Langkau ke kandungan utama

Apabila Hujan, Maka Line Teruk, Mood Hilang


Letak gambar selipar diambil dari facebook kawanku sebab hati tengah berwarna pink sekarang ni. Maksudnya? Erm, segan nak bagitau. Baca je la. Hehe~

Assalamualaikum.

Apabila hujan, maka line teruk, mood teruk. Amacam tajuk, gempak tak? Haha~

Minta maaf kerana tidak berkunjung balik ke blog rakan-rakan. Mood terbang dan basah bersama hujan yang turun mencurah-curah. Semuanya kerana tiga perkara. Satu mengenai mood blogging, kedua pasal line internet yang sangat teruk dan ketiganya diri sendiri yang tak berapa sihat (sekarang ni pun tengah sakit kepala tapi rasa teringin plak nak membuat entri. Haha~).

Mengenai segmen kenangan persahabatan masa sekolah rendah, alhamdu lillah sambutan menggalakkan (walaupun tak promote sangat sebab 3 perkara yang telah disebutkan di atas). Nanti aku listkan dan buat hyperlink ke semua yang telah menyertainya. Ada kisah lucu, ada kisah sedih.

Ada juga yang komen tak ada sahabat masa sekolah. Adakah aku yang salah atau mereka yang tak faham akan maksud 'persahabatan'? Terpulanglah kepada maksud masing-masing. Tapi apa yang aku nak sampaikan ialah 'persahabatan' itu ialah mengenai kawan-kawan kita semasa sekolah dulu. Tak kan kita tak ada kawan walaupun seorang, kan?

Ada juga yang memberi alasan tak ada idea?
Er, aku tanya kenangan yang mana kita perlu ingatkan kembali kerana ianya telah berlaku. Tak perlu nak idea-idea. Just remember it and splash it into word. Easy, right? =)


Aku juga teringat kisah-kisah kecilku semasa di sekolah. Indahnya..

Ada juga yang perasan aku bergayut sejam dua dalam entri blogger perasan bagus. Dia dan aku cuma kawan tapi aku bahagia dengan dia and i think he does. Hahaha~ Perasan.

Nak rehat dulu, nanti kalau ada masa aku tambah balik atau buat entri baru. Tak leh fikir banyak-banyak ni. Nak kena tenangkan fikiran. Tak nak la dapat migrain, bahaya dan teruk.


Anything can happen, that why life is wonderful. Struggle to get what u aim but be sure don't hurt any one. No one you shouldn't hurt their feels!


Terima kasih sudi baca entri ni. Sudi-sudikan diri ‘like’ kat bawah entri ni dan fan page atas sana ya. Sayang korang. 

Kalau rasa entri ni ada nilai dan berguna, sila tekan +1 kat bawah ni, ya.

Ulasan

  1. assalamualaikum..
    lawa selipar.
    erhm..pasal segmen tu macam bminat aje.nanti la i'll join it.

    BalasPadam
  2. yelaa nak joing jugakk..idea melimpah ruah ney kalau nak cerita mmbe2 zmn skola ney..hikhik

    BalasPadam
  3. heee segmen tu macam best je :) insyaallah kalau sy ada masa sy join ye

    BalasPadam
  4. dah lama x contact dgn member2 sekolah..huu
    salam perkenalan..

    BalasPadam
  5. hehe.. zmn skolah la zmn pling best..hihi

    BalasPadam
  6. sakinah: mesti la lawa, import gambar dari Indonesia ni. Hihi~ Kawan orang Indon.

    Knapa xjumpa blog awak?

    BalasPadam
  7. Azee: salam kenal. nak ngorat blh? haha~

    BalasPadam

Catat Ulasan

Nak tinggalkan komen ek? Sila-sila =)
Pastikan tak menyinggung perasaan sesiapa ya.
Happy blogging.

”Jom like page fb blog”

Catatan popular daripada blog ini

Pantang Larang dan Makanan Orang Demam Campak

Air kelapa sangat bagus untuk demam campak Nak jaga pemakanan orang demam campak? Ok, aku ada petua dan tipsnya. Segala yang tertulis di sini adalah keluar dari kepalaku, dan pengalamanku menjaga makanan orang demam campak. Ku abadikan di sini. 1. Tidak boleh menggoreng Demam campak ni kita tak boleh nak goreng apa-apa makanan terutamanya guna minyak. Contohnya goreng ikan. Menumis pun tak boleh tau. Sebab apa tak boleh? Sebab ia akan merangsang pertumbuhan campak dan buat ianya kemerah-merahan. 2. Elakkan makanan laut yang gatal Makanan laut, seperti udang, sotong, kerang elok la dikuarantinkan.. Haha~ Bukan kuarantin la tapi jangan makan makanan tu, k. 3. Elakkan yang pedas Cili pun tak boleh makan sebab mengundang kegatalan. Aku ada baca, sup ayam ni bila dibuat sup akan mengeluarkan satu pati yang berkesan khas untuk menyembuhkan demam. Korang letak bawang merah, bawang besar dan bawang putih. Lagi sedap bawang putih tu, tak dipotong, hanya buang kulit, ba

Istilah-istilah Dalam Bundle Yang Ramai Lagi Keliru

Istilah-istilah Dalam Bundle Yang Ramai Lagi Keliru, jom kita gali ilmu. Sha dapat dari kawan-kawan bundle juga. ✔ Bale – Ketul, guni atau tokol pakaian/beg/kasut dan lain-lain. Kain 100 – Baju/pakaian yang 100% kapas. Kain Samah – Baju yang diadun dengan 2 material. 50 cotton +50 polyster (poly). 3 kain – Baju diadun dengan 3 material. Cotton + Poly + Rayon. 3 suku / Raglan / 3q – Baju yang mempunyai lengan bersambung dari leher berakhir di siku. Kain sambung – Lengan baju disambung dengan lengan warna lain, contohnya Rolling Stone Tour Euro82, Iron Maiden ‘aces high’ lengan camo. Ada juga kain sambung di dada. Contohnya Hawaii bernombor. Camo – Celoreng Ringer – Baju yang mempunyai warna/getah pada hujung lengan dan leher. Kain pasir / kain bulu katu – Merujuk seluar Lee,Wrangler,Levis era 70/80/90 an. Combo – Jualan melebihi sehelai dengan 1 harga. Single stich – Jahitan satu garisan sama ada pada lengan atau bawah baju. Biasa pada baju vintage.

Tips Pakaian Untuk Konvo

Gambar konvo! =) Assalamualaikum. Apa yang korang perlu ada untuk pakai pakaian konvo? Aku ada sedikit panduan. Top to toe 1. Kasut Lelaki kena pakai kasut kulit (kulit warna gelap –seelok-eloknya warna hitam) Ala, tak mahal pun ada jer yang murah. Perempuan pula kena pakai kasut bertutup, hitam atau warna gelap seakan-akan hitam. Kasut tu mestilah nampak formal. Tak boleh ada lubang-lubang macam kasut Cinderalella. Orang perempuan mesti tau kasut Cinderalela tu macam mana. Kasut Cinderalela tu adalah kasut plastic nipis dan ada lubang-lubang.   Sila beri perhatian, kasut adalah penting. Tak boleh pakai sandal dan selipar. Stoking tak apa, kurang diberi perhatian (bagi perempuan sahaja). Boleh pakai stoking atau tidak. Lelaki kena pakai stoking. Mesti warna gelap, jangan pakai stoking putih pula, sangat pelik. Bagi mereka yang jarang pakai kasut tertutup macam aku ni, boleh juga bawa sandal atau kasut yang selesa untuk digantikan apabila perlu . Ta

Open Tracker