Langkau ke kandungan utama

Sistem On line Atas Talian Lebih Mudah





Sistem on line kini menjadi langkah kerajaan untuk memudahkan orang ramai dan mengurangkan kos mengaji kakitangan serta menghijaukan bumi dengan amalan Go Green: Paperless. Kerajaan juga percaya akan taraf capaian internet yang dapat diakses di seluruh Malaysia.
Menyorot kisah sistem on line, Unit Pendaftaran Universiti (UPU) antara pelopor bagi penyedia kemudahan sistem kemasukan secara on line seratus peratus. Lembaga Hasil Dalam Negeri juga menyediakan sistem on line untuk memudahkan mereka yang berkepentingan untuk berurusan denganya.
Kini, lebih sedekad yang lalu, peperiksaan secara atas talian (on line exam) mula mengambil tempat untuk sama-sama memberikan perkhidmatan yang mana calon peperiksaan mengambil peperiksaan atas talian dan jawapan dapat diketahui pada yang sama, sama ada gagal atau lulus. Hal ini akan memudahkan mereka yang tinggal jauh dengan tempat yang mereka pilih untuk menduduki peperiksaan, jika tiada di tempat tersebut.
Pada zaman sekarang, sistem on line menjadi pilihan kerana urbanisasi berlaku begitu pesat dan migrasi juga sudah berlaku tanpa hentinya dengan kemudahan jaringan jalan raya yang baik, di tambah dengan pengangkutan udara yang murah, memudahkan manusia untuk bergerak dari satu tempat ke tempat yang lain.
Jika diberikan pilihan, peperiksaan manual atau on line, apa pilihan anda? Saya memilih untuk menduduki peperiksaan on line kerana mudah, menjimatkan masa, tidak perlu mengambil masa yang lama untuk berada di sesuatu tempat peperiksaan yang dipilih dan selesa.

Catatan popular daripada blog ini

Tips Pakaian Untuk Konvo

Innershine Prun dan Camu-camu: Testimoni Cantik Kulit Berseri

Sedap. Manis-manis masam. Kalau ada rasa kurma, lagi best. Marvellous. Ada orang cakap, masam sedikit. Pada Sha yang tak makan masam langsung, rasa Innershine ini tidaklah masam mana. Sedikit sahaja rasa masamnya, berbanding produk lain yang lagi rasa masam asam jawa (Ladies Collagen). Innershine rasa masam buah camu-camu sahaja. 
Harga pasaran untuk 6 botol RM 28.90 dan untuk 12 botol RM 57.90. Berat satu botol 42 gram. Harga boleh dapat murah, ikut pasaraya. Pandai-pandailah korang pilih. Sha tengok kat Aeon (Jaya Jusco nama lamanya) pada 13 Jun 2014, harga seperti di atas. Tapi Sha tengok kat Big Aeon harganya lebih murah. Pek kecil (6 botol) hanyalah RM26.90 manakala yang besar RM54.90. Murahlah berbanding harga asal.
Perubahan magik yang Innershine Prun dan Camu-camu lakukan kepada diriku:

Hari pertama, minum malam sebelum tidur, tak dapat tidur dan esok paginya, perut membuang, detox kan? Hehe.
Lusanya, minum awal sikit dalam pukul 9 malam. Tidur, ok saja. Perut ok, tak ada…

Petua Tutorial Cara Pakai Contact Lens (Kanta Lekap)