Langkau ke kandungan utama

GEGAR 1,000 BLOG OLEH BEN ASHAARI

Assalamualaikum..




Wah, kali ni baru la sempat nak join Segmen dari abang berbadan sasa ni, Ben Ashaari.



SAYA SOKONG DUNIA BLOG dan SAYA SUKA KERANA SAYA MINAT MENULIS DAN MEMBACA BLOG ! ANDA BAGAIMANA ??


Aku memang minat membaca dan menulis, juga jenguk-jenguk kat blog orang sambil baca apa yang ada dalam blog itu.


Sebelum nak jadi pengikut, aku baca dulu perihal dia. Kalau tak kena dengan jiwaku, seperti seorang yang suka mencarut, pakai dedah-dedah, minta maaf la aku nak jadi pengikut. Blogwalking pun aku tak hingin. Hehe~ Kejam giler aku.




Aku memang sokong dunia blog. Ianya lebih elok dari melayari facebook je sepanjang masa. Bukan ada apa sangat facebook, sekadar luahan rasa, gambar, rakan-rakan dan notes. Kalau setakat nak contact dengan kawan-kawan, boleh la.


Tapi kalau nak meluahkan rasa dan memberi pendapat, better kita guna medium blog. Boleh kita ekpresi diri sendiri. Nak tulis apa pun, tulis la selagi tak sentuh sentiviti seseorang, kaum, agama dan negara dan tak terkandung dalam Akta Hasutan 1948 dan Akta Fitnah. Juga Akta Komunikasi dan Multimedia 1997 pindaan 2000+. Akta ISA 1948 tidak terkecuali.


Banyak giler kot akta yang aku sebut. Itu jer yang ingat, akta yang lain, dah terdelete dari memori serebrumku. Hihi~


Dalam dunia blog ni juga kita boleh cari kawan. Bukan itu sahaja, banyak maklumat yang kita dapat.


Lagi satu, blog juga boleh menjana pendapatan seperti Abang Ben, yang dapat RM 3 ribu ek sebulan? Itu tak pasti. Tapi Kak Red dah mengaku yang pendapatan dia cecah RM 1 juta setahun hasil dari blog. Proudduck pun boleh tahan pendapatan dia.


(Tapi kan duit dah berlambak macam tu, takkan la tudung sehelai pun tak boleh nak beli? Berapa la sehelai harga tudung? Murah jer kot.. RM20 pun dah boleh dapat. Pelik betul la dengan orang kaya ni. Semakin kaya, semakin pakai ketat-ketat dan tudung pun dah jadi jarang. Dunia oh dunia!)


Ingatlah, kita akan dihisab dengan pendapatan kita. Dari mana kita dapat dan ke mana kita belanjakan. Kalau dapat duit banyak, tapi bab agama dan pakaian yang menunjukkan agama pun dah sangat uzur, korang jawab la di Sana nanti.


Bukan aku nak tunjuk pandai, sekadar menginsafi diriku jua.. Peace.


Ok lah, jom tengok bawah ni:


GEGAR 1,000 BLOG !!

Kalau korang nak join, jom join sama-sama. Ni syarat-syaratnya:

Sangat mudah .. caranya , buat satu entri ...


1. LETAK HEADER BEN ASHAARI BLOG
2. TAJUK GEGAR 1,000 BLOG OLEH BEN ASHAARI dan linkkan ke entri ini!




3. Tulis SAYA SOKONG DUNIA BLOG dan SAYA SUKA KERANA SAYA MINAT MENULIS DAN MEMBACA BLOG! ANDA BAGAIMANA ??


TUTUP : 9 / 2 / 2011 , tepat jam 6 petang ... Bagaimana ? Berani ??



Klik Ben Ashaari-1000 untuk join gegar 1000 ni.



Anything can happen, that why life is wonderful. Struggle to get what u aim but be sure don't hurt any one. No one you shouldn't hurt their feels!



Ulasan

  1. Lulu Caldina: Jom kita kasi pecah.. hehe~

    MeuzAngelo: alang-alang join tu, apa salahnya buat entri sekali. Dua dalam satu tu. Hehe~

    BalasPadam
  2. salam ziarah dan salam perkenalan dari laman blog abg ben.. saya follow blog awak.. mai la singgah dan follow blog saya ek.. hehe

    BalasPadam
  3. Awangku Johan: Ok.. :-)
    Nanti saya singgah, ok.

    BalasPadam
  4. Apisv2: salam kunjungan kembali.
    terima kasih sudi berkunjung..
    nice ke blog ni? terima kasih..

    BalasPadam
  5. dtg gegarkan blog ni :)

    feel free,visit my blog lak :)

    BalasPadam
  6. Wahhh.. benar2 menarik ni.. nak gegaQ jugak la.. hii..

    Nadh datang melawat kamu..
    Salam kenai dari Nadh.. :)

    BalasPadam
  7. frame: apa lagi, jom kita kasi pecah itu rumah <-- ayat dlm Ali Baba & 40 penyamun..

    BalasPadam
  8. singgah n follow..follow me ya lau sudi..lau sudilah..lau sudi ek..heheh..mcm pksa jea..need ur support:)

    BalasPadam

Catat Ulasan

Nak tinggalkan komen ek? Sila-sila =)
Pastikan tak menyinggung perasaan sesiapa ya.
Happy blogging.

”Jom like page fb blog”

Catatan popular daripada blog ini

Pantang Larang dan Makanan Orang Demam Campak

Air kelapa sangat bagus untuk demam campak Nak jaga pemakanan orang demam campak? Ok, aku ada petua dan tipsnya. Segala yang tertulis di sini adalah keluar dari kepalaku, dan pengalamanku menjaga makanan orang demam campak. Ku abadikan di sini. 1. Tidak boleh menggoreng Demam campak ni kita tak boleh nak goreng apa-apa makanan terutamanya guna minyak. Contohnya goreng ikan. Menumis pun tak boleh tau. Sebab apa tak boleh? Sebab ia akan merangsang pertumbuhan campak dan buat ianya kemerah-merahan. 2. Elakkan makanan laut yang gatal Makanan laut, seperti udang, sotong, kerang elok la dikuarantinkan.. Haha~ Bukan kuarantin la tapi jangan makan makanan tu, k. 3. Elakkan yang pedas Cili pun tak boleh makan sebab mengundang kegatalan. Aku ada baca, sup ayam ni bila dibuat sup akan mengeluarkan satu pati yang berkesan khas untuk menyembuhkan demam. Korang letak bawang merah, bawang besar dan bawang putih. Lagi sedap bawang putih tu, tak dipotong, hanya buang kulit, ba

Istilah-istilah Dalam Bundle Yang Ramai Lagi Keliru

Istilah-istilah Dalam Bundle Yang Ramai Lagi Keliru, jom kita gali ilmu. Sha dapat dari kawan-kawan bundle juga. ✔ Bale – Ketul, guni atau tokol pakaian/beg/kasut dan lain-lain. Kain 100 – Baju/pakaian yang 100% kapas. Kain Samah – Baju yang diadun dengan 2 material. 50 cotton +50 polyster (poly). 3 kain – Baju diadun dengan 3 material. Cotton + Poly + Rayon. 3 suku / Raglan / 3q – Baju yang mempunyai lengan bersambung dari leher berakhir di siku. Kain sambung – Lengan baju disambung dengan lengan warna lain, contohnya Rolling Stone Tour Euro82, Iron Maiden ‘aces high’ lengan camo. Ada juga kain sambung di dada. Contohnya Hawaii bernombor. Camo – Celoreng Ringer – Baju yang mempunyai warna/getah pada hujung lengan dan leher. Kain pasir / kain bulu katu – Merujuk seluar Lee,Wrangler,Levis era 70/80/90 an. Combo – Jualan melebihi sehelai dengan 1 harga. Single stich – Jahitan satu garisan sama ada pada lengan atau bawah baju. Biasa pada baju vintage.

Tips Pakaian Untuk Konvo

Gambar konvo! =) Assalamualaikum. Apa yang korang perlu ada untuk pakai pakaian konvo? Aku ada sedikit panduan. Top to toe 1. Kasut Lelaki kena pakai kasut kulit (kulit warna gelap –seelok-eloknya warna hitam) Ala, tak mahal pun ada jer yang murah. Perempuan pula kena pakai kasut bertutup, hitam atau warna gelap seakan-akan hitam. Kasut tu mestilah nampak formal. Tak boleh ada lubang-lubang macam kasut Cinderalella. Orang perempuan mesti tau kasut Cinderalela tu macam mana. Kasut Cinderalela tu adalah kasut plastic nipis dan ada lubang-lubang.   Sila beri perhatian, kasut adalah penting. Tak boleh pakai sandal dan selipar. Stoking tak apa, kurang diberi perhatian (bagi perempuan sahaja). Boleh pakai stoking atau tidak. Lelaki kena pakai stoking. Mesti warna gelap, jangan pakai stoking putih pula, sangat pelik. Bagi mereka yang jarang pakai kasut tertutup macam aku ni, boleh juga bawa sandal atau kasut yang selesa untuk digantikan apabila perlu . Ta

Open Tracker