Langkau ke kandungan utama

Tips Demam Campak Bayi dan Dewasa dan Jangan Suntik


demam campak

Demam campak adalah demam yang akan terjadi kepada setiap orang dengan paling kurang dua kali seumur hidup. Tetapi boleh juga berlaku lebih dari dua kali kalau kita terdedah kepada serangan virus (ada orang yang mengalami demam campak berada dekat dengan kita) dan antibodi badan kita lemah.

Kita sangat risau kalau demam campak terjadi kepada bayi. Baby yang tak tahu apa-apa kena campak. Kasihan sangat. Kita yang dewasa ini pun merasa sakit dan tidak selesa, apatah lagi bayi. Pada fasa ini, penjagaan bayi tersebut mestilah dipertingkat.

Demam campak tak boleh cucuk atau dapatkan suntikan. Tolong sangat. Jangan benarkan doktor suntik anak anda. Demam campak tidak boleh cucuk. Demam campak akn sembuh sendiri. Aku ada kisah pasal cucuk ini. Kawan kakak aku, cikgu lelaki. Anaknya kena demam campak. Kanak-kanak. Umur 4 tahun, kalau tak silap aku. Bapanya bawa ke klinik. Disebabkan 'malas' untuk jaga anak yang kena campak (demam campak biasanya ambil masa dua minggu untuk benar-benar sembuh), bapanya suruh doktor inject. Anaknya tak nak. "Tak nak bapa, tak nak," merayu-rayu anaknya tidak mahu kena cucuk. Tapi bapanya bertegas. Akhirnya, anaknya itu meninggal dunia! Ya ALLAH, betapa sedihnya. Anak tak nak, tapi bapa paksa. Akhirnya anak meninggal.

Jadi, pengajarannya jangan suntik. Demam campak akan sembuh sendiri apabila keluar semua biji-biji cengkeriang itu.

Catatan popular daripada blog ini

Tips Pakaian Untuk Konvo

Innershine Prun dan Camu-camu: Testimoni Cantik Kulit Berseri

Sedap. Manis-manis masam. Kalau ada rasa kurma, lagi best. Marvellous. Ada orang cakap, masam sedikit. Pada Sha yang tak makan masam langsung, rasa Innershine ini tidaklah masam mana. Sedikit sahaja rasa masamnya, berbanding produk lain yang lagi rasa masam asam jawa (Ladies Collagen). Innershine rasa masam buah camu-camu sahaja. 
Harga pasaran untuk 6 botol RM 28.90 dan untuk 12 botol RM 57.90. Berat satu botol 42 gram. Harga boleh dapat murah, ikut pasaraya. Pandai-pandailah korang pilih. Sha tengok kat Aeon (Jaya Jusco nama lamanya) pada 13 Jun 2014, harga seperti di atas. Tapi Sha tengok kat Big Aeon harganya lebih murah. Pek kecil (6 botol) hanyalah RM26.90 manakala yang besar RM54.90. Murahlah berbanding harga asal.
Perubahan magik yang Innershine Prun dan Camu-camu lakukan kepada diriku:

Hari pertama, minum malam sebelum tidur, tak dapat tidur dan esok paginya, perut membuang, detox kan? Hehe.
Lusanya, minum awal sikit dalam pukul 9 malam. Tidur, ok saja. Perut ok, tak ada…

Petua Tutorial Cara Pakai Contact Lens (Kanta Lekap)