Langkau ke kandungan utama

Catatan

Tunjukkan catatan dari Jun, 2010

Nak Cantik, Kena Pantang Makan

Entri  ini nak cerita pasal apa yang aku berpantang. Pantang makan..

Sebenarnya, semua ni aku minat dan favorite giler dengan makanan tu tapi terpksa la berpantang.. Ni kes pantang jumpa la.. Kalau jumpa pasti makan punya. Hikhik, tu la dulu pernah jugak sekali saje aku berpantang tak ambik makanan ni tapi, iman tak kuat la. Dah la favurite food aku tu, mana boleh tahan, hikhik.

Tapi, lepas fikir-fikir balik, dengan usia dah makin naik ni, lebih baik aku berpntang je. Tengok apa akan jadi. Kalau semua yang aku berpantang tu membuahkan hasil yang baik, alhamdulillah. :-)


1. Kacang tanah
Aku berpantang makan kacang tanah walaupun ia memang makanan kegemaranku. Sedapnya tapi demi muka aku, aku sanggup. Ye la, muka ni dah lama sangat berjerawat. Asyik ada je jerawat, tak pernah surut. Surut pun masa aku berpantang dulu la.. Tapi, itu pun dah lama. So, aku upn berazam dah tak nak ambil kacang tanah selagi ada jerawat kat mukaku ini.

Muka aku ni jenis berminyak, kalau campur dengan minyak y…

the climb... by miley crus

anything can happen.. that why life is wonderful.. struggle to get what u aim but be sure don't hurt any one... no one you shouldn't hurt their feels!

ni adalah liriknya... enjoy it.. ada mkna yg btul2 motivate aku... n i hope u too :-)

The Climb lyrics
Songwriters: Alexander, J; Mabe, J;

I can almost see it
That dream I am dreaming
But there's a voice inside my head saying
"You'll never reach it"

Every step I'm taking
Every move I make feels
Lost with no direction
My faith is shaking

But I gotta keep trying
Gotta keep my head held high

There's always gonna be another mountain
I'm always gonna wanna make it move
Always gonna be a uphill battle
Sometimes I'm gonna have to lose

Ain't about how fast I get there
Ain't about what's waiting on the other side
It's the climb

The struggles I'm facing
The chances I'm taking
Sometimes might knock me down
But no, I'm not breaking

I may not know it
But these are the moments that
I'm gonna remember mos…

mimpi sebuah

berperan suami dan isteri
dia suami aku
ku panggil 'abang'
ku sapa 'sayang'
siapakah perempuan itu?
seenaknya mendampingi suamiku
'kau buatkan aku mengalir air mata'
saling bertengkar

curang punya jantan
berkepit dgn si betina
si isteri balik sendiri ke rumah
dengan sedih dibalut amarah
si suami mengekor
mencari setia dapur sang isteri
pedas, apakah penawarnya?
berpura tidak tahu
garam pemutus rasa pedih.

memujuk, memeluk isteri
'nanti tolong ajari abang pasal PBSM
dan kita bermesra malam ni'
hati isteri keras membatu
suami memberi nasihat dalam cerita
juga mengugut, jangan cabar sang suami
kelak ditinggalkan
tidak, kita masih baru berkahwin
belum merasai kemanisan berumah tangga
suami berlalu ke dalam bilik

perlukah isteri mengikut
sedangkan mas kahwin dan hantaran belum dilunasi
kenduri manyambut menantu tiada berbuat?

ibu datang
'tolong tanakkan pulut ini'

terkejut dan terjaga
sayup-sayup kedengaran tok imam berzikir sebelum subuh
aztafirullah, mimpi apakah begini?
siapakah di…

erm..

aku fkir balik muka dia dgn mamat yg aku mmpi... ada lain jgk.. tp ada jgk iras. wrna kulit pn sama, putih kuning...
hr ni, aku dh x jiwang. berpijak d bumi yg nyata..

it's hard to get...

rupa-rupanya.... :-)

Salam…
Bertemu kembali… hr ni bertarikh 18 jun 2010… Hari ni maka tamatkan latihn 8jam aku nk bt lesen B2. Alhamdulillah, aku blh jgk bwa motor... tq ALLAH.

Ada berita yg agk funny yg aku nk kongsikan. (funny ke x, xtau la.. korg yg tntukn. pd aku, sgt lucu sbb aku xtersedar. bl dh sedar, mcm nsi dh jd bubur jer.. korg jgk jgn nk kata pape, aggp je ni sbg sbuah cerpen cinta remaja. jiwaku muda… yeah!)

p/s: ini blog aku, ikut suka aku la nk tulis pape pn… slgi xlggr hukum agama n
undg2 ngra. klu xnk bca, jgn bca, out terus. aku xpksa sspe pn bca.

- Xsgka ada org yg peratikan aku… bl balik rumah, bru aku sedar…aduh, xperasan rupanya aku! Aku igtkn itu hnya prsn perasanku sj yg aku abaikn jer.. Ah, persetankan apa yg mggu fikiran tmbh2 lg bab2 prsn ni, kn? Aku Cuma berharap aku dapat bt dgn baik hr ni, mcm smlm.

- Nsib baik jgk aku xsedar pd masa tu, klu x msti aku bertambh segan.. Ye la, aku pn msih bru dlm bidg ni. Hr ni n bnyk la plak aku bt slh. Malu la jgk sbb bt slh sdgkn smua tu…

[ti:hero] [ar:mariah carey]

[ti:hero]
[ar:mariah carey]
[al:By request]
[la:en]
[by:yen]
[offset:500]
[00:15.93]There's a hero
[00:19.56]If you look inside your heart
[00:24.26]You don't have to be afraid
[00:27.58]Of what you are
[00:31.44]There's an answer
[00:35.29]If you reach into your soul
[00:39.46]And the sorrow that you know
[00:42.99]Will melt away

[00:49.27]And then a hero comes along
[00:53.22]With the strength to carry on
[00:57.03]And you cast your fears aside
[01:00.90]And you know you can survive
[01:04.66]So when you feel like hope is gone
[01:08.57]Look inside you and be strong
[01:12.23]And you'll finally see the truth
[01:16.19]That a hero lies in you

[01:28.59]It's a long road
[01:31.84]When you face the world alone
[01:36.27]No one reaches out a hand
[01:39.95]For you to hold
[01:43.86]You can find love
[01:47.88]If you search within yourself
[01:52.01]And the emptiness you felt
[01:55.20]Will disappear

[02:01.45]And then a hero comes along
[02:05.35]With the strength to carry on
[…

happy.... :-)

salam. apa khbr?

aku happy, gembira dgn hidupku... sederhana tp ku punya segalanya... eh, lirik lagu la plak... hehehe...

10 Jun 2010 - hari yg gembira.
Sstu yg kita xpandai utk lakukn ttpi wajib dilakukan. Apa yg patut kita bt?
a. Mnta tlg org
B. Usaha sndri
C. Xpyh bt
Ini adlh postku di fb sb buntu n takut. Ikutkn ht, dh xnk bt dh n nk tukar kpda d. Tp, aku cekalkn ht utk mnempuh sgla2nya… xkn la hlgn (cbran) mcm ni aku xmmpu utk lakukan? Sdgkn dh mcm2 aku tempuhi n redahi selama ini. Lgpn, ku jgk bknnya lembap, aku budak bijak pndai. Semua ni mgkin mudah utk aku lalui… tp, xsmuanya mudah sbb aku lgsung xde pnglmn. Ini brbeza tp, aku berserah dgn apa yg dh dirancangkan utkku. Bkn brmakna aku mgaku kalah dan berputus asa tp aku spti harimau myembunyikan kkunya. Hehe, berpepatah la plak…

Tiba di hari yg dinanti2kan…debar di dada ini usah dikata la.. Tp, smua ini dpt aku kawal dgn pnglamn n berlagak selamba. Apa nk ditakutkan bknnya ada apa2 yg mnakutkan… aku pn pasrah je dgn apa yg diat…

rencam

blog JustKhai… mmg superb! best la lyn blog ni… mcm2 ada… bnyk blh tau dlm ni… trsa trsuka la plak kat khai ni.. hikhik… tp bl tau dia adik n ada gf, trus xjd.. xnk r.. adik2, bkn taste aku..


bf bt prangai- pngetua, felo, pak cik guard. tension. ma n mak su dtg bersama kwn2 dia. muka dia mcm Irfan daa.. terkjut aku… igtkn irfan… balik kg. din.


master room, lib mcm rumah kedua aku.


someone friend pnya pasal. xserius. main2. main cnta



celebrate birthday. nita, bln 1. aku n zamani. ada org jeles. ‘beb, pe hal nk jeles? wlpn dia minat aku tp aku xnk la… aku kan dh ada bf… aku xnk la dia, dia hak kau la, beb. aku dgn dia just kwn. kmi dh lama knl la..’

en hafidz yg sygkn student.. xnk bg susah. mcm2.. ank dia AG, pmain gitar band Hujan..

kerja- best. bos xsombg. kwan aku rupanya si zam tu.. knl kwn2 yg baik. kak Ct, ayu, ila, dila n din.

lelaki....

Llki? Xde gunanya… eh, llki ramai yg xguna… malas aku nk brckp pasal ni.. Trigt plak pd sorg kwnku.. Kmi kat lib.. Brkongsi meja dgn spsang coulpe cina. Kwanku ni asyik duk kutuk llki je.. Bnyk tol duk kutuk.. Aku yg kbutln duk dpn mmat cine ni prsan dia xbrpa suka dgn ayt kwnku itu.. Tp, dia masih control lg.. Ye la, dia mls nk ambik tau. Lastly, dia brpaling pndang kwnku.. Sb kwnku duk kutuk teruk llki.. Ktanya “semua llki xbrguna” trasa la mamat ni, beb. Ku tgok mamat ni jns org yg baik… dgn gf dia pn romantic jer..


mamat entah sape yg muncul dlm mmpiku yg mnyebabkan aku dh xpdli lg pada llki… tp aku plak asyik mncari je mamat yg muka mcm si dia yg hadir dlm mmpi indahku… manis tol mmpi ni.. klu la btul2, kn ke best.. wink2… perasan je lbh…


sape la nk aku… xde pape klbihn… xde kmhirn apa pn.. ni tgh mgasah kemahiran la ni… aku ni lbh kpda seni.. aku suka seni tulisan… bakal sasterwan ngra kata kwn aku masa krya aku diterbitkan.. blh kta smua kategori aku bt.. pantun, sajak, selok…

Ayat-Ayat Mengurat

salam..
sj ja nk masukkn entry ni... best jgk... sj suka2... gedik2... hahaha...

kredit utk gua.com.

Ayat-Ayat Mengurat
by gua.com.my | 29 Mar 2009



Di zaman datuk atau ayahanda kita dahulu, cara mengurat dan ayat-ayat mengurat yang digunakan mereka berbeza dengan teknik dan taktik yang digunapakai generasi sekarang. Mungkin orang-orang lama lebih romantis, mereka menggunakan pembayang, merujuk kepada bintang, bulan dan matahari.

“Bibirmu merah bak delima merekah, hidungmu mancung bak seludang...” dan andai ayat yang sama digunakan oleh lelaki zaman ini, wanita akan terpegun terperanjat kerana anda terlalu jiwang dan mungkin mereka tidak faham akan perkataan delima dan seludang. “Kau cantik bak bulan purnama,” sudah tidak boleh main di zaman ini.

Perbezaan budaya juga menjadikan ayat-ayat mengurat orang di Barat tidak boleh diaplikasikan oleh orang-orang Timur. Orang Timur harus lebih bersopan apabila mendekati wanita dan tidak menggunakan ayat-ayat berunsur seks. Contohnya, ayat seperti, “…

Open Tracker