Langkau ke kandungan utama

Bagaimana Bila Pendapat Tak Sama



Pendapat
Semua orang ada pendapat sendiri
Ada juga yang tiru sahaja pendapat orang lain.
Macam-macam pula ternampak apabila seseorang itu memberi pendapat.
Kadang-kala tergelak sendiri sebab pendapat yang entah apa-apa. Tapi tetap hormat sebab itu pendapat dia, bukan pendapat kita.

Tapi kadang-kala pendapat itu membuka mata. Membuka mata untuk membuatkan kita tersedar. Tersedar bagaimana cara pemikirannya dan tersedar akan keluasan ilmu.
Apa yang kita tahu belum tentu orang lain tidak tahu, dan belum tentu orang lain tahu.
Apa yang orang lain tahu belum tentu kita tidak tahu, dan belum tentu kita tahu.
Jadi, berilah pendapat. Tiada salahnya. Brainstroming in English.

Tapi janganlah dicemuh si pemberi pendapat. Itu pendapat dia.
Jangan diketawakan si pemberi idea. Itu idea dia.


Kesimpulan



Terimalah perbezaan pendapat dengan baik. Tak perlu nak maki hamun segala.
Adalah baiknya bila kita sama-sama nasihat menasihati semasa bertengkar, kan lebih baik.

Catatan popular daripada blog ini

Tips Pakaian Untuk Konvo

Innershine Prun dan Camu-camu: Testimoni Cantik Kulit Berseri

Sedap. Manis-manis masam. Kalau ada rasa kurma, lagi best. Marvellous. Ada orang cakap, masam sedikit. Pada Sha yang tak makan masam langsung, rasa Innershine ini tidaklah masam mana. Sedikit sahaja rasa masamnya, berbanding produk lain yang lagi rasa masam asam jawa (Ladies Collagen). Innershine rasa masam buah camu-camu sahaja. 
Harga pasaran untuk 6 botol RM 28.90 dan untuk 12 botol RM 57.90. Berat satu botol 42 gram. Harga boleh dapat murah, ikut pasaraya. Pandai-pandailah korang pilih. Sha tengok kat Aeon (Jaya Jusco nama lamanya) pada 13 Jun 2014, harga seperti di atas. Tapi Sha tengok kat Big Aeon harganya lebih murah. Pek kecil (6 botol) hanyalah RM26.90 manakala yang besar RM54.90. Murahlah berbanding harga asal.
Perubahan magik yang Innershine Prun dan Camu-camu lakukan kepada diriku:

Hari pertama, minum malam sebelum tidur, tak dapat tidur dan esok paginya, perut membuang, detox kan? Hehe.
Lusanya, minum awal sikit dalam pukul 9 malam. Tidur, ok saja. Perut ok, tak ada…

Petua Tutorial Cara Pakai Contact Lens (Kanta Lekap)