Langkau ke kandungan utama

Catatan

Tunjukkan catatan dari November, 2018

Pos Pakai Flexi Prepaid

Sama2 shared ilmu pengetahuan.haha. Meh nak info sikit Pos pakai flexi prepaid ni. ~ Flexi prepaid ni under Pos Malaysia juga. Tapi slow sikit penghantarannya. Kalu semnanjung ambil masa 3-5 hari. Kalau ke Sabah Sarawak 5-7 hari. ala tunggu lama sikit takpe kan. hihi~ Jimat ke? ye jimat terutamanya untuk penghantaran ke Sabah & Sarawak. Harga sama je semua. (satu malaysia)~ Ada size apa. Size S (500g), M (1kg), L (2kg). Berapa harga (Rujuk details kat gambar).~ Siapa yang hantr parcel tu? Sama je org pos laju yg selalu hantar barang kat rumah korang tu jugak yg hantar. ~ Borang pos dia macam mne. Flexi prepaid takde borang. Alamat semua tulis di flyer. Diingatkan menggunakan pen biasa dan marker permanent shj. Jangan kau cop plk. Hihi~ Kat mana nak beli? kat pejabat pos.~ Pos flexi prepaid ni sama je mcm pos domestik. Cuma flexi ni ada flyer khas. Domestik kena balut sendiri. Klu barang yg berat 2kg tu guna yg ni je senang.~ kat mana nak cek tracking no dia? Sma je macam ko cek po…

Nak Main Bundle? Hati Kena Kental

Nak main bundle? Hati kena kental. Sha nak kongsi pengalaman bagi mereka yang belum tahu dan mungkin juga baru nak berjinak-jinak dalam dunia bundle.#Tq admin
Assalamualaikum dan salam sejahtera. saja nak share pengalaman selama terjun dalam dunia bundle:1. Saya pernah ambil bale yang 1 guni yang langsung tak boleh jual2. Saya pernah ambil bale yang luar colourful, dalam hancusss3. Saya pernah dapat bale yang saya oder lain tapi dapat lain.4. Saya pernah dapat bale macam "harta karun" yang isi dalam "100% awesome" giler,, *Saya juga pernah kena tipu bli bale dengangn runner. Duit bayar, bale tak dapat, ratus sp ke ribuan.. Tak pe lah, bukan rezeki saya.
Sebagai orang Islam dia tau halal menghalal #(Muhamad Rohaizad&Pokman bundle, jaga2 dengan seller/runner ni)CUBA TGK GAMBAR bawah, bale tu saya dpt dr 1 bale yg saya beli dulu, saya dpt kain hmpir dkt 60 meter dlm 1 guni..(x perlu saya nyatakn bale apa).Sedihnya hati bukan kepalang. Saya x pernah maki2 atau mara…

JUAL AIR MINERAL

JUAL AIR MINERALIngat dah nak berhenti jual tapi masih ada permintaan. Siap cakap nak beli air tapi Sha x restock.Ada Sha berhenti sekejap jual sebab x restock dan mungkin berhenti terus. Tapi ada sahabat berpesan, niaga je la. Jalan terus. Restock. Cari market baru.Ni dah nak habis sekotak. Ni ada sekotak je lagi.. Restock dua kotak je sebab takut x jalan. Tapi rezeki Allah tu luas, laju je jalan sekotak 1 minggu. Alhamdulillah..Tadi baru bagitau kawan sebelah. Dia kata, laaa, awat x habaq awai.. Dia memang kuat dahaga, duk cari air mineral. Laa, ingatkan depa x beli. Depa beli kat kedai bawah. Malas la kacau bisnes orang. Hihi.Tapi dah macam lorong rezeki itu terbuka luas, apa lagi, sambut lah.. Alhamdulillah.#Usahawan
#BisnesBerjaya

Jalan Hidup Kita Berbeza Dengan Orang Lain, Bangunlah

Jalan Hidup Kita Berbeza Dengan Orang Lain, Bangunlah Hadapi dengan senyuman, semua terjadi biar terjadi.. Eh, macam lirik lagu plak. Tapi memang best pun lirik lagu tu.. Penuh makna dan penghayatan.Kita kena sedar dan faham, mungkin itu jalan hidup kita. Semua orang takkan sama jalan hidupnya. Ada ke sama 100%? Tak ada, kan..Pasti ada di antara kita yang pernah jatuh. Terluka. Patah hati.Tapi apa yang membezakan kita adalah bagaimana kita bangun kembali. Dan kita boleh kenal siapa betul2 kawan susah, kawan susah senang, kawan senang dan musuh kita. Nampak kawan baik kita, bff tapi ko yakin ke dia tak tikam belakang?Sekadar renungan siapa kita di mata manusia. Kita rasa dia lah kawan sejati tapi rupanya dia lah tukang penyebar fitnah. Who's know?Tapi kita jangan tumbuk dia pula. Kau patut bersyukur sebab sudah boleh nampak siapa yang baik, siapa yang jahat dengan kau. Ya dengan kau. Manusia ni kadang dia baik dengan orang lain tapi dia jahat dengan kau. Sebab tu, orang jahat pun a…

Tips Nama Singkatan bagi Bundle

Nak main bundle? Kena tau nama singkatannya terlebih dahulu. Nama singkatan bagi bundle ini yang membuatkan newbie jadi blur, apa tu nama penuh dan apakah jenis barangannya. Di sini, Sha sediakan tips nama singkatan bagi bundle.
Kalau dah biasa, seller akan minta contoh belahan terus untuk mudah difahami.
Terlebih dahulu, korang faham tak dengan istilah-istilah yang biasanya bundle seller guna? Kalau belum, boleh baca apa yang Sha tulis dulu ya. Istilah-istilah dalam bundle yang ramai yang masih tidak tahu
Nak belajar..  CSW - children summer wear
CW - children spring heavy
CJP - children jeans pant
B1W - Baby 1pcs Wear Romper Jumpsuit Sleepsuit
BJS - Baby Jumpsuit Sleepsuit
BLR - Baby Light Rummage Gred 1 & 2 -RM760
Aussie - Australia
Canam - dari negara Canada dan Amerika Syarikat


MTS - Mens T-Shirt 

Bukan suma guni pakai kod ni.. Lain guni lain nama singkatan. Lagi lama korang dalam dunia bale ni, lagi banyak yang korang tahu. Mungkin akan lebih terrer dari Sha. Nanti kongsik…

Bila Kau Ada Kerja Nak Buat Kat Rumah Tapi Bosan, Pergi Kerja Tapi Sakit

Bila Kau Ada Kerja Nak Buat Kat Rumah Tapi Bosan, Pergi Kerja Tapi Sakit, be like..Good day every body! Dah nak masuk tengahari pun. Maaf la sibuk sikit hari ni.Pepagi rasa malas nak pergi kerja. Lepas tu, fikir2 balik, better pergi kerja. Duk rumah pun fikir hal tempat kerja juga. Better duk kat ofis. Bosan nak duk rumah.Ya, masih demam dan lemah badan lagi.Sampai je ofis, kawan dah tunggu nak beli makan sama. Sebab dah lambat si Harraz tu merengek. Nak susu. Bagi dia minum dulu.Nampak kawan, bayarkan duit baju dia.Settle letakkan sarung bantal yang kawan pesan atas mejanya.Lepas sarapan, terus buat kerja.Walaupun kurang sihat, tapi kalau nak duk rumah je, rasa bosan gila. Kadang rasa nak tidur tapi x leh tidur sebab banyak fikir.Orang bisnes ni otak dia berjalar-jalar dan menerawang ke mana saja. Betul x?Teringin nak jadi macam bundle seller yang lain. Iron semua barang yang diiklankan.Siap album dlm masa yang pendek.
Bungkus barang-barang untuk dipos. Berbakul-bakul.Iron lady.
Sal…

Open Tracker