Langkau ke kandungan utama

Kau Ingat Kau Hebat Ke? Jangan Ganggu Aku

Assalamualaikum.

Aku tengah ting tong. Rasa banyak sangat masalah duk bergayut dalam kepala ini.
Tapi apa yang aku mampu buat ialah diam dan diam.

Bebaru ni dan lama juga, ada orang bertengkar dengan aku kes info. Kes info betul dan sahih.
Aku malas nak cakap banyak la walaupun sepatutnya aku ada hak.
Biar la, malas nak burukkan keadaan. Aku cuma akan berpegang kepada apa yang aku faham.
bukannya aku tak ada idea, tapi betul-betul malas nak bertengkar dengan orang yang tak boleh terima ilmu.

Kalau ko dah tak boleh nak terima ilmu, hormati ilmu, buang masa sahaja aku nak berterangkan.
ibarat menyuluh ke bulan sabit di tengah malam pekat hitam, tak nampak apa-apa pun ke bulan.

Untuk mereka itu, minta maaf, aku ada prinsip aku sendiri. Aku terima sesuatu info itu, aku akan pastikan info yang sahih berdasarkan sumber.

Aku bukannya budak sekolah menengah menulis karangan tiada petikan sumber untuk dipercayai. jadi, ko suruh aku percaya akan kata-katamu dan sebarkan kepada orang lain? Minta maaf sangat, aku tak kan sebarkan sesuatu yang aku tak yakin.

Same goes to ask question. If i feel not confident with ur question, i'll not ask them. Masa degree dulu, aku selalu tanya soalan dalam kelas. Ada kawan-kawan suruh aku tanya. Kalau aku tak yakin dengan soalan entah apa-apanya itu, aku tak akan sanggup nak tanya.
Tapi kalau soalannya itu penting untuk aku dan rakan-rakan yang lain mengetahuinya, aku tak segan silu bertanya.

Jadi, tak perlu nak psiko aku. Tak perlu bagaitahu pun kau banyak ilmu. Aku tak mahu tahu pun.


Kesimpulan

Ilmu itu ada sinarnya. Ilmu yang betul ia akan bersinar. Tak perlu digilap pun.
Tak perlu nak suruh orang percaya. Jangan fikir kau itu hidup dalam kampus, kau dah universe dan diverse dah ilmu kau.
Mungkin kau perlu belajar apa itu merendah diri.

P/s: Ada kelompok kenalanku yang di'smash' di sini. Kepada yang tak berkaitan, tak perlu nak terasa.

Terima kasih sudi singgah dan meluangkan masa untuk baca. Semoga dapat sesuatu.

Ulasan

Catat Ulasan

Nak tinggalkan komen ek? Sila-sila =)
Pastikan tak menyinggung perasaan sesiapa ya.
Happy blogging.

”Jom like page fb blog”

Catatan popular daripada blog ini

Pantang Larang dan Makanan Orang Demam Campak

Air kelapa sangat bagus untuk demam campak Nak jaga pemakanan orang demam campak? Ok, aku ada petua dan tipsnya. Segala yang tertulis di sini adalah keluar dari kepalaku, dan pengalamanku menjaga makanan orang demam campak. Ku abadikan di sini. 1. Tidak boleh menggoreng Demam campak ni kita tak boleh nak goreng apa-apa makanan terutamanya guna minyak. Contohnya goreng ikan. Menumis pun tak boleh tau. Sebab apa tak boleh? Sebab ia akan merangsang pertumbuhan campak dan buat ianya kemerah-merahan. 2. Elakkan makanan laut yang gatal Makanan laut, seperti udang, sotong, kerang elok la dikuarantinkan.. Haha~ Bukan kuarantin la tapi jangan makan makanan tu, k. 3. Elakkan yang pedas Cili pun tak boleh makan sebab mengundang kegatalan. Aku ada baca, sup ayam ni bila dibuat sup akan mengeluarkan satu pati yang berkesan khas untuk menyembuhkan demam. Korang letak bawang merah, bawang besar dan bawang putih. Lagi sedap bawang putih tu, tak dipotong, hanya buang kulit, ba

Istilah-istilah Dalam Bundle Yang Ramai Lagi Keliru

Istilah-istilah Dalam Bundle Yang Ramai Lagi Keliru, jom kita gali ilmu. Sha dapat dari kawan-kawan bundle juga. ✔ Bale – Ketul, guni atau tokol pakaian/beg/kasut dan lain-lain. Kain 100 – Baju/pakaian yang 100% kapas. Kain Samah – Baju yang diadun dengan 2 material. 50 cotton +50 polyster (poly). 3 kain – Baju diadun dengan 3 material. Cotton + Poly + Rayon. 3 suku / Raglan / 3q – Baju yang mempunyai lengan bersambung dari leher berakhir di siku. Kain sambung – Lengan baju disambung dengan lengan warna lain, contohnya Rolling Stone Tour Euro82, Iron Maiden ‘aces high’ lengan camo. Ada juga kain sambung di dada. Contohnya Hawaii bernombor. Camo – Celoreng Ringer – Baju yang mempunyai warna/getah pada hujung lengan dan leher. Kain pasir / kain bulu katu – Merujuk seluar Lee,Wrangler,Levis era 70/80/90 an. Combo – Jualan melebihi sehelai dengan 1 harga. Single stich – Jahitan satu garisan sama ada pada lengan atau bawah baju. Biasa pada baju vintage.

Tips Pakaian Untuk Konvo

Gambar konvo! =) Assalamualaikum. Apa yang korang perlu ada untuk pakai pakaian konvo? Aku ada sedikit panduan. Top to toe 1. Kasut Lelaki kena pakai kasut kulit (kulit warna gelap –seelok-eloknya warna hitam) Ala, tak mahal pun ada jer yang murah. Perempuan pula kena pakai kasut bertutup, hitam atau warna gelap seakan-akan hitam. Kasut tu mestilah nampak formal. Tak boleh ada lubang-lubang macam kasut Cinderalella. Orang perempuan mesti tau kasut Cinderalela tu macam mana. Kasut Cinderalela tu adalah kasut plastic nipis dan ada lubang-lubang.   Sila beri perhatian, kasut adalah penting. Tak boleh pakai sandal dan selipar. Stoking tak apa, kurang diberi perhatian (bagi perempuan sahaja). Boleh pakai stoking atau tidak. Lelaki kena pakai stoking. Mesti warna gelap, jangan pakai stoking putih pula, sangat pelik. Bagi mereka yang jarang pakai kasut tertutup macam aku ni, boleh juga bawa sandal atau kasut yang selesa untuk digantikan apabila perlu . Ta

Open Tracker