Sistem On line Atas Talian Lebih Mudah | ! sha my heart

.

Rabu, 1 April 2015

Sistem On line Atas Talian Lebih Mudah





Sistem on line kini menjadi langkah kerajaan untuk memudahkan orang ramai dan mengurangkan kos mengaji kakitangan serta menghijaukan bumi dengan amalan Go Green: Paperless. Kerajaan juga percaya akan taraf capaian internet yang dapat diakses di seluruh Malaysia.
Menyorot kisah sistem on line, Unit Pendaftaran Universiti (UPU) antara pelopor bagi penyedia kemudahan sistem kemasukan secara on line seratus peratus. Lembaga Hasil Dalam Negeri juga menyediakan sistem on line untuk memudahkan mereka yang berkepentingan untuk berurusan denganya.
Kini, lebih sedekad yang lalu, peperiksaan secara atas talian (on line exam) mula mengambil tempat untuk sama-sama memberikan perkhidmatan yang mana calon peperiksaan mengambil peperiksaan atas talian dan jawapan dapat diketahui pada yang sama, sama ada gagal atau lulus. Hal ini akan memudahkan mereka yang tinggal jauh dengan tempat yang mereka pilih untuk menduduki peperiksaan, jika tiada di tempat tersebut.
Pada zaman sekarang, sistem on line menjadi pilihan kerana urbanisasi berlaku begitu pesat dan migrasi juga sudah berlaku tanpa hentinya dengan kemudahan jaringan jalan raya yang baik, di tambah dengan pengangkutan udara yang murah, memudahkan manusia untuk bergerak dari satu tempat ke tempat yang lain.
Jika diberikan pilihan, peperiksaan manual atau on line, apa pilihan anda? Saya memilih untuk menduduki peperiksaan on line kerana mudah, menjimatkan masa, tidak perlu mengambil masa yang lama untuk berada di sesuatu tempat peperiksaan yang dipilih dan selesa.

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...