Langkau ke kandungan utama

Kisah Lelaki Kawan Baikku (3)


Inilah kawan lelaki yang hensem kacak bergaya, ala Korean gitu. Fizikal tak menjadi ukuran tapi kegilaan dan kesengalan menjadi keutamaan.
Assalamualaikum.
Kali ini seorang lagi kawan aku, aku nak reveal.
31 Dec 2011- Aku ada sorang kawan rapat. Eh, aku pun tak terasa yang dia benar-benar kenal aku. Tak sangka pula dia boleh kenal aku sedalam-dalamnya. Tapi dia memang kenal aku. Mungkin sudah ada kawannya macam aku agaknya.
Mula-mula ku sangkakan dia hanya bergurau atau bercakap dengan orang lain. Tapi seriously dia cakap pasal aku. Dia panggil aku bro. Wah, ini membangkitkan kemarahan. Haha~ dengan kawan-kawan pun nak marah? Tak ada la. Ini menjatuhkan saham aku. Haha~
Aku Bukan Tomboy (ABT)
Korang pernah kan tengok cerita (ABT). Aku macam Sha tu la,  kebetulan namaku juga Sha. Adei~ Hampeh ko Bubu, panggil aku bro. Tau la aku sempoi pun..Aku sentap seh. Aku gadis ayu yang sweet ni ko panggil bro? Adei~ Haha~
Sebenarnya, aku memang macam tu pun (termengaku pula). Aku jenis sempoi dan happy je. Jenis berkawan dengan lelaki. Selesa kot, selagi tak de yang cakap bukan-bukan aku on jer. Kawan dengan perempuan ni susah sikit, perempuan kan ada perangai entah pape. Selalu je aku disalahfahamkan dengan kawan perempuan, diorang tak faham bahasa aku dan dah terasa. Ah, susah. Kawan dengan lelaki ok je, selamba je.

Apsal Rindu Ko ni?

16 Jan 2012- Aku asyik rindu pada Bubu ni. Adei~ ko buat apa kat aku, wei geng? Aku lama tak on line. Bila ingat on line je, aku ingat pada bubu, bukan pada blog atau pada rakan-rakan blogger yang rapat denganku seperti Peyan. 
Apa dah jadi ni? Mungkin sebab aku tak jalankan tugas sebagai admin. Tapi sorry la geng, serius, aku sedih ni. Wei, ko tahu kan pasal ni. Aku dah kasi tau pada ko. Dah tu ko jugak yang suruh aku jangan malas pergi bayar broadband dan ko pun tak nak tau pasal pertanyaan lantikan aku sebagai admin. Kalau ko nak buang aku pun, aku tak kisah, Bubu. Buanglah sebab aku pun tak jalankan tugas yang ko amanahkan dengan baik. Carilah pengganti aku. Ramai lagi budak kepala bengonk dalam group tu. Eh, tetiba touching pula. :P

Sumpah wei, aku tak kisah pun tak de jawatan dalam YPKE. Ko bagilah jawatan tu pada orang lain yang boleh bertanggungjawab. Aku tahu ko akan marah aku sebab aku mempersoalkan lantikan ko. Bukan niat aku nak priceless kan persahabatan kita. Tidak sama sekali. Ko sahabat aku kot. Ko yang menggembirakan aku, rahsia pun kita kongsi bersama, kan. Jadi, aku tak kan nak buang ko la. Seriously, never.

Wei, aku syak ko mesti rindukan aku kan pada masa ni? Mesti ko nangis rindukan aku kan? Hahaha~ terbuka dah rahsia ko. =P Mesti ko mencari aku merata tempat, kan? Kesian kat ko, aku simpati ni. (Gelak guling-guling ni. Kahkah)
 Dah la, membahan ko.  Kesian kat ko. Frankly speaking, aku pun rindukan ko jugak..
Dah la kot, tak tau nak tulis apa lagi. Jumpa nanti untuk laporannya. Haha~ bajet..
P/s: Karangan ini ditulis masa aku off line pada hujung Disember dan bulan Januari.


Februari itu Fabulous

Okay, aku nak sambung. Pada bulan Februari pula, kami kembali rapat. Aku boleh tahu apa yang dia tak cakap atau belum pernah cakap tapi nak cakap. Faham tak? Maaf, ayat pusing-pusing buat korang pening-pening. Kiranya macam ada telephaty kot. Haha, tak la. Aku rasa dah cukup kenal dia (walaupun belum kenal sangat).



Let's Wish Birthday to Him

Aku terpaksa cepatkan entri ini, sebelum ini, Kisah Lelaki Kawan Baikku (1), Kisah Kawan Baikku (2) belum ada, terus langkau ke Kisah Lelaki Kawan Baikku (3) kerana hari ini, 7 Mac 2012 adalah tarikh ulang tahun kelahirannya. Jadi, marilah wish happy birthday kepadanya..
Happy birthday Bubu, semoga apa yang dirancang menjadi kenyataan. 
Semoga kau sentiasa diberkati-NYA.

Semoga persahabatan kita kekal.
 P/s/s: Ko jangan nak marah-marah aku lama-lama k.
Aku dah buat event wish birthday kat group YPKE, yang mana Bubu adalah founder dan aku adalah admin. Admin telah menunjukkan kuasa ni. Hahaha~ Masa entri ini ditaip dia sedang mencelebrate di luar. So, dia tak buka fb lagi. Esok lah kalau dia nak buka pun. Shhyyyuu, diam-diam k. Nak kasi kejutan kat dia.
Entri berkaitan:



Anything can happen, that why life is wonderful. Struggle to get what u aim but be sure don't hurt any one. No one you shouldn't hurt their feels!

Terima kasih sudi baca entri ni. Sudi-sudikan diri ‘like’ kat bawah entri ni dan fan page atas sana ya. Sayang korang.  

Kalau rasa entri ni ada nilai dan berguna, sila tekan +1 kat bawah ni, ya.


Ulasan

  1. Huuu.. sayang betul ek? :)
    Good friend stays all times.. N it sweetens our life more..
    Appreciate them.. :)

    BalasPadam
  2. err.. blurr kejap

    BalasPadam
  3. hpy birthday jugak buat bubu :)

    BalasPadam
  4. x salah kalau nak brkawan ngn lelaki..lagipon,,lelaki ni sempoi..x de touching2..haha..

    BalasPadam
  5. memang best dpt kawan lelaki yg sempoi! i had three! :)

    BalasPadam

Catat Ulasan

Nak tinggalkan komen ek? Sila-sila =)
Pastikan tak menyinggung perasaan sesiapa ya.
Happy blogging.

”Jom like page fb blog”

Catatan popular daripada blog ini

Pantang Larang dan Makanan Orang Demam Campak

Air kelapa sangat bagus untuk demam campak Nak jaga pemakanan orang demam campak? Ok, aku ada petua dan tipsnya. Segala yang tertulis di sini adalah keluar dari kepalaku, dan pengalamanku menjaga makanan orang demam campak. Ku abadikan di sini. 1. Tidak boleh menggoreng Demam campak ni kita tak boleh nak goreng apa-apa makanan terutamanya guna minyak. Contohnya goreng ikan. Menumis pun tak boleh tau. Sebab apa tak boleh? Sebab ia akan merangsang pertumbuhan campak dan buat ianya kemerah-merahan. 2. Elakkan makanan laut yang gatal Makanan laut, seperti udang, sotong, kerang elok la dikuarantinkan.. Haha~ Bukan kuarantin la tapi jangan makan makanan tu, k. 3. Elakkan yang pedas Cili pun tak boleh makan sebab mengundang kegatalan. Aku ada baca, sup ayam ni bila dibuat sup akan mengeluarkan satu pati yang berkesan khas untuk menyembuhkan demam. Korang letak bawang merah, bawang besar dan bawang putih. Lagi sedap bawang putih tu, tak dipotong, hanya buang kulit, ba

Istilah-istilah Dalam Bundle Yang Ramai Lagi Keliru

Istilah-istilah Dalam Bundle Yang Ramai Lagi Keliru, jom kita gali ilmu. Sha dapat dari kawan-kawan bundle juga. ✔ Bale – Ketul, guni atau tokol pakaian/beg/kasut dan lain-lain. Kain 100 – Baju/pakaian yang 100% kapas. Kain Samah – Baju yang diadun dengan 2 material. 50 cotton +50 polyster (poly). 3 kain – Baju diadun dengan 3 material. Cotton + Poly + Rayon. 3 suku / Raglan / 3q – Baju yang mempunyai lengan bersambung dari leher berakhir di siku. Kain sambung – Lengan baju disambung dengan lengan warna lain, contohnya Rolling Stone Tour Euro82, Iron Maiden ‘aces high’ lengan camo. Ada juga kain sambung di dada. Contohnya Hawaii bernombor. Camo – Celoreng Ringer – Baju yang mempunyai warna/getah pada hujung lengan dan leher. Kain pasir / kain bulu katu – Merujuk seluar Lee,Wrangler,Levis era 70/80/90 an. Combo – Jualan melebihi sehelai dengan 1 harga. Single stich – Jahitan satu garisan sama ada pada lengan atau bawah baju. Biasa pada baju vintage.

Tips Pakaian Untuk Konvo

Gambar konvo! =) Assalamualaikum. Apa yang korang perlu ada untuk pakai pakaian konvo? Aku ada sedikit panduan. Top to toe 1. Kasut Lelaki kena pakai kasut kulit (kulit warna gelap –seelok-eloknya warna hitam) Ala, tak mahal pun ada jer yang murah. Perempuan pula kena pakai kasut bertutup, hitam atau warna gelap seakan-akan hitam. Kasut tu mestilah nampak formal. Tak boleh ada lubang-lubang macam kasut Cinderalella. Orang perempuan mesti tau kasut Cinderalela tu macam mana. Kasut Cinderalela tu adalah kasut plastic nipis dan ada lubang-lubang.   Sila beri perhatian, kasut adalah penting. Tak boleh pakai sandal dan selipar. Stoking tak apa, kurang diberi perhatian (bagi perempuan sahaja). Boleh pakai stoking atau tidak. Lelaki kena pakai stoking. Mesti warna gelap, jangan pakai stoking putih pula, sangat pelik. Bagi mereka yang jarang pakai kasut tertutup macam aku ni, boleh juga bawa sandal atau kasut yang selesa untuk digantikan apabila perlu . Ta

Open Tracker