Tips Demam Campak Bayi dan Dewasa dan Jangan Suntik | ! sha my heart

.

Sabtu, 14 Jun 2014

Tips Demam Campak Bayi dan Dewasa dan Jangan Suntik


demam campak

Demam campak adalah demam yang akan terjadi kepada setiap orang dengan paling kurang dua kali seumur hidup. Tetapi boleh juga berlaku lebih dari dua kali kalau kita terdedah kepada serangan virus (ada orang yang mengalami demam campak berada dekat dengan kita) dan antibodi badan kita lemah.

Kita sangat risau kalau demam campak terjadi kepada bayi. Baby yang tak tahu apa-apa kena campak. Kasihan sangat. Kita yang dewasa ini pun merasa sakit dan tidak selesa, apatah lagi bayi. Pada fasa ini, penjagaan bayi tersebut mestilah dipertingkat.

Demam campak tak boleh cucuk atau dapatkan suntikan. Tolong sangat. Jangan benarkan doktor suntik anak anda. Demam campak tidak boleh cucuk. Demam campak akn sembuh sendiri. Aku ada kisah pasal cucuk ini. Kawan kakak aku, cikgu lelaki. Anaknya kena demam campak. Kanak-kanak. Umur 4 tahun, kalau tak silap aku. Bapanya bawa ke klinik. Disebabkan 'malas' untuk jaga anak yang kena campak (demam campak biasanya ambil masa dua minggu untuk benar-benar sembuh), bapanya suruh doktor inject. Anaknya tak nak. "Tak nak bapa, tak nak," merayu-rayu anaknya tidak mahu kena cucuk. Tapi bapanya bertegas. Akhirnya, anaknya itu meninggal dunia! Ya ALLAH, betapa sedihnya. Anak tak nak, tapi bapa paksa. Akhirnya anak meninggal.

Jadi, pengajarannya jangan suntik. Demam campak akan sembuh sendiri apabila keluar semua biji-biji cengkeriang itu.

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...