalasPadam
  7. hopefully Allah bukakan pintu hati Hafiz utk Azie..biasalah bila dendam dan marah menguasai,akal akan dikaburi..sekiranya Hafiz tidak jugak berubah,better Azie cari yg lebih menghargai cinta dia...

    BalasPadam
  8. Hopefully mmber sis tu sedar T^T

    BalasPadam
  9. ish... memalukan bangsa aq sungguh la mamat tuh... mohon share entri ni kat twitter~.. =)

    BalasPadam

Catat Ulasan

Nak tinggalkan komen ek? Sila-sila =)
Pastikan tak menyinggung perasaan sesiapa ya.
Happy blogging.

”Jom like page fb blog”

Catatan popular daripada blog ini

Pantang Larang dan Makanan Orang Demam Campak

Air kelapa sangat bagus untuk demam campak Nak jaga pemakanan orang demam campak? Ok, aku ada petua dan tipsnya. Segala yang tertulis di sini adalah keluar dari kepalaku, dan pengalamanku menjaga makanan orang demam campak. Ku abadikan di sini. 1. Tidak boleh menggoreng Demam campak ni kita tak boleh nak goreng apa-apa makanan terutamanya guna minyak. Contohnya goreng ikan. Menumis pun tak boleh tau. Sebab apa tak boleh? Sebab ia akan merangsang pertumbuhan campak dan buat ianya kemerah-merahan. 2. Elakkan makanan laut yang gatal Makanan laut, seperti udang, sotong, kerang elok la dikuarantinkan.. Haha~ Bukan kuarantin la tapi jangan makan makanan tu, k. 3. Elakkan yang pedas Cili pun tak boleh makan sebab mengundang kegatalan. Aku ada baca, sup ayam ni bila dibuat sup akan mengeluarkan satu pati yang berkesan khas untuk menyembuhkan demam. Korang letak bawang merah, bawang besar dan bawang putih. Lagi sedap bawang putih tu, tak dipotong, hanya buang kulit, ba

Istilah-istilah Dalam Bundle Yang Ramai Lagi Keliru

Istilah-istilah Dalam Bundle Yang Ramai Lagi Keliru, jom kita gali ilmu. Sha dapat dari kawan-kawan bundle juga. ✔ Bale – Ketul, guni atau tokol pakaian/beg/kasut dan lain-lain. Kain 100 – Baju/pakaian yang 100% kapas. Kain Samah – Baju yang diadun dengan 2 material. 50 cotton +50 polyster (poly). 3 kain – Baju diadun dengan 3 material. Cotton + Poly + Rayon. 3 suku / Raglan / 3q – Baju yang mempunyai lengan bersambung dari leher berakhir di siku. Kain sambung – Lengan baju disambung dengan lengan warna lain, contohnya Rolling Stone Tour Euro82, Iron Maiden ‘aces high’ lengan camo. Ada juga kain sambung di dada. Contohnya Hawaii bernombor. Camo – Celoreng Ringer – Baju yang mempunyai warna/getah pada hujung lengan dan leher. Kain pasir / kain bulu katu – Merujuk seluar Lee,Wrangler,Levis era 70/80/90 an. Combo – Jualan melebihi sehelai dengan 1 harga. Single stich – Jahitan satu garisan sama ada pada lengan atau bawah baju. Biasa pada baju vintage.

Tips Pakaian Untuk Konvo

Gambar konvo! =) Assalamualaikum. Apa yang korang perlu ada untuk pakai pakaian konvo? Aku ada sedikit panduan. Top to toe 1. Kasut Lelaki kena pakai kasut kulit (kulit warna gelap –seelok-eloknya warna hitam) Ala, tak mahal pun ada jer yang murah. Perempuan pula kena pakai kasut bertutup, hitam atau warna gelap seakan-akan hitam. Kasut tu mestilah nampak formal. Tak boleh ada lubang-lubang macam kasut Cinderalella. Orang perempuan mesti tau kasut Cinderalela tu macam mana. Kasut Cinderalela tu adalah kasut plastic nipis dan ada lubang-lubang.   Sila beri perhatian, kasut adalah penting. Tak boleh pakai sandal dan selipar. Stoking tak apa, kurang diberi perhatian (bagi perempuan sahaja). Boleh pakai stoking atau tidak. Lelaki kena pakai stoking. Mesti warna gelap, jangan pakai stoking putih pula, sangat pelik. Bagi mereka yang jarang pakai kasut tertutup macam aku ni, boleh juga bawa sandal atau kasut yang selesa untuk digantikan apabila perlu . Ta

Open Tracker