Langkau ke kandungan utama

Habis Sem dan Kawan Bloggerku Di UUM




Assalamualaikum...

Rasanya, aku pun nak buat jugak la cerita macam diorang ni.

Cerita pasal apa?
Cerita pasal habis sem dan balik kampung.

Kenapa aku nak ikut diorang?
Ntah, saja ja. Macam trend pulak bila habis sem, buat entri macam ni. Ekeke~

Siapa diorang yang aku maksudkan?

Kawan-kawan aku. Sintokkian Blogger yang sangat best. Group fb tertutup ni. Khas untuk UUMer saja.

Best sebab kami dalam satu persekitaran yang sama. Dah tau culture, tempat dan paling best adalah umur semestinya dah 19-20+. Kira matang la. Tak ada la mudah nak terasa hati atau nak baran tak tentu pasal.




   


1st of all, dia la kawan terbaik aku (blogger). Ezad Amir.

Kenal tak? Dia jarang lepak kat Sintokkian tapi ada jugak la dia muncul sekali kala.

Habis tu, kenapa aku kata kawan terbaik aku?
Erm, ada la. Hihi~

Kalau korang nak tahu, dia ni adalah pemilik kepada Malaysian Blogger Unite (MBU). Dia juga merupakan owner yang sangat peramah dan baik, tolong sesiapa yang berada di dalam kesusahan.

Gila-gila itu sudah pasti. Ke sana ke sini, orang panggil dia, tag namanya.

Ramai dah kot tau blog dia. Remaja Power.

Entri dia yang aku maksudkan ialah Selamat Tinggal dan Wanita, Lelaki dan Hidup.


Pendekar Petai

Ramai jugak orang kenai dia sebab dia suka lepak Sahabat Blogger (SB). Aku lepak jugak sana tapi, malas sebab ramai sangat orang. Aku biasanya ping entri kat sana dan blah. Hehe~

Entri Pendekar Petai yang aku maksudkan adalah di sini.



Geng Sintokkian ni ramai jugak.. Tapi ada yang aktif, ada yang tak aktif. Aku la yang teraktif tu. Haha~ perasan.

Kat sini, aku kenal sorang senior yang telah habis belajar. Perkenalan bermula, duk komen status dalam group tu.  Nama nick name fb dia, Laksamana Sunan. Ramai la duk komen kata pasal novel tulisan Ramlee Awang Murshid tu. Dari situ, aku minta link URL blog dia.

First time tengok blog dia, aku teruja. Cantiknya gambar. Dia ni model ke? Sweetnya. Paling aku suka pic yang duk atas pokok tepi laut tu.

Nama dia Syazwan. Comel orangnya. Orang Sabah bah. Selalu la lepak dengan aku kat chat group tu dan kat status. Ni blog dia: sylangster.blogspot.com

Peyan. Selalu lepak dengan aku dan Syazwan. Diorang la teman terbaikku kat Sintokkian ni. Nak tengok blog Peyan? Boleh. Tapi dia belum edit lagi. Ni blog dia: peyansanstaro.blogspot.com

tokwan-muda.blogspot.com Dia ni pun selalu jugak temani aku layan perasaan. Hihi~ Selalu ada nama dia naik. Yaser. Tak sangka dialah pemilik bagi blog yang ramai orang kenal. Aku pun pernah masuk blog dia. Kira famous juga la.

Dia sangat selamba. Tak sangka pula dia seorang yang warak.

nizamijam.co.cc blog ni kepunyaan lelaki yang obsess dengan blog dan nak cepat popular. Haha, jangan marah Ijam.

First time tengok blog dia, ada potensi nak naik. Sebab blog dia ada cerita pasal teknikal ni, ada banner. Banner Sintokkian pun dia yang buat. Pandai la dia.

Selalu jugak jenguk kat ruangan chat tapi kejap ada, kejap hilang. Mesti sebab dia sibuk duk baca blog-blog mereka yang popular.

Selalu bila masuk dalam chat, dia akan tanya kenal tak xxx (blogger), popular tak dia? Aku dengan Anif la yang selalu jawab, sama ada kenal ke tak.

Anif, seorang lagi blogger dari Sintokkian yang suka temani aku. Dia ni anak saudara kepada Anis, rumetku. Kami pernah jumpa kat luar. Anif ni jambu tau. Haha~ 

Dia ni gila-gila jugak. Suka Korean drama dan K-Pop. Ni blog dia: neracaparadigma.blogspot.com

Mula-mula, aku segan jugak nak tegur dia kat Sintokkian. Tapi bila dia tanya aku ni ke rumet untie dia, terus mesra. Aku suka usik dia. Dia pun sama. Kami selalu lepak kat chat group.


Aha, geng admin jarang lepak kat chat ni.

Aku suka mengusik admin Ariffin dan owner, Efyna. Tapi lebihnya suka sakat Ariffin la. Sebab dia admin yang garang. Selalu cakap, 'aku remove kang'. Aku pula selalu balas, 'jangan remove saya, saya orang miskin'.. Peyan paling suka ayat ni. Dia kata kelakar. Haha~

Kalau owner group ni, serious sikit. Tak boleh nak gurau lebih-lebih. Haha, sorry-sorry, jangan marah.

Diorang admin-admin ni ada blog kerjasama tau. Namanya seliparlour.blogspot.com. Blog kisah cinta. Aku malas nak masuk sana, sebab aku kureng sikit layan cerpen jiwang ni. Tapi kalau korang suka, sila lah masuk.

Sebenarnya tujuan mereka tubuhkan Sintokkian semata-mata untuk beramah mesra dengan blogger UUM. Ada satu lagi kumpulan, Sintoque Blogger, khas untuk ping entri.


Jerza, nampaknya macam budak baru jer. Tak rapat sangat. Tapi ada la jugak berchat. Padah, dia tukar email kot, terus update entri dia tak kuar pada follower blognya.

Dia ada tanya aku. Aku bagitau la, aku tak tau, cuba tanya Ezad. Ezad kan banyak tau bab blog ni. Kemudian, aku bagi cadangan tanya Adamisx pun ok jugak.

Akhirnya settle jugak masalahnya. Dia tukar sebab nama tu dekat dengan church Yahudi. Isk-isk..



Blogger perempuan, aku tak cam sangat sebab diorang ni selalu jer ubah pic profil dan nama. Tak ingat weh.

http://iniblogzizie.blogspot.com/          Haziqah
http://29sept90.blogspot.com               Ainihttp://chocolatebest.blogspot.com/
http://crazycrispy.blogspot.com/          Idah

http://suhaili-sweetpinkgurl.blogspot.com/            Suhaili
http://muhafida.blogspot.com/                      Firdauz, admin sorang lagi
http://gadisajjoket.blogspot.com/


http://bilaakuharusbercerita.blogspot.com/       Nuraftina Dewi
http://erleena268.blogspot.com/                        Erleena

 http://nadiemsharmz.blogspot.com/
 http://izahar89.blogspot.com/
http://appleitusweetsour.blogspot.com/
http://syeedasaniey.blogspot.com/
http://notayuhidayah.blogspot.com/

kuchainice.blogspot.com



Pergh, ramai pulak bila aku listkan. Aku listkan mereka yang aku ingat ada chat dan komen-komen entri sahaja. Yang duk diam je, aku tak ingat nama.

Diorang ada buat mini gathering. Aku tak berkesempatan nak join sebab ada hal sikit. Hal apa? Hal aku tak prepare awal. Ada problem sikit.

Ada juga yang ingat dan tanya jadi ke tak aku hadir, sebab aku la paling bising sekali kat dalam Sintokkian tu. Hehe~

Noor Hapisah
Rugi tak join korang gath tadi.. tapi, apakan daya, masa tak mengizinkan..



  • 2 people like this.

    • Nur Aini Samsudin: baiklah DIVA...=)
      5 hours ago · ·  1 person You like this.

    • Noor Hapisah : Diva Efyna Didi.. wow! meletups oll. ekeke~
      5 hours ago · ·  2 people like this.


Ala, rugi tak dapat join diorang gath.

Kepala aku bengong sikit pada masa tu, pada masa awal-awal aku join Sintokkian tu. Sebab tu yang aku banyak merapu. Nak merapu apa pun tak pe, sebab diorang semua dah besar, boleh dibawa merapu dan berbincang. Haha~

Sintokkian's Blogger memang best.



P/s: Ke laut lagi impianku nak tulis pasal sem akhir dan kemas bilik. Ala, kemas bilik je pun, bukannya ada jumpa emas pun. Hehe~

Terima sudi baca entri ni. Sayang korang.
Anything can happen, that why life is wonderful. Struggle to get what u aim but be sure don't hurt any one. No one you shouldn't hurt their feels!

Ulasan

  1. Persahabatan itulah segala2nya..

    Aku lebih pentingkan persahabatan dari percintaan. Serious!

    BalasPadam
  2. Yup.. persahabatan lebih brmakna.. dgn kwn2 kita leh gelak ktawa sama2.. harungi suka & duka

    BalasPadam
  3. @IZAHAR™ AZIZAN

    Itulah makna persahabatan. Sweet, kan?

    TQ krna sudi jadi kawan kite kat Sintokkian =)

    BalasPadam
  4. @rais

    Nak join apa? Boleh aja..

    Bukan awak budak UUM jugak ke?

    BalasPadam
  5. terasa plak part suke tukar nama n pic tu..=) love this entry~~=D

    BalasPadam
  6. Assalamu'alaikum,selamat berkenalan lagi dan lagi...hehe...terharu sangat-sangat dan memang tak sangka bila dapat tahu saudari juga orang uum hehe...betul tu sahabat ni tak sama macam makwe or pakwe terutama yang sudi susah senang bersama...hehe...Salam persahabatan forever...(^_^)

    BalasPadam
  7. wahhh...link reen pun ada .
    malulah macam ni >.<

    BalasPadam
  8. ahaha. ada gak mention jerza* . terharu . sob3 :D ,thank sebab tolong bagi suggestion ,hihi

    BalasPadam
  9. ak slalu gak komen.

    tp nama aku xdak pon.

    wuwuwu T_____T

    BalasPadam
  10. ramai ae student uum yg berbloging..jap nak pi terjah!

    BalasPadam
  11. hehe, ade gak nama walaupun takde cerita,ngeee!

    sorry, saya sangat busy sebab exam yang berderet just gap 2,3 hari. so tak dapat la nk aktif kat sintokkian's blogger tu.

    dah tu dekat2 cuti ni baru gedik nak run program, haha!

    apapun, blog ni selalu je saya singgah kalau ade new entry kat dashboard tu. peace :D


    -haziqah :)

    BalasPadam
  12. @NUR AYNIE

    tau xpa.. klu xtukar nama, tukar pic profil.. Aduh, jenuh nk igt. hihi~

    i love this entry n olls too ♥

    BalasPadam
  13. @tokwan muda
    wa alaikummmus salam wbt.

    Ye, selamat berkenalan..

    Ye ke terharu? Wah, emo-emo..Wahaha~ gurau ja.

    Ye, kite pun student UUM jugak.

    Yup, sahabat tak kan sama mcm couple. Aha, susah senang mmg bersama.

    Lagipun kite mmg akan pujuk sahabat kite klu dia merajuk wlu lama mana pun. Tapi klu couple, ah lantak kau la.. Hihi~

    Friendship 4 eva, k =)

    BalasPadam
  14. @MisApple

    Iya, ada..

    malu plak? Ku buang link tu kang.. haha~

    BalasPadam
  15. @Jer ...

    gediks la ko, Jer! haha~

    Ye, sama2.. Ko xpernah pun nak ingat kat aku.. Inikah kawan? :P

    BalasPadam
  16. @LiLohOnEy

    Minta maaf ye.. Awak ada tinggalkan link dlm document link n dpp x?

    minta maaf, kite tak dapat nk igt semua. Ramai.

    ke sllu tukar nick name dan pic profil? kalau ya, mmg la daku tidak ingat.

    BalasPadam
  17. @nureenina

    ramai jer..

    Jom la lepak kat Sintokkian. Best lepak situ ♥

    BalasPadam
  18. Entri ko kali ni ade masuk kategori pertama dlam entri aku yang http://sylangster.blogspot.com/2011/05/blog-yang-aku-suka.html..

    like this..!!

    BalasPadam
  19. @miss zizie

    Ada nama sebab zi sllu jugak lepak Sintokkian.

    Xde apa la. Utamakan yg utama :)

    TQ sllu singgah blog buruk kite.. ♥

    BalasPadam
  20. @sha

    slalu je tinggal link.

    nama mmg xpenah tuka, gmba pon bru smlm tuka.

    da lama pkai profile pic sama.

    wuwuwu sadis T____T

    BalasPadam
  21. askum, salam kenal dari hany,,.:-)

    BalasPadam
  22. @Sylangster Pressure

    Baru nak masuk kategori tu? Sedih2.. hikhik~ Gediks la..

    i like too ♥

    BalasPadam
  23. @LiLohOnEy

    La, ye ke? meh tinggalkan link kat sini.. hihi~

    Sorry, tak pasan..

    BalasPadam
  24. Huhuhu... Tak sangka tersenarai juga nama aku... Persahabatan dgn member sintokkian's blogger mmg best... Dah sem last ke? Xpe2, sem depan admin akan wat gath, nnti kami akan inform la bile tarikhnye... Time bdk2 pratikal hantar laporan kot.. huhu.. Nice to meet u.. :)

    BalasPadam
  25. huhu..dah p terjah n follow semua dah!oke2! t nak mencapap kat sintokkian ek.. sok exam...wish me luck oke! :)

    BalasPadam
  26. @sweet gurl

    Mesti la ada link blog u, dear..
    I ni kuat igtn tau. Ekeke~

    Yah, Sintokkian mmg best ever. i like too ♥

    Aah, kite dah sem akhir.

    bila diorg hntr report, ya?

    nice to meet u, too dear ♥

    Jaga Sintokkian baik2..

    BalasPadam
  27. @NURAMOY AKA AMOI

    Cuti sem? Kepada mereka yang lain ek?

    Kite dah tamat belajar la..

    BalasPadam
  28. @nureenina

    Tu la yg kite pun perasan, bila kite masuk dlm blog kawan kite, ada nampak nureeina follow. bagus la, dapat promote blog kawan2 kite :)

    Awak pun Sintokkian jugak, kan? Aktif la kat sana, x rugi pun =)

    Good luck exam ye..

    BalasPadam
  29. haha,semua orang tengah cuti..tapi sebab sini ade bukak short sem,masuk short sem aje lah..belajar goyang kaki..klo sem panjang,memang tak merase laa..haha

    BalasPadam
  30. thnk..
    ada jugak nama ak wlpon bru berkenalan..kihkihkih*_*
    jangan tinggalkkan uum anda orng pting sintokkian's Bloggers..jgan lupe buat master kt uum ye..ku doakan smoga anda bhgia di luar sana..igt kami di sintokkian's Bloggers..jagn remove saya, saya orng miskin...tingal time mula2 dgar ayat tu...hampir2 jadi gila..hahaa

    BalasPadam
  31. @jaya jr

    kat mana tu? Sini pun ada short sem jugak.

    BalasPadam
  32. @peyansanstaro

    ada namamu..

    mana ada penting.. kita sendiri jer, admin tak campur dgn kita pun..

    Kite dah habis buat master la..

    TQ sudi doakan =)

    haha~ itu ayat ajaib tu.. ekeke~

    BalasPadam
  33. 0ooo...

    dah abis buat master..

    terbaik dari ladang kan*_*

    buat Phd plk la..

    hehee*_*

    BalasPadam
  34. @peyansanstaro

    PhD? Ada hajat nak buat.

    Tapi nanti2 lah kot..

    Sintokkian mmg terbaik =)

    Jgn lupakan akak, ye Peyan.

    BalasPadam
  35. xkan lupe pnya...

    blog n fbk kan ada...Klu saya

    bringg cmpom saya jljah blog

    akak..kihkihkih...

    *xsmpat nak baca cerpen...


    ( aktif la sllu kt grop sntkien

    blger tu je..hehee*_* )

    BalasPadam
  36. @peyansanstaro

    ye, masih ada lagi medium prhubungan, kan? =)

    Wah, rajin la ek, singgah blog akak..

    Dah rajin tu, klik la apa2 yg patut. hihi~

    Sintokkian? =)

    cepat up date blog Peyan..

    BalasPadam
  37. atik: masa tu atik tak join Sintokian lagi..

    ada entri kak sha pasal bebudak MISC

    BalasPadam

Catat Ulasan

Nak tinggalkan komen ek? Sila-sila =)
Pastikan tak menyinggung perasaan sesiapa ya.
Happy blogging.

”Jom like page fb blog”

Catatan popular daripada blog ini

Pantang Larang dan Makanan Orang Demam Campak

Air kelapa sangat bagus untuk demam campak Nak jaga pemakanan orang demam campak? Ok, aku ada petua dan tipsnya. Segala yang tertulis di sini adalah keluar dari kepalaku, dan pengalamanku menjaga makanan orang demam campak. Ku abadikan di sini. 1. Tidak boleh menggoreng Demam campak ni kita tak boleh nak goreng apa-apa makanan terutamanya guna minyak. Contohnya goreng ikan. Menumis pun tak boleh tau. Sebab apa tak boleh? Sebab ia akan merangsang pertumbuhan campak dan buat ianya kemerah-merahan. 2. Elakkan makanan laut yang gatal Makanan laut, seperti udang, sotong, kerang elok la dikuarantinkan.. Haha~ Bukan kuarantin la tapi jangan makan makanan tu, k. 3. Elakkan yang pedas Cili pun tak boleh makan sebab mengundang kegatalan. Aku ada baca, sup ayam ni bila dibuat sup akan mengeluarkan satu pati yang berkesan khas untuk menyembuhkan demam. Korang letak bawang merah, bawang besar dan bawang putih. Lagi sedap bawang putih tu, tak dipotong, hanya buang kulit, ba

Istilah-istilah Dalam Bundle Yang Ramai Lagi Keliru

Istilah-istilah Dalam Bundle Yang Ramai Lagi Keliru, jom kita gali ilmu. Sha dapat dari kawan-kawan bundle juga. ✔ Bale – Ketul, guni atau tokol pakaian/beg/kasut dan lain-lain. Kain 100 – Baju/pakaian yang 100% kapas. Kain Samah – Baju yang diadun dengan 2 material. 50 cotton +50 polyster (poly). 3 kain – Baju diadun dengan 3 material. Cotton + Poly + Rayon. 3 suku / Raglan / 3q – Baju yang mempunyai lengan bersambung dari leher berakhir di siku. Kain sambung – Lengan baju disambung dengan lengan warna lain, contohnya Rolling Stone Tour Euro82, Iron Maiden ‘aces high’ lengan camo. Ada juga kain sambung di dada. Contohnya Hawaii bernombor. Camo – Celoreng Ringer – Baju yang mempunyai warna/getah pada hujung lengan dan leher. Kain pasir / kain bulu katu – Merujuk seluar Lee,Wrangler,Levis era 70/80/90 an. Combo – Jualan melebihi sehelai dengan 1 harga. Single stich – Jahitan satu garisan sama ada pada lengan atau bawah baju. Biasa pada baju vintage.

Tips Pakaian Untuk Konvo

Gambar konvo! =) Assalamualaikum. Apa yang korang perlu ada untuk pakai pakaian konvo? Aku ada sedikit panduan. Top to toe 1. Kasut Lelaki kena pakai kasut kulit (kulit warna gelap –seelok-eloknya warna hitam) Ala, tak mahal pun ada jer yang murah. Perempuan pula kena pakai kasut bertutup, hitam atau warna gelap seakan-akan hitam. Kasut tu mestilah nampak formal. Tak boleh ada lubang-lubang macam kasut Cinderalella. Orang perempuan mesti tau kasut Cinderalela tu macam mana. Kasut Cinderalela tu adalah kasut plastic nipis dan ada lubang-lubang.   Sila beri perhatian, kasut adalah penting. Tak boleh pakai sandal dan selipar. Stoking tak apa, kurang diberi perhatian (bagi perempuan sahaja). Boleh pakai stoking atau tidak. Lelaki kena pakai stoking. Mesti warna gelap, jangan pakai stoking putih pula, sangat pelik. Bagi mereka yang jarang pakai kasut tertutup macam aku ni, boleh juga bawa sandal atau kasut yang selesa untuk digantikan apabila perlu . Ta

Open Tracker