Langkau ke kandungan utama

Petanda Jodoh, Adakah Si Dia Itu Sememangnya Jodoh Aku?

petanda jodoh ktia, siapakah? Apakah tanda-tandanya?

Bercakap mengenai jodoh, mesti ramai yang tersenyum manis memikirkan sang kekasih atau pujaan hati, kan? Mesti panasaran mahu ketahuan kepingin tahu apakah dia jodoh sebenarmu (eh, dah kenapa tetiba keluar bahasa Indonesia? Hihi).


     1.  Cakap serentak perkara yang sama
      Kita tak planned pun nak cakap perkataan yang sama dan pada waktu yang sama. Serentak  cakap tu, tau. Contohnya, serentak cakap “sekolah”, “lapar”, “Saya nak solat”     dan lain-lain lagi.

     2.  Muka iras 
     Bab ni memang ramai dah tahu, kan? Tapi ada juga yang tak ada jodoh walaupun kahwin sepupu (confirm muka sama bila sepupu kan.. Ada juga sama darah dan gen dari darah ibunya). Tapi ada juga yang tiada jodoh walaupun muka sama. Cuma kalau orang yang berjodoh ini wajahnya hampir sama.
    Sha nampak suami macam iras-iras abang sulung Sha je. 

      3. Nak orang negeri mana
     Lokasi dan geografi juga memainkan peranan yang penting kan. Contohnya orang Kelantan hanya mahu Kelantanese (orang Kelantan) sahaja. Sama juga seperti orang Kedah, hanya mahu Kedahan saja. Tapi Sha tak nak orang Kedah sebabnya Sha tak terasa nak kahwin dengan orang Kedah. Lagi pula, Sha tak pekat sangat cakap Kedah. Sha biasa cakap KL. Hihi. Jangan kutuk Sha tau. Bukan tak sedar diri tapi dah terpikat dan terlekat lidah ni dengan pelat KL. Nak dapat balik dialek Kedah tu mau tiga tahun juga la. Sampaikan ada majikan Sha gelar Sha KL. Hihi

Naluri kuat
Selangor orang dan mohon kerja
     Kajang
     Kedah dia cakap Kedah


Nanti Sha kongsi lagi. Hilang idea pula nak menaip.

Sesungguhnya, jodoh kita itu sememangnya datang dari syurga dan dari umur empat bulan sudah ditentukan. Jadi hargailah jodoh kita. Jadikan dia terbaik untuk bersama-sama kita.


Berminat? Boleh whatsapp Sha di: http://wasap.my/60194625310 Terima kasih singgah sini


Catatan popular daripada blog ini

Innershine Prun dan Camu-camu: Testimoni Cantik Kulit Berseri

Sedap. Manis-manis masam. Kalau ada rasa kurma, lagi best. Marvellous. Ada orang cakap, masam sedikit. Pada Sha yang tak makan masam langsung, rasa Innershine ini tidaklah masam mana. Sedikit sahaja rasa masamnya, berbanding produk lain yang lagi rasa masam asam jawa (Ladies Collagen). Innershine rasa masam buah camu-camu sahaja. 
Harga pasaran untuk 6 botol RM 28.90 dan untuk 12 botol RM 57.90. Berat satu botol 42 gram. Harga boleh dapat murah, ikut pasaraya. Pandai-pandailah korang pilih. Sha tengok kat Aeon (Jaya Jusco nama lamanya) pada 13 Jun 2014, harga seperti di atas. Tapi Sha tengok kat Big Aeon harganya lebih murah. Pek kecil (6 botol) hanyalah RM26.90 manakala yang besar RM54.90. Murahlah berbanding harga asal.
Perubahan magik yang Innershine Prun dan Camu-camu lakukan kepada diriku:


Hari pertama, minum malam sebelum tidur, tak dapat tidur dan esok paginya, perut membuang, detox kan? Hehe.
Lusanya, minum awal sikit dalam pukul 9 malam. Tidur, ok saja. Perut ok, tak ada…

Pantang Larang dan Makanan Orang Demam Campak

Nak jaga pemakanan orang demam campak?
Ok, aku ada petua dan tipsnya. Segala yang tertulis di sini adalah keluar dari kepalaku, dan pengalamanku menjaga makanan orang demam campak. Ku abadikan di sini.


Tidak boleh menggoreng
Demam campak ni kita tak boleh nak goreng apa-apa makanan terutamanya guna minyak. Contohnya goreng ikan.

Menumis pun tak boleh tau.

Sebab apa tak boleh? Sebab ia akan merangsang pertumbuhan campak dan buat ianya kemerah-merahan.

Elakkan makanan laut yang gatal
Makanan laut, seperti udang, sotong, kerang elok la dikuarantinkan.. Haha~ Bukan kuarantin la tapi jangan makan makanan tu, k.

Elakkan yang pedas
Cili pun tak boleh makan sebab mengundang kegatalan.


Elakkan yang hitam-hitam seperti gaban perkasa hitam


Kicap dan kopi harus la dijauhi serta merta sebab ia akan menyebabkan berparut hitam. Kalau koko atau milo? Kalau capucinno? Erm, ikut suka korang la.

Aha, aku ada idea, kalau nak putih maka minumlah air soya. Confirm menjadi. Tapi kalau tak jadi, jangan…

Tips Pakaian Untuk Konvo

Open Tracker