Langkau ke kandungan utama

Bila Nak Habis Ni?






Assalamualaikum.

Minta maaf, aku tak dapat nak fokus pada blog. Sebabnya macam sebelum ini la, 7 sebab aku dingin berblog.

Bebaru ini, aku jalan-jalan a.k.a bercuti balik kampung kat Johor. Lokasi Parit Raja, Batu Pahat. Best. Banyak pengalaman baru. Tapi tak ada la jadi kera sumbang. Aku kan dah biasa bab nak bergaul ni. =) Kalau ada masa, aku ceritakan pengalaman ke sana.


Persahabatan


Hubungan aku dengan kawan aku tu, dah baik. Boleh plak dia call aku dah tanya kenal tak? Aku ingatkan orang yang aku sedang berhubungan sekarang ni. Suara diorang sama doe. Jadi aku teka dia la. Patut la dia gelak-gelak je. Bila dia cakap namanya, aku tak percaya. Hahaha~ Mamai. Tapi aku dah call balik, dari dia terus merajuk. Kawan baik kot, kalau dia merajuk, aku juga yang susah.

Kira ok la aku teka dia sebagai ehem-ehem. Ye la, kalau teka dia, kang tak pasal-pasal merajuk dan kena pujuk. Hahaha~ Diorang tu kawan sebenarnya. Tapi bila aku hadir, masing-masing cemburu. Aku tak boleh nak sebut A pasal B dan B pasal A. Tapi kawan aku ni suka usik aku pasal ehem-ehem. Tapi aku dengan dia setakat kawan je. Mana ada pape. Tapi tak kan aku nak hebohkan pada semua terutamanya pada kawan aku tu.

Aku bersyukur sebab baik A dan B adalah insan yang baik yang hadir dalam hidupku. Walaupun aku dan A tu bukannya ada apa-apa pun, tapi dia layan aku baik. Kalau dengan B, memang la baik sebab kami kawan baik.


Lappy

Oh my lappy. Lappy aku masih bermasalah. Ini aku on line guna laptop kakakku.
Semalam aku guna handphone on line. Pilihanku of coz la facebook. Tapi tak best, rimas pun ada.  Yang bestnya, boleh mobile (gerak- mudah dibawa ke mana-mana). Kalau ada tab kan ke best? Hihihi~


Selesema

Aku dapat selesema, penyakit yang aku tak suka. Biasanya jap je aku dapat. Tapi sampai tak leh nak tidur. Batuk, bersin, tekak perit. Harap-harap cepat sembuhnya.

Doakan aku cepat sembuh dan lappy ku jua, cepat sembuh =)

Salam sayang.

Ulasan

Catat Ulasan

Nak tinggalkan komen ek? Sila-sila =)
Pastikan tak menyinggung perasaan sesiapa ya.
Happy blogging.

”Jom like page fb blog”

Catatan popular daripada blog ini

Pantang Larang dan Makanan Orang Demam Campak

Air kelapa sangat bagus untuk demam campak Nak jaga pemakanan orang demam campak? Ok, aku ada petua dan tipsnya. Segala yang tertulis di sini adalah keluar dari kepalaku, dan pengalamanku menjaga makanan orang demam campak. Ku abadikan di sini. 1. Tidak boleh menggoreng Demam campak ni kita tak boleh nak goreng apa-apa makanan terutamanya guna minyak. Contohnya goreng ikan. Menumis pun tak boleh tau. Sebab apa tak boleh? Sebab ia akan merangsang pertumbuhan campak dan buat ianya kemerah-merahan. 2. Elakkan makanan laut yang gatal Makanan laut, seperti udang, sotong, kerang elok la dikuarantinkan.. Haha~ Bukan kuarantin la tapi jangan makan makanan tu, k. 3. Elakkan yang pedas Cili pun tak boleh makan sebab mengundang kegatalan. Aku ada baca, sup ayam ni bila dibuat sup akan mengeluarkan satu pati yang berkesan khas untuk menyembuhkan demam. Korang letak bawang merah, bawang besar dan bawang putih. Lagi sedap bawang putih tu, tak dipotong, hanya buang kulit, ba

Istilah-istilah Dalam Bundle Yang Ramai Lagi Keliru

Istilah-istilah Dalam Bundle Yang Ramai Lagi Keliru, jom kita gali ilmu. Sha dapat dari kawan-kawan bundle juga. ✔ Bale – Ketul, guni atau tokol pakaian/beg/kasut dan lain-lain. Kain 100 – Baju/pakaian yang 100% kapas. Kain Samah – Baju yang diadun dengan 2 material. 50 cotton +50 polyster (poly). 3 kain – Baju diadun dengan 3 material. Cotton + Poly + Rayon. 3 suku / Raglan / 3q – Baju yang mempunyai lengan bersambung dari leher berakhir di siku. Kain sambung – Lengan baju disambung dengan lengan warna lain, contohnya Rolling Stone Tour Euro82, Iron Maiden ‘aces high’ lengan camo. Ada juga kain sambung di dada. Contohnya Hawaii bernombor. Camo – Celoreng Ringer – Baju yang mempunyai warna/getah pada hujung lengan dan leher. Kain pasir / kain bulu katu – Merujuk seluar Lee,Wrangler,Levis era 70/80/90 an. Combo – Jualan melebihi sehelai dengan 1 harga. Single stich – Jahitan satu garisan sama ada pada lengan atau bawah baju. Biasa pada baju vintage.

Tips Pakaian Untuk Konvo

Gambar konvo! =) Assalamualaikum. Apa yang korang perlu ada untuk pakai pakaian konvo? Aku ada sedikit panduan. Top to toe 1. Kasut Lelaki kena pakai kasut kulit (kulit warna gelap –seelok-eloknya warna hitam) Ala, tak mahal pun ada jer yang murah. Perempuan pula kena pakai kasut bertutup, hitam atau warna gelap seakan-akan hitam. Kasut tu mestilah nampak formal. Tak boleh ada lubang-lubang macam kasut Cinderalella. Orang perempuan mesti tau kasut Cinderalela tu macam mana. Kasut Cinderalela tu adalah kasut plastic nipis dan ada lubang-lubang.   Sila beri perhatian, kasut adalah penting. Tak boleh pakai sandal dan selipar. Stoking tak apa, kurang diberi perhatian (bagi perempuan sahaja). Boleh pakai stoking atau tidak. Lelaki kena pakai stoking. Mesti warna gelap, jangan pakai stoking putih pula, sangat pelik. Bagi mereka yang jarang pakai kasut tertutup macam aku ni, boleh juga bawa sandal atau kasut yang selesa untuk digantikan apabila perlu . Ta

Open Tracker