Langkau ke kandungan utama

Aku Rindu Pada Kau La, Sengal. Dah Tahap Gaban N

Bunga ni tanda aku nak minta maaf. Aku minta maaf, k.


Assalamualaikum...

Entri bersajak, khas untuk seorang temanku. Teman baik.

Jom, hayati sajak a.k.a entah pape punya karangan.. Hihi~




Kangan bangat sama kamu
kenapa wajahmu saja yang aku cari dan nampak?
Apakah aku telah jatuh cinta?
Apakah aku telah angau?
Oh, tidak!

Cukuplah ia sekadar anganan cuma

aku tak mahu bermimpi di siang hari
sungguh, aku terlalu takut
untuk terlelap sebentar
kerana aku tak mahu kesiangan.

Cukuplah kau dan aku cuma kawan sahaja

ok la, aku akui aku sayang kau
aku rindui kau
Kenapa kau menyepi?
Marahkan aku ke?

Pada akhir perbualan kita

tak ada apa-apa pun aku perli kau
kau yang perli aku
tapi kau pula nak terasa?

Ok la, mari sini, aku pujuk kau

macam tu cara pujuk?
Kasar bebenor la minah ni kan?
Dah macam ni, cara aku
simple.

Aku rimas la nak terasa hati bagai

kira 0-0 dah la
kau kan kawan aku
eh salah, aku kan kawan kau
takkan kau tak kesian pada aku kot?

Ok, fine..

Aku minta maaf kalau ada buat kau terasa
aku suka bergurau
aku tak ada niat langsung nak sakiti hati kau
kau kan kawan baik aku
betul?
aku sayang kau
kau maafilah aku
kau tak sayang aku ke?
Aku sudah sampai jadi angau bagai
ke kau nak aku jatuh cinta kat kau?
Gile arr kau, tak nak la kau
tak pasal-pasal slang aku bercakap berubah
dah la aku suka dengar dialek bahasa kau tu..

Ala kau ni, kata rock,
kata chill la
tapi kau yang tak rock
kau yang tak chill
ke kau gedik nak aku pujuk?
Bagitau cepat.. Hihi~
Kau nak aku jadi benar-benar feminin ek?
Kau nak aku jadi macam
kawan-kawan perempuan kau yang lain ek?


Ala, kau ni..

Kau kenal 'kan aku macam mana?
Tapi kerana kau
dan demi persahabatan ini
aku kena la jadi feminin
ya, aku tak kan hipokrit
tapi bagi lah aku masa
bukan senang
nak jadi
ladies
ee
aku rimas la
tapi demi kau,
eh demi persahabatan kita..
Demi kau? Oh, tidak!

Ala tengok, merajuk lagi..

Kau ni sensitif la
aku cepuk kang, baru tau
oops, ok-ok, aku jadi feminin, puas hati?
Eh, mana ada aku marah?
Aku geram jer, wakaka~

teman, aku sayang kau

kau tak sayang aku ke?
Kau tak sayang aku?
Ok, fine!
See, aku kasar lagi.. Haha~

kenapa kau macam ni?

Aku rimas la
tapi aku sayang kau la
aku kena berusaha jugak la
demi kau dan masa depan aku
masa depan bersama kau?
Tidak, kot! Hahaha~

Aku sayang kausebab kau teman terbaikkudan aku tak 'kan lupakan kawan
Jomlah kita teruskan persahabatan ni

Temanmu,
Sha,

11. 47 pm
5 Jun 2011

P/s: Korang nampak tak bentuk yang aku buat? Bentuk dari perkataan-perkataan. Tak perasan? Tengok balik, ada bentuk segi tiga dan paling suka bentuk bulat. Tak perasan lagi ke? Ekeke~




Terima sudi baca entri ni. Sayang korang.
Anything can happen, that why life is wonderful. Struggle to get what u aim but be sure don't hurt any one. No one you shouldn't hurt their feels!

Catatan popular daripada blog ini

Tips Pakaian Untuk Konvo

Innershine Prun dan Camu-camu: Testimoni Cantik Kulit Berseri

Sedap. Manis-manis masam. Kalau ada rasa kurma, lagi best. Marvellous. Ada orang cakap, masam sedikit. Pada Sha yang tak makan masam langsung, rasa Innershine ini tidaklah masam mana. Sedikit sahaja rasa masamnya, berbanding produk lain yang lagi rasa masam asam jawa (Ladies Collagen). Innershine rasa masam buah camu-camu sahaja. 
Harga pasaran untuk 6 botol RM 28.90 dan untuk 12 botol RM 57.90. Berat satu botol 42 gram. Harga boleh dapat murah, ikut pasaraya. Pandai-pandailah korang pilih. Sha tengok kat Aeon (Jaya Jusco nama lamanya) pada 13 Jun 2014, harga seperti di atas. Tapi Sha tengok kat Big Aeon harganya lebih murah. Pek kecil (6 botol) hanyalah RM26.90 manakala yang besar RM54.90. Murahlah berbanding harga asal.
Perubahan magik yang Innershine Prun dan Camu-camu lakukan kepada diriku:

Hari pertama, minum malam sebelum tidur, tak dapat tidur dan esok paginya, perut membuang, detox kan? Hehe.
Lusanya, minum awal sikit dalam pukul 9 malam. Tidur, ok saja. Perut ok, tak ada…

Petua Tutorial Cara Pakai Contact Lens (Kanta Lekap)