5 Menu Makanan Istimewa Wajib Ada Rumah Terbuka | ! sha my heart

.

Rabu, 30 Julai 2014

5 Menu Makanan Istimewa Wajib Ada Rumah Terbuka

 
Raya yang meriah apabila kita dijamu dengan rumah terbuka yang menghidangkan aneka makanan istimewa yang hanya boleh didapati semasa Raya sahaja. Panduan untuk mengadakan rumah terbuka yang orang kata menyesal kalau tak singgah dan jamah. Hehe.

Satey dan Kuah Kacang

Laksa Penang

Rojak

Nasi Impit

Ketupat dan rendang serta kuah kacang

Menu-menu ini memang wajib ada di Rumah Terbuka. Kalau tak ada, rasa tidak lengkap pula. Menui tambahan pula ialah pencuci mulut seperti agar-agar biasa, agar-agar lumut, koktel, kek cawan (cup cake), kuih raya, kerepek, dan apa-apa yang difikirkan sesuai dan mampu. Kalau tak mampu pun, susah juga kan? Hehe~ Mana tau, kang aku cadangkan air kopi Starbuck ke, roti Subway ke, air krim Tutti Frutti ke. Tidaklah teman mampu, yo dok? Hahaha~

Minuman pula seeloknya buatlah air yang seakan asli, air berwarna dan air panas. Ok, mari aku terangkan. Air seakan asli tu air yang tak banyak rasa macam minum air gula jer. Tapi tak kan bagi air gula jer, letak warna sikit. Buat air sirap ke, ribena ke, teh O  atau apa-apa yang sesuai. Air berwarna macam oren ke jagung ke. Air panas buatlah milo. Kanak-kanak sampai orang dewasa suka milo.

Selamat Hari Raya, Maaf Zahir dan Batin.
Selamat buat Rumah Terbuka. Enjoy!

3 ulasan:

Nur Inani berkata...

setuju :) memang perg mana mana mesti ada menu ni :)

Sha My heart berkata...

Nur Inani: ya, selalu jumpa kan. Sedapnya

ros_reeza berkata...

ketupat, lemang dan rendang tu mesti ! hihihi

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...