Langkau ke kandungan utama

Terharu Empat Kali Hari Ni, TQ Korang =)




Assalamualaikum...

Aku demam hari ni. Wahaha~ itu la balasan tak jaga kesihatan diri.

Tapi aku kena buat jugak entri ni dan entri-entri selepas ni. Kenapa?
Kerana nanti not the correct time dan rasanya aku tidak lagi boleh ber on- line 24/7 like this again.

Rutin harianku yang selama ni, selepas berhenti kerja adalah on line jer. Buka facebook dan blog ni. Kemudian, BW dan baca je. Itu jer kerja aku.






Kemudian, bila aku dah masuk group blogger, masuk Sintokkian's  Bloggers dan Malaysian Blogger Unite (MBU) pada hari yang sama atau selang sehari, aku aktif kat situ plak. Biasanya lepas subuh baru aku tidur.

Sebelum tu, aku tidur macam biasa la, pukul 3 pagi. Tapi bila gaya aku nak tidur je, ada orang approach aku atau kalau aku tengok status diorang sedih sangat, aku approach diorang. Aku kan mentor dan kawan, jugak kakak yang baik :P Ceh, perasan pulak, minah ni, kan?

Diorang tengah ada masalah, apa salahnya aku tolong? Kalau tak boleh bantu pun, aku tolong dengar. Seingat aku ada la dua orang yang minta pendapat aku pada malam-malam tersebut. Tak tolong kang, kesian plak. Diorang kan rapat dengan aku. Ala, budak persatuan ni mesti la kena ambik tau. *Ayat tak boleh blah..

Tak ada la, diorang tengah serabut tu, bila dapat luahkan rasa la tenang sikit. Aku pun kongsikan pengalaman dan bagi pendapat serta nasihat aku. Suka dapat tolong orang. Lagipun diorang jugak budak persatuan, dah rasa macam adik beradik sendiri.

Itu yang aku suka pasal persatuan ni, akrab macam adik beradik sendiri. Kalau sape yang tak akrab tu, bukan salah persatuan tapi diri dia yang ada masalah.



* Ala, mood menulis entriku terganggu dek kerana adik-adik dalam persatuan memerlukan pertolonganku. Tolong pasal apa? Tolong nak run the blog la.

Kemudian, ada sorang lagi adik menegurku dalam chat. Dalam pada masa yang masa, bebudak MBU pulak say good bye pada aku..

Wah, sangat bizi.

Maka, rasanya tak dapat la nak karang panjang-panjang ni..

OK, sambung balik (setelah sejam dua melayaan mereka), kemudian sejak seminggu ni, aku tido pukul 10 pagi.

Dari sana memang aku dapat kawan. Ramai. Aku pula kan peramah. Hehe~ Ye ke?

Ye kot, ada jugak la orang kenal aku terutamanya admin. Ramai la admin kenal aku. Kenal aku sebab aku buat jahat, cari pasal denga orang, memang la. Eh, tak de la.. Aku buat hal sendiri jer.

Yang best dan buat admin Sintokkian jeles tu, kalau aku post jer, ada jer respon dan berleret-leret, macam semalam. 215 komen. Aku tengok diorang post (admin) ada la berbalas paling banyak pun 20 je tanpa aku menyampuk. Post aku pulak biasanya 70 respons.

So, sape yang lagi popular ni? Ahaha~ Jangan marah admin.
Eh, kalau nak marah dan remove aku pun tak pe. Aku pun dah tak join korang borak-borak lagi. Sebab aku akan pergi. Korang pasti akan rindukan aku, kan? Ekeke~

Aku ni tak femes, mana la ada orang nak ingat. Huhu, cepuk kang, buat sedih plak. Nak tarik perhatian la tu. Hihi~

Apa yang aku merepek panjang-panjang ni? Aku sebenarnya sangat terharu pada hari ni. Nak tau sebab apa? Mesti la nak kan?

Sebab kawan-kawan aku buat aku terharu.

1st, aku tengok entri ni..
perpisahan itu pasti.

Then, aku baca entri ni pulak
terima kasih semua.

Kemudian malam pula, ada video penghargaan sorang blogger manja cute ni untuk kawan-kawan dia = kawan-kawan aku. Kawan yang sama. :)

Ni video dia. Pada korang mungkin tak ada apa-apa, tapi pada kami yang ada dalam video tu, ia adalah sesuatu yang awesome dan bikin terharu, beb.




Banyak la komen dari blogger yang terlibat tu. Tapi Ezad tak de, rindu dia..


Kemudian, aku tulis kat profil fbku..
Hari ni ramai buat aku rasa terharu.
1st, Atiqah Nadzari, then Muaz Mokhtar. Malam ni plak Adibah Mazlan.. TQ2, i love it ♥
Sintokkian's Bloggers, bila nk buat aku terharu plak? Ekeke~ demand yg xde sambutan
*tak dapat link dengan group tu pun..
5 hours ago · ·

Rakan-rakan kat MBU:

1. Ezad Amir (dah sebut kot)
2. Miszz Nadea- Dj dan my best friend there
3. Adibah Mazlan- di di nong cayang
4. Abe Long- BF part time
5. Warna warni pelangi- adiks
6.Khairul Azri- peneman setia
7. Ezuan Prada- boys manja
8. Liyana -gadis cun *minta maaf, tak jumpa link.
*Majoriti diorang ni admin.

Penat dow, nak masukkan link orang ni. Kat info fb pun tak de. Kat MBU pun tak de ping entri. Isk.. Sabar je la, dengan aku yang demam-demam ni, dengan banyak benda nak kena buat la. Bilik macam tongkang pecah belum kemas, esok dah nak balik.

Keempat, yang membuatkan aku terharu, Nadea ada sebut namaku dalam Radio kelolaannya. "Selamat mendengar kepada Noor Hapisah atau panggilan Sha, blogger yang hebat, bla bla bla."

Nadea kata sebelum tu dia dah sebut namaku tapi tak dengar masa tu aku tengah cari radio. Dia yang bagi link tapi aku dapat radio negara India dow. Kelakar. :D

Setelah penat cuba banyak kali tak boleh-boleh dan tak ada mood nak cari lagi, akhirnya dapat jugak dengar suara lunak dan manja Nadea. =)

Wah, sesuai la jadi DJ.

Lepas tu dia menyebut lagi namaku.. Sengaja buat-buat tersilap, ek dear? :)

Sebut pasal radio dan lagu ni, apa kata jom layan lagu ni khas untuk korang terutamanya mereka yang terlibat..





The Sora – Sayonara


Sutekina kimono
Yang hiasi indah tubuhmu
Menutupi hasrat ini
‘tuk segera memilikimu
Sayonara sabishi kunaruyo
Sampai jumpa lagi
Di kehidupanmu yang lain

Embun pagi ini menjadi saksi kita
Kegundahan hati yang terdalam

Sayonara sabishi kunaruyo
Sampai jumpa lagi
Di kehidupanmu yang lain

Sayonara nani ga hoshii
Sampai jumpa lagi

Sutekina kimono
Yang hiasi indah tubuhmu
Menutupi hasrat ini
‘tuk segera memilikimu
Embun pagi ini menjadi saksi kita
Kegundahan hati yang terdalam

Sayonara sabishi kunaruyo
Sampai jumpa lagi
Di kehidupanmu yang lain

Sayonara nani ga hoshii
Sampai jumpa lagi
Sayonara sabishi kunaruyo
Sampai jumpa lagi
Di kehidupanmu yang lain

Sayonara nani ga hoshii
Sampai jumpa lagi




Aku betul-betul terharu. Terasa kehadiran diri ini dihargai.

p/s: Aku dah berbaik dengan seseorang tu. Bukan apa, dia yang salah faham. Aku kan suka gurau-gurau.

Tapi sekarang dah baik. Bila chat dengan dia, dia plak yang nasihatkan aku, jaga diri elok-elok,
jangan lupakan dia. Bertubi-tubi. Rasa nak tepuk bahu dia je, sabarkan dan peluk-peluk kalau dia ada depan aku.

p/s/s: MBU best jugak. Kufikirkan, aku tak ada kawan kat situ. Ye la, duk perang dingin dengan seseorang tu. Aku biasanya ping entri, lepak-lepak jap dan blah. Tapi ada jugak orang ingat kat aku ye.

Tapi bila sekali aku bagitau diorang aku nak pergi dah dari situ, dan tag nama diorang yang aku kenal,
wah, ramai pulak yang kesedihan.

Aku tak tau nak balas dengan apa. Cuma titipan doa saja yang boleh aku panjatkan kepada ILLAHI semoga korang semua berbahagia.

p/s/s/s: Sedih plak nak tinggalkan mereka semua.




*Untuk budak persatuan, tunggu up date yang lain k. Sebab entri ni dah cukup panjang. Entri untuk korang memang panjang.


Terima sudi baca entri ni. Sayang korang.
Anything can happen, that why life is wonderful. Struggle to get what u aim but be sure don't hurt any one. No one you shouldn't hurt their feels!

Ulasan

  1. TQ semua kerana sudi mewarnai hidupku. Sayang korang =)

    BalasPadam
  2. friends is everything same like our parent....

    appreciate them.. :D

    BalasPadam
  3. waa...terharu kejap..hehe...
    eh,yana bukan admin la kak..ekeke~~
    fwenz remains...

    ~~..Sahabat ibarat mentari yang menyinar..~~
    kenangku dlm doamu..

    u r always in my heart sis hapisah <3 :D

    link xde?? tgk kt MBU tuh..haha..ade la sis... ^^

    p/s: i wish u all the best n gud luck in everything u do..kalo akak lupe yana ...yana sekeh akak tau...haha..(yg sekeh tu juz kidding...)

    (=

    BalasPadam
  4. @Syafiq Salim

    Yes, i agree with u.. =)

    Thankz coz drop ur comment here.

    BalasPadam
  5. @'yAnA' Cute

    =)

    time to make u all terharu..

    Ye tahu yana bukan admin, sb tu akak sbut 'majoriti', tak sebut 'semua'..

    TQ coz put me in ur heart ♥

    jenuh cari link yana..

    Wish u all the best.

    ok, no biggie =)

    BalasPadam
  6. shaaa!!~ wahh nad lagi terharu sha hargai nad.. best frenz tuh.. hehe masehh sha.. keep blogging ye walau ada yg manghalang :)

    BalasPadam
  7. ekeke~~ no biggie sis :)
    hehe..jenuh cri link??cian akak..
    nnt suh admin tlis nma sblah link kt MBU erk..hoho ^_6

    BalasPadam
  8. huhu.

    thanks =)

    we'll miss u XD

    hehe,tu lah,semalam xdapat masuk radio misz nadea. huhu

    pape pon gud luck,you're always welcome here :D

    BalasPadam
  9. manis mcm gula2!
    :')
    thanks dear sis :) <3

    BalasPadam
  10. Hidup akan sepi tanpa kawan...
    Kawan tu lah peneman bila kita jauh dri family... Kita boleh ngadap laptop kalau jauh dri family...
    Tpi tetap kena ada kawan,untk facebooking or twittering for exmaple...instead og blogging...

    hepi always... :D

    BalasPadam
  11. betul kata orang, bila dah tak de baru nak di kenang-kenang..


    terima kasih atas semua , semuanya, sesungguhnya, ce ce seorang yang baik, di di nong doakan ce ce dapat yang terbaik, amin ya robbal alamin :) mizz u :(

    BalasPadam
  12. @Nadea
    Sama-sama Nad. kite pun sama, terharu jugak.

    Tak pe la, dah settle hutang pada Nad yg buat Sha terharu. Hihi~

    Ya, u r my best friend, Nad.

    Nak keep blogging tu mgkin boleh tapi nak 24/7 depan lappy dah tak boleh la. Nanti hubby marah. Ekeke~ Perasan ada hubby.

    BalasPadam
  13. @'yAnA' Cute

    Aah, kesian kan akak..

    Lain kali letak URL blog kat pic profil. Ahaks!

    Uii, nak letak sebelah MBU? besar sangat tu, dik oi.. owner pun tak de letak URL kat situ. Kena kahwin dgn owner kot. Haha~

    BalasPadam
  14. @sergeant keroro

    U r most welcome.

    I'll miss u all.

    Sha block line Sergeant, tu yg tak boleh masuk. Ekeke~

    Good luck to u, too =)

    'you're always welcome here'?
    I think the proper words is 'you're always welcome there.'

    But, u all are welcome here, my blog. Visit me. Hehe~

    BalasPadam
  15. @loveville

    TQ.. it so sweet, right? Eh, perasan pulak kite ni kan? hehe~

    My pleasure =)♥

    BalasPadam
  16. @Syafiq Salim

    Ya, kita tak boleh hidup sorang-sorang. Tapi tak semua orang nak berkawan dengan kita, kan? Bila ada orang nak berkawan tu, adalah satu rahmat bagi kita =)

    TQ ingatkan dan menerima kite sebagai kawan.♥

    Ya, i am happy go lucky. eh, ada kena mengena ke?

    BalasPadam
  17. @♥ adibah mazlan ♥

    Ala la la, didi nong ni nak manja-manja dengan ce ce plak.. ♥

    Sama2. Didi nong pun baik jugak tapi emo sikit. Haha~ Banyakkan bersabar, k.

    TQ sudi doakan cece =)

    Doa cece semoga didi nong jadi anak yang solehah, pelajar yang pintar dan wanita yang anggun =)

    i'll miss u too ♥

    BalasPadam

Catat Ulasan

Nak tinggalkan komen ek? Sila-sila =)
Pastikan tak menyinggung perasaan sesiapa ya.
Happy blogging.

”Jom like page fb blog”

Catatan popular daripada blog ini

Pantang Larang dan Makanan Orang Demam Campak

Air kelapa sangat bagus untuk demam campak Nak jaga pemakanan orang demam campak? Ok, aku ada petua dan tipsnya. Segala yang tertulis di sini adalah keluar dari kepalaku, dan pengalamanku menjaga makanan orang demam campak. Ku abadikan di sini. 1. Tidak boleh menggoreng Demam campak ni kita tak boleh nak goreng apa-apa makanan terutamanya guna minyak. Contohnya goreng ikan. Menumis pun tak boleh tau. Sebab apa tak boleh? Sebab ia akan merangsang pertumbuhan campak dan buat ianya kemerah-merahan. 2. Elakkan makanan laut yang gatal Makanan laut, seperti udang, sotong, kerang elok la dikuarantinkan.. Haha~ Bukan kuarantin la tapi jangan makan makanan tu, k. 3. Elakkan yang pedas Cili pun tak boleh makan sebab mengundang kegatalan. Aku ada baca, sup ayam ni bila dibuat sup akan mengeluarkan satu pati yang berkesan khas untuk menyembuhkan demam. Korang letak bawang merah, bawang besar dan bawang putih. Lagi sedap bawang putih tu, tak dipotong, hanya buang kulit, ba

Istilah-istilah Dalam Bundle Yang Ramai Lagi Keliru

Istilah-istilah Dalam Bundle Yang Ramai Lagi Keliru, jom kita gali ilmu. Sha dapat dari kawan-kawan bundle juga. ✔ Bale – Ketul, guni atau tokol pakaian/beg/kasut dan lain-lain. Kain 100 – Baju/pakaian yang 100% kapas. Kain Samah – Baju yang diadun dengan 2 material. 50 cotton +50 polyster (poly). 3 kain – Baju diadun dengan 3 material. Cotton + Poly + Rayon. 3 suku / Raglan / 3q – Baju yang mempunyai lengan bersambung dari leher berakhir di siku. Kain sambung – Lengan baju disambung dengan lengan warna lain, contohnya Rolling Stone Tour Euro82, Iron Maiden ‘aces high’ lengan camo. Ada juga kain sambung di dada. Contohnya Hawaii bernombor. Camo – Celoreng Ringer – Baju yang mempunyai warna/getah pada hujung lengan dan leher. Kain pasir / kain bulu katu – Merujuk seluar Lee,Wrangler,Levis era 70/80/90 an. Combo – Jualan melebihi sehelai dengan 1 harga. Single stich – Jahitan satu garisan sama ada pada lengan atau bawah baju. Biasa pada baju vintage.

Tips Pakaian Untuk Konvo

Gambar konvo! =) Assalamualaikum. Apa yang korang perlu ada untuk pakai pakaian konvo? Aku ada sedikit panduan. Top to toe 1. Kasut Lelaki kena pakai kasut kulit (kulit warna gelap –seelok-eloknya warna hitam) Ala, tak mahal pun ada jer yang murah. Perempuan pula kena pakai kasut bertutup, hitam atau warna gelap seakan-akan hitam. Kasut tu mestilah nampak formal. Tak boleh ada lubang-lubang macam kasut Cinderalella. Orang perempuan mesti tau kasut Cinderalela tu macam mana. Kasut Cinderalela tu adalah kasut plastic nipis dan ada lubang-lubang.   Sila beri perhatian, kasut adalah penting. Tak boleh pakai sandal dan selipar. Stoking tak apa, kurang diberi perhatian (bagi perempuan sahaja). Boleh pakai stoking atau tidak. Lelaki kena pakai stoking. Mesti warna gelap, jangan pakai stoking putih pula, sangat pelik. Bagi mereka yang jarang pakai kasut tertutup macam aku ni, boleh juga bawa sandal atau kasut yang selesa untuk digantikan apabila perlu . Ta

Open Tracker