Langkau ke kandungan utama

Happy Birthday to Me, 27 Tahun, Dah Tua



Assalamualaikum.
 Hari ini berapa hari bulan? Tak kisahlah bila pun, janji aku nak cakap pada 5 hb Februari adalah hari ulang tahunku. Pergh, gila publisiti. Haha~

Tak la, aku kematian kata-kata. Aku mahu menelesuri serba sedikit hidupku sepanjang umur 26 tahun. Apa-apa pun, aku tulis dengan ketawadukan (rendah hati) dan kejujuran. Silalah baca dengan kerendahan hati juga.

1st of all, aku memanjat kesyukuran kepada ALLAH kerana memanjangkan umurku sampai 17 tahun. (Er, 17 ke? Hahaha~). Tak la, umurku dah 27 tahun untuk tahun 2012. Alhamdulillah, aku masih bernafas dalam segala rahmat-Mu Ya ALLAH.

Sepanjang umur yang boleh dianggap dewasa ini, banyak lagi perkara yang aku perlu lakukan. Aku juga menjadi tabah dengan segala liku-liku dan ranjau yang singgah dalam hidupku. Aku sedar, semuanya tidaklah diturunkan oleh ALLAH kalau tidak semata-mata ingin mengujiku dan ujian itu tidaklah membebankan aku.

Umur 27 tahun, mesti orang bertanya bila nak kahwin? Sumpah, aku juga insan biasa yang mempunyai fitrah sama dengan insan lain. Mungkin jodohku belum sampai walaupun sejak umur 20 tahun ada sahaja yang melamarku. Semuanya ku tolak dengan baik. Kalau dah bukan jodoh, tak kan bersatu juga. Ai, mana nak cari pasangan ni?

Apabila panjang umur, maka semakin dekat dengan kematian. Pada usiaku 26 tahun, beberapa kematian aku terima, dari kawan-kawan. Mereka pergi dahulu sebelum aku. Semoga umur yang dikurniakan oleh ALLAH ini akan membuatkan aku insaf dan bersedia untuk menempuh saat yang pasti iaitu kematian.

Pada umur 26 tahun, aku mengusahakan blog dengan bersungguh—sungguh. Kini, Alhamdulillah, aku mampu tersenyum. Biarpun blog aku tak semegah blog orang lain tetapi cukuplah kepuasan untuk diriku. =) Puas? Memang masih belum puas, tapi aku tak mahu tamak (haha, boleh cakap macam ni?)

Di kesempatan ini, aku nak minta maaf dengan korang. Mungkin ada salah silapku. Ampunkan aku ya.

Wish: Semoga 27 ini membawa keberkatan. Semoga  blog aku terus maju. Semoga aku dapat kerja yang ok. Semoga aku dapat suami yang baik.
Anything can happen, that why life is wonderful. Struggle to get what u aim but be sure don't hurt any one. No one you shouldn't hurt their feels!




Terima kasih sudi baca entri ni. Sudi-sudikan diri ‘like’ kat bawah entri ni dan fan page atas sana ya. Sayang korang. 

Kalau rasa entri ni ada nilai dan berguna, sila tekan +1 kat bawah ni, ya.

Ulasan

  1. happy birthday yea.... ur bday same date with my mom... heheee ^___^ enjoi ur day...

    BalasPadam
  2. happy birthday dear.. May all ur wish come true..

    BalasPadam
  3. wah.. kak sha kembar la ngan dia ni.. hehe... cuma dia baru masuk 20~.. :3

    http://garyasip.blogspot.com/2012/02/happy-birthday.html

    BalasPadam
  4. selamat hari lahir kak cik :)

    semoga cepat kahwin :D

    BalasPadam
  5. happy birthday to you, sha :D all the best okay ! (n_n)

    BalasPadam
  6. happy birthday! semoga dapat semua benda dalam wishlist :)

    BalasPadam
  7. Selamat Hari Lahir kak Sha, semoga dipanjangkan umur dan dimurahkan rezeki ya... Wishing you all the best for your future undertakings :')

    BalasPadam
  8. happy birthday sha...=)

    smga sntiasa dirahmati Allah swt & bahagia selalu...

    BalasPadam
  9. HAPPY BIRTHDAY to cikSHA!
    semoga dpt future husband yang baik dan soleh :) amin2~

    BalasPadam
  10. hb..semoga sentiasa dberkatiNya ..amin

    BalasPadam
  11. mizara: tq dear =)
    sama dgn ur mom. untunglah. haha~

    BalasPadam
  12. gary: oo, awek ye?

    kembar akak cristiono ronaldo. sama tarikh lahir. 5 feb 1985

    BalasPadam
  13. aiman: tq dik =)

    kahwin, kalau ada jodoh =)

    BalasPadam
  14. happy birthday walaupun terlambat..tp hari jadi sangat bermakna bagi setiap orang..

    BalasPadam
  15. aiseyh, zuan trlepas entry ni.. happy belated bday.. hmm kena panggil sis la lepas ni? hehe :D

    BalasPadam

Catat Ulasan

Nak tinggalkan komen ek? Sila-sila =)
Pastikan tak menyinggung perasaan sesiapa ya.
Happy blogging.

”Jom like page fb blog”

Catatan popular daripada blog ini

Pantang Larang dan Makanan Orang Demam Campak

Air kelapa sangat bagus untuk demam campak Nak jaga pemakanan orang demam campak? Ok, aku ada petua dan tipsnya. Segala yang tertulis di sini adalah keluar dari kepalaku, dan pengalamanku menjaga makanan orang demam campak. Ku abadikan di sini. 1. Tidak boleh menggoreng Demam campak ni kita tak boleh nak goreng apa-apa makanan terutamanya guna minyak. Contohnya goreng ikan. Menumis pun tak boleh tau. Sebab apa tak boleh? Sebab ia akan merangsang pertumbuhan campak dan buat ianya kemerah-merahan. 2. Elakkan makanan laut yang gatal Makanan laut, seperti udang, sotong, kerang elok la dikuarantinkan.. Haha~ Bukan kuarantin la tapi jangan makan makanan tu, k. 3. Elakkan yang pedas Cili pun tak boleh makan sebab mengundang kegatalan. Aku ada baca, sup ayam ni bila dibuat sup akan mengeluarkan satu pati yang berkesan khas untuk menyembuhkan demam. Korang letak bawang merah, bawang besar dan bawang putih. Lagi sedap bawang putih tu, tak dipotong, hanya buang kulit, ba

Istilah-istilah Dalam Bundle Yang Ramai Lagi Keliru

Istilah-istilah Dalam Bundle Yang Ramai Lagi Keliru, jom kita gali ilmu. Sha dapat dari kawan-kawan bundle juga. ✔ Bale – Ketul, guni atau tokol pakaian/beg/kasut dan lain-lain. Kain 100 – Baju/pakaian yang 100% kapas. Kain Samah – Baju yang diadun dengan 2 material. 50 cotton +50 polyster (poly). 3 kain – Baju diadun dengan 3 material. Cotton + Poly + Rayon. 3 suku / Raglan / 3q – Baju yang mempunyai lengan bersambung dari leher berakhir di siku. Kain sambung – Lengan baju disambung dengan lengan warna lain, contohnya Rolling Stone Tour Euro82, Iron Maiden ‘aces high’ lengan camo. Ada juga kain sambung di dada. Contohnya Hawaii bernombor. Camo – Celoreng Ringer – Baju yang mempunyai warna/getah pada hujung lengan dan leher. Kain pasir / kain bulu katu – Merujuk seluar Lee,Wrangler,Levis era 70/80/90 an. Combo – Jualan melebihi sehelai dengan 1 harga. Single stich – Jahitan satu garisan sama ada pada lengan atau bawah baju. Biasa pada baju vintage.

Tips Pakaian Untuk Konvo

Gambar konvo! =) Assalamualaikum. Apa yang korang perlu ada untuk pakai pakaian konvo? Aku ada sedikit panduan. Top to toe 1. Kasut Lelaki kena pakai kasut kulit (kulit warna gelap –seelok-eloknya warna hitam) Ala, tak mahal pun ada jer yang murah. Perempuan pula kena pakai kasut bertutup, hitam atau warna gelap seakan-akan hitam. Kasut tu mestilah nampak formal. Tak boleh ada lubang-lubang macam kasut Cinderalella. Orang perempuan mesti tau kasut Cinderalela tu macam mana. Kasut Cinderalela tu adalah kasut plastic nipis dan ada lubang-lubang.   Sila beri perhatian, kasut adalah penting. Tak boleh pakai sandal dan selipar. Stoking tak apa, kurang diberi perhatian (bagi perempuan sahaja). Boleh pakai stoking atau tidak. Lelaki kena pakai stoking. Mesti warna gelap, jangan pakai stoking putih pula, sangat pelik. Bagi mereka yang jarang pakai kasut tertutup macam aku ni, boleh juga bawa sandal atau kasut yang selesa untuk digantikan apabila perlu . Ta

Open Tracker