Langkau ke kandungan utama

Aku Rindu Pada Kau La, Sengal. Dah Tahap Gaban N

Bunga ni tanda aku nak minta maaf. Aku minta maaf, k.


Assalamualaikum...

Entri bersajak, khas untuk seorang temanku. Teman baik.

Jom, hayati sajak a.k.a entah pape punya karangan.. Hihi~




Kangan bangat sama kamu
kenapa wajahmu saja yang aku cari dan nampak?
Apakah aku telah jatuh cinta?
Apakah aku telah angau?
Oh, tidak!

Cukuplah ia sekadar anganan cuma

aku tak mahu bermimpi di siang hari
sungguh, aku terlalu takut
untuk terlelap sebentar
kerana aku tak mahu kesiangan.

Cukuplah kau dan aku cuma kawan sahaja

ok la, aku akui aku sayang kau
aku rindui kau
Kenapa kau menyepi?
Marahkan aku ke?

Pada akhir perbualan kita

tak ada apa-apa pun aku perli kau
kau yang perli aku
tapi kau pula nak terasa?

Ok la, mari sini, aku pujuk kau

macam tu cara pujuk?
Kasar bebenor la minah ni kan?
Dah macam ni, cara aku
simple.

Aku rimas la nak terasa hati bagai

kira 0-0 dah la
kau kan kawan aku
eh salah, aku kan kawan kau
takkan kau tak kesian pada aku kot?

Ok, fine..

Aku minta maaf kalau ada buat kau terasa
aku suka bergurau
aku tak ada niat langsung nak sakiti hati kau
kau kan kawan baik aku
betul?
aku sayang kau
kau maafilah aku
kau tak sayang aku ke?
Aku sudah sampai jadi angau bagai
ke kau nak aku jatuh cinta kat kau?
Gile arr kau, tak nak la kau
tak pasal-pasal slang aku bercakap berubah
dah la aku suka dengar dialek bahasa kau tu..

Ala kau ni, kata rock,
kata chill la
tapi kau yang tak rock
kau yang tak chill
ke kau gedik nak aku pujuk?
Bagitau cepat.. Hihi~
Kau nak aku jadi benar-benar feminin ek?
Kau nak aku jadi macam
kawan-kawan perempuan kau yang lain ek?


Ala, kau ni..

Kau kenal 'kan aku macam mana?
Tapi kerana kau
dan demi persahabatan ini
aku kena la jadi feminin
ya, aku tak kan hipokrit
tapi bagi lah aku masa
bukan senang
nak jadi
ladies
ee
aku rimas la
tapi demi kau,
eh demi persahabatan kita..
Demi kau? Oh, tidak!

Ala tengok, merajuk lagi..

Kau ni sensitif la
aku cepuk kang, baru tau
oops, ok-ok, aku jadi feminin, puas hati?
Eh, mana ada aku marah?
Aku geram jer, wakaka~

teman, aku sayang kau

kau tak sayang aku ke?
Kau tak sayang aku?
Ok, fine!
See, aku kasar lagi.. Haha~

kenapa kau macam ni?

Aku rimas la
tapi aku sayang kau la
aku kena berusaha jugak la
demi kau dan masa depan aku
masa depan bersama kau?
Tidak, kot! Hahaha~

Aku sayang kausebab kau teman terbaikkudan aku tak 'kan lupakan kawan
Jomlah kita teruskan persahabatan ni

Temanmu,
Sha,

11. 47 pm
5 Jun 2011

P/s: Korang nampak tak bentuk yang aku buat? Bentuk dari perkataan-perkataan. Tak perasan? Tengok balik, ada bentuk segi tiga dan paling suka bentuk bulat. Tak perasan lagi ke? Ekeke~




Terima sudi baca entri ni. Sayang korang.
Anything can happen, that why life is wonderful. Struggle to get what u aim but be sure don't hurt any one. No one you shouldn't hurt their feels!

Ulasan

  1. sis buat bntuk ape? x jelas sngt le sbab kite gune netbook je.

    BalasPadam
  2. @Hans
    kalau tak nampak tanda pendek umo la.. bhaha~

    hanya orang seni jer nampak.. ekeke~

    BalasPadam
  3. korang ni..

    ni la.. tenguk kat ayat ni, dalam entri blog la, bukan dalam komen form ni:

    1.segi tiga:
    tengok dari,
    'betul?
    aku sayang kau
    kau maafilah aku
    kau tak sayang aku ke?'

    dan

    'dan demi persahabatan ini
    aku kena la jadi feminin
    ya, aku tak kan hipokrit
    tapi bagi lah aku masa
    bukan senang
    nak jadi
    ladies
    ee'

    2. bentuk bulat:
    'Aku rimas la
    tapi aku sayang kau la
    aku kena berusaha jugak la
    demi kau dan masa depan aku
    masa depan bersama kau?
    Tidak, kot! Hahaha~'

    ingatan: tengok kat entri blog, bukan kat form komen ni.

    kalau korang tak nampak jugak, itu tandanya korang dah tak lama. ekeke~

    BalasPadam
  4. kawan memang senang nak cari,

    tapi sahabat??

    hanya yg terbaik adalah sahabat kita

    =)

    BalasPadam
  5. nampak bentuk tu..hehehe...hani mesti la suka bulat =]

    BalasPadam
  6. @CikHaniBhulat

    nasib baik hani nampak.. kalau tak, dah tak lama.. hoho~

    suka dgn bulat la.. =)

    BalasPadam
  7. @Ezan

    jatuh cinta apa?

    jatuh cinta dgn tulisan kite ke? haha~ perasan..

    BalasPadam
  8. terbayang bayang..hehehe dalam hati ada itu.....

    BalasPadam
  9. siapalah kawan tu yang nak kena cepuk dengan sya...hahaha...

    ni sajak yang unik ni...best!...

    BalasPadam
  10. @Khairil

    Dia tu kawan Sha.. mengada nak suruh pujuk, sensitif bagai.

    Unik? Best? Terima kasih =)

    BalasPadam
  11. nape bg aku link ni? ni entri khas tuk aku ke?haha..

    kalau tuk aku la..kalau..

    Aku rasa xpenah la nak terasa apa kat ko..sedikit pn xde..cuma skrg ni aku bizi sikit..psl tu la jrg lepak kat sintokian..

    itu pn kalo entri ni khas tuk aku la..tp kalo ade org syg aku pn aku x kisah..lg suke ade la..hahaha

    BalasPadam
  12. @Sylangster Pressure

    Haha~ terpulang la ko nak rasa entry ni khas utk ko @x..

    Awal2 lagi kan, aku dah kata kat ko, entri ni merapu ja.

    BalasPadam
  13. nape tbe2 dtg blog aku komen mcm sentap? ade aku tersalah ckp ke?

    BalasPadam
  14. @Sylangster Pressure

    tak de la.. ko tak de salah cakap pun. Rilex, rilex, ko tak de buat salah pun. Aku cuma fikirkan ko. Mana tau ko perlukan ruang dan peluang utk bersendirian.

    Aku tak emo, k. Aku mcm aku la, chill sudey~

    BalasPadam

Catat Ulasan

Nak tinggalkan komen ek? Sila-sila =)
Pastikan tak menyinggung perasaan sesiapa ya.
Happy blogging.

”Jom like page fb blog”

Catatan popular daripada blog ini

Pantang Larang dan Makanan Orang Demam Campak

Air kelapa sangat bagus untuk demam campak Nak jaga pemakanan orang demam campak? Ok, aku ada petua dan tipsnya. Segala yang tertulis di sini adalah keluar dari kepalaku, dan pengalamanku menjaga makanan orang demam campak. Ku abadikan di sini. 1. Tidak boleh menggoreng Demam campak ni kita tak boleh nak goreng apa-apa makanan terutamanya guna minyak. Contohnya goreng ikan. Menumis pun tak boleh tau. Sebab apa tak boleh? Sebab ia akan merangsang pertumbuhan campak dan buat ianya kemerah-merahan. 2. Elakkan makanan laut yang gatal Makanan laut, seperti udang, sotong, kerang elok la dikuarantinkan.. Haha~ Bukan kuarantin la tapi jangan makan makanan tu, k. 3. Elakkan yang pedas Cili pun tak boleh makan sebab mengundang kegatalan. Aku ada baca, sup ayam ni bila dibuat sup akan mengeluarkan satu pati yang berkesan khas untuk menyembuhkan demam. Korang letak bawang merah, bawang besar dan bawang putih. Lagi sedap bawang putih tu, tak dipotong, hanya buang kulit, ba

Istilah-istilah Dalam Bundle Yang Ramai Lagi Keliru

Istilah-istilah Dalam Bundle Yang Ramai Lagi Keliru, jom kita gali ilmu. Sha dapat dari kawan-kawan bundle juga. ✔ Bale – Ketul, guni atau tokol pakaian/beg/kasut dan lain-lain. Kain 100 – Baju/pakaian yang 100% kapas. Kain Samah – Baju yang diadun dengan 2 material. 50 cotton +50 polyster (poly). 3 kain – Baju diadun dengan 3 material. Cotton + Poly + Rayon. 3 suku / Raglan / 3q – Baju yang mempunyai lengan bersambung dari leher berakhir di siku. Kain sambung – Lengan baju disambung dengan lengan warna lain, contohnya Rolling Stone Tour Euro82, Iron Maiden ‘aces high’ lengan camo. Ada juga kain sambung di dada. Contohnya Hawaii bernombor. Camo – Celoreng Ringer – Baju yang mempunyai warna/getah pada hujung lengan dan leher. Kain pasir / kain bulu katu – Merujuk seluar Lee,Wrangler,Levis era 70/80/90 an. Combo – Jualan melebihi sehelai dengan 1 harga. Single stich – Jahitan satu garisan sama ada pada lengan atau bawah baju. Biasa pada baju vintage.

Tips Pakaian Untuk Konvo

Gambar konvo! =) Assalamualaikum. Apa yang korang perlu ada untuk pakai pakaian konvo? Aku ada sedikit panduan. Top to toe 1. Kasut Lelaki kena pakai kasut kulit (kulit warna gelap –seelok-eloknya warna hitam) Ala, tak mahal pun ada jer yang murah. Perempuan pula kena pakai kasut bertutup, hitam atau warna gelap seakan-akan hitam. Kasut tu mestilah nampak formal. Tak boleh ada lubang-lubang macam kasut Cinderalella. Orang perempuan mesti tau kasut Cinderalela tu macam mana. Kasut Cinderalela tu adalah kasut plastic nipis dan ada lubang-lubang.   Sila beri perhatian, kasut adalah penting. Tak boleh pakai sandal dan selipar. Stoking tak apa, kurang diberi perhatian (bagi perempuan sahaja). Boleh pakai stoking atau tidak. Lelaki kena pakai stoking. Mesti warna gelap, jangan pakai stoking putih pula, sangat pelik. Bagi mereka yang jarang pakai kasut tertutup macam aku ni, boleh juga bawa sandal atau kasut yang selesa untuk digantikan apabila perlu . Ta

Open Tracker