Langkau ke kandungan utama

Tips Petua Meningkatkan Trafik Blog Untuk CPUV Iklan Nuffnang

Pertanyaan ini dari entri Rahsia Makna CPUV Nuffnang Dapat Tiga Iklan

Sudah lama rasanya aku tidak menulis bab ilmu blogging ini. Apa yang ada, simpan dalam dada dan kepala. Sebab sudah hadam dan faham sangat dengan dunia blog Malaysia.

Tapi, bebaru ini, aku ada mendapat satu soalan yang mana aku kira, aku perlu menjawabnya. Ilmu yang bermanfaat adalah elok untuk dikongsi.

Sebenarnya, telah banyak entri yang aku buat berkenaan cara meningkatkan trafik blog dan ramai juga blogger lain yang turut sama membuat entri yang memberi tips tersebut. Untuk ke link tips blog yang aku kongsikan, korang boleh klik sini, Tips Blog.

Tips Cara Nak Dapat Tambah Duit dalam Akaun Nuffnang
19 tips Mudah Jana trafik Blog

Korang boleh godek-godek lagi entri kat dalam tu. Macam-macam ada. Terbaik punya.

Tapi sekarang ini, aku cuma nak kongsikan petua tips nak dapatkan iklan CPUV yang aku rasa pihak Nuffnang tengok. Trafik UV (unique views) korang mestilah cecah 100 setiap hari. Kekalkan trafik unik sebanyak 100 setiap hari. Maka, Nuffnang akan campakkan CPUV iklan pada anda.




Disebabkan UV melebihi seratus, aku dapat dua CPUV campaign pada 14 Feb walaupun pada tarikh tersebut trafik blog ini tidak capai 100 pun.

Nak tau macam mana dapat UV? Apa yang aku faham, UV ialah orang taip di enjin carian ada naik entri blog ada dalam carian, maka itulah UV.

Jadi, korang kenalah membuat entri sebanyak-banyaknya. Bukan sekadar cerita mengenai blog tetapi juga cerita umum. Sebab bukan hanya golongan blogger yang menggunakan internet untuk mencari sesuatu. Faham? Bagus.

Selamat beramal ya.
4 ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Tips Pakaian Untuk Konvo

Innershine Prun dan Camu-camu: Testimoni Cantik Kulit Berseri

Sedap. Manis-manis masam. Kalau ada rasa kurma, lagi best. Marvellous. Ada orang cakap, masam sedikit. Pada Sha yang tak makan masam langsung, rasa Innershine ini tidaklah masam mana. Sedikit sahaja rasa masamnya, berbanding produk lain yang lagi rasa masam asam jawa (Ladies Collagen). Innershine rasa masam buah camu-camu sahaja. 
Harga pasaran untuk 6 botol RM 28.90 dan untuk 12 botol RM 57.90. Berat satu botol 42 gram. Harga boleh dapat murah, ikut pasaraya. Pandai-pandailah korang pilih. Sha tengok kat Aeon (Jaya Jusco nama lamanya) pada 13 Jun 2014, harga seperti di atas. Tapi Sha tengok kat Big Aeon harganya lebih murah. Pek kecil (6 botol) hanyalah RM26.90 manakala yang besar RM54.90. Murahlah berbanding harga asal.
Perubahan magik yang Innershine Prun dan Camu-camu lakukan kepada diriku:

Hari pertama, minum malam sebelum tidur, tak dapat tidur dan esok paginya, perut membuang, detox kan? Hehe.
Lusanya, minum awal sikit dalam pukul 9 malam. Tidur, ok saja. Perut ok, tak ada…

Petua Tutorial Cara Pakai Contact Lens (Kanta Lekap)