Langkau ke kandungan utama

Minta Maaf, Tak Dapat Singgah

Assalamualaikum...

Entri marah.

Ko datang blog aku
tinggal jejak kat komen
atau sekadar BW kat shoutmix

Aku nak balas komen ke entri ko
tapi blog ko tu berat
lambatnya load
berjam okay
ok, tak pe
aku nak tinggalkan jejak pada shoutbox jer
tapi bila buka shoutbox, offline
cuba lagi
cuba lagi
lagi
berkali lagi refresh
tetap tak dapat
sebab load blog ko masih tak siap-siap

Aku bengang
berasap rasa kepala ku ini

Er, hello
kalau buat blog tu
nak bagi orang masuk baca dan komen
sila la ringan kan blog anda

Ini segala mak nenek nak letak
jam - awat, ingat lappy or PC orang lain tak de jam?  jam tangan tak de?
kalender- orang lain pun ada kalender la dear
lagu- memberatkan blog ko dan bingit telinga aku jer. Awal-awal aku dah silent mood lappy aku. Lantak ko la nak letak lagu haram jadah apa pun.
kartun kelip-kelip - ingat aku ni budak umo 4 tahun ke?
something jatuh-jatuh - bajet autumn la tu. Cet!
letak pic saiz besar - pi buh kat Tumblr.com la wei!
banyak entri dalam satu page- cuba la buat page break.. ini sampai kecik, nipis je scroll tu..

Bodoh!
aku memang geram
WTF!
menyusahkan orang lain jer
ada pula yang sampai buat laptop aku jammed
WTF!!!!

Minta maaf kepada sesiapa yang aku tak balas kunjung
bukan tak nak balas
tapi korang yang membuat aku tak dapat tinggalkan jejak

Satu lagi, ada virus a.k.a malicious mail
sumbernya satu jer
dari *****
aku tak boleh cakap
sebab bila aku buka blog dia
okay pula, tak ada apa-apa
tapi kalau blog yang ikut dia
akan keluar amaran dari internet anti-virus aku

Jadi, jangan sesuka hati jer nak follow orang
termasuklah otai
aku kenal blog yang membawa virus tu
tapi aku tak follow pun walau dia otai
walaupun otai tak semestinya akhlak dia baik
ada jugak yang pantang tak sependapat dengan dia

teruk la dibahan
*bercakap berdasarkan pengalaman
ingatkan dah tak nak kawan dengan aku dah
tapi datang jugak blog aku
komen-komen
apa, ko nak cari trafik ke?

Daripada semua ini, aku nak simpulkan
Tolong la fikir
tak semua orang mampu untuk bayar pelan broadband mahal-mahal
tak semua orang ada streamix
tak semua orang ada unify, wimax P1..
ramai jer yang ada broadband macam aku ni
yang kadang kala sudah tamat tempoh tapi tak mampu nak bayar..

Tapi kalau ko nak buat blog berat-berat
nak decorate macam pokok krismas
aku cakap awal-awal
minta maaf kalau aku tak balas kunjungan
kerana aku punya broadband saja!


Terima kasih sudi baca entri ni. Sayang korang.
Anything can happen, that why life is wonderful. Struggle to get what u aim but be sure don't hurt any one. No one you shouldn't hurt their feels!

Catatan popular daripada blog ini

Innershine Prun dan Camu-camu: Testimoni Cantik Kulit Berseri

Sedap. Manis-manis masam. Kalau ada rasa kurma, lagi best. Marvellous. Ada orang cakap, masam sedikit. Pada Sha yang tak makan masam langsung, rasa Innershine ini tidaklah masam mana. Sedikit sahaja rasa masamnya, berbanding produk lain yang lagi rasa masam asam jawa (Ladies Collagen). Innershine rasa masam buah camu-camu sahaja. 
Harga pasaran untuk 6 botol RM 28.90 dan untuk 12 botol RM 57.90. Berat satu botol 42 gram. Harga boleh dapat murah, ikut pasaraya. Pandai-pandailah korang pilih. Sha tengok kat Aeon (Jaya Jusco nama lamanya) pada 13 Jun 2014, harga seperti di atas. Tapi Sha tengok kat Big Aeon harganya lebih murah. Pek kecil (6 botol) hanyalah RM26.90 manakala yang besar RM54.90. Murahlah berbanding harga asal.
Perubahan magik yang Innershine Prun dan Camu-camu lakukan kepada diriku:

Hari pertama, minum malam sebelum tidur, tak dapat tidur dan esok paginya, perut membuang, detox kan? Hehe.
Lusanya, minum awal sikit dalam pukul 9 malam. Tidur, ok saja. Perut ok, tak ada…

Pantang Larang dan Makanan Orang Demam Campak

Nak jaga pemakanan orang demam campak?
Ok, aku ada petua dan tipsnya. Segala yang tertulis di sini adalah keluar dari kepalaku, dan pengalamanku menjaga makanan orang demam campak. Ku abadikan di sini.


Tidak boleh menggoreng
Demam campak ni kita tak boleh nak goreng apa-apa makanan terutamanya guna minyak. Contohnya goreng ikan.

Menumis pun tak boleh tau.

Sebab apa tak boleh? Sebab ia akan merangsang pertumbuhan campak dan buat ianya kemerah-merahan.

Elakkan makanan laut yang gatal
Makanan laut, seperti udang, sotong, kerang elok la dikuarantinkan.. Haha~ Bukan kuarantin la tapi jangan makan makanan tu, k.

Elakkan yang pedas
Cili pun tak boleh makan sebab mengundang kegatalan.


Elakkan yang hitam-hitam seperti gaban perkasa hitam


Kicap dan kopi harus la dijauhi serta merta sebab ia akan menyebabkan berparut hitam. Kalau koko atau milo? Kalau capucinno? Erm, ikut suka korang la.

Aha, aku ada idea, kalau nak putih maka minumlah air soya. Confirm menjadi. Tapi kalau tak jadi, jangan…

Petua Tutorial Cara Pakai Contact Lens (Kanta Lekap)

Open Tracker