Langkau ke kandungan utama

Tips Tambah Follower, Terima Kasih Followerku





Assalamualaikum.

Syukur, aku tak sangka blog boloq (kata orang Kelantan = tak ada apa-apa, selekeh) ini mendapat sambutan hangat. Aku pun tak perasaan sebenarnya. Bulan lepas, aku sempat la catat pada 30hb Oktober bilangan pengikut blog ialah 1581. Kemudian, pada 19 November, 1728 follower, 28 November, 1821 follower.
Semalam, 30 November, 1851.

Maknanya 270 follower meningkat daripada bulan lepas. Ini bermakna dalam sehari, purata 10 orang follower. Wow!

Kalau aku tak catat, aku pun tak tau. Sumpah.

Terima kasih wahai followerku =) walaupun tak seramai orang lain, tapi okay je kan? =) Kepoyoan melanda. Haha~


Nak tips tambah follower?


Sebenarnya korang ikut sahaja tips daripada orang lain. Aku malas nak ikut tips tambah follower tu sebab aku tak pentingkan follower. Bukan bermakna aku tak sayangkan follower aku. Sayang dan suka tu ada tapi aku lebih suka kalau ada pengkomen entri aku. Aku dapat respons. =)

Ok la, aku bagi juga la tips tambah follower walaupun aku jarang nak buat.


1. Blogwalking (BW)
Korang terjah dari blog ke blog. Link blog nak ambik mana? Ambik saja pada shoutbox orang lain. Kemudian, korang terjah blog lain pula.
-Biasanya aku tak hanya jenguk pada ruangan chat (shoutbox) sahaja, aku akan baca dan komen. Jadi, tak banyak blog aku dapat terjah. Line internet yang perlahan juga menjadi penghalangku.


2. Shoutbox
 
Ada orang yang selalu BW, akan tinggalkan jejak kat shoutbox dan ada sesetengahnya tinggal dalam komen. 'Saya follow awak, awak saya. I follow you, you follow me back!' Erk, sorry la aku tak amalkan macam tu. Lagi aku rasa malas nak terjah blog tu apatah lagi follow. Pada aku, shoutbox tu hanyalah untuk mereka yang dah komen dan nak bagitau, dah komen. Kalau komen dalam entri semata-mata nak suruh follow, sorry la dear, i pejam mata je. Haha~ Zalim giler, kan aku.


3. Ping blog

 
Korang boleh ping dalam web ping seperti pingler, busuk, apesal dan lain-lain. Oh ya, group blogger kat facebook pun boleh jugak.
-Sumpah, aku jarang ping kat website ping. Ikut masa je, kalau aku rajin. Haha~ Ping kat blogger facebook group pula, kalau line ok, aku ping guna send button. Kalau line KO, aku malas nak pergi satu-satu page. Tunggu line OK dulu. Haha~ Tak boleh ikut perangai aku.


4. Follower site

Orang dah follow kita, kita kena la follow balik
-Kalau aku rajin, aku follow balik. Biasanya aku klik kat site tu, no respond pun. Jadi, malas aku nak tekan lagi. Jadi, line internet yang perlahan juga menjadi penghalangku.


5. Gathering

Kalau ada gath, sila hadirkan diri. Bila ada gath, blogger akan kongsikan tips, petua, cadangan, pendapat dan nasihat. Selain itu, siapa yang join gath akan sokong menyokong.
-Selasa lalu Sintokkian, page yang aku aktif tu buat gath. Tapi malangnya aku tak dapat nak hadir. Serious jeleous okay bila tengok gambar diorang. Adik aku tu pun hadir walaupun malas-malas pada mulanya. Nasib baik ko pergi dik, kalau tak, rugi la. Haha~
-Aku pernah sekali je jumpa blogger, Peyan. Itu pun dah rasa best sangat =)


Entri berkaitan:
19 cara tambah follower


Apa-apa pun, terima kasih la kepada mereka yang mengikuti (follow) blog aku ni.

Aku tahu blog aku tak sebest macam blog orang lain. Tapi apa-apa pun, aku berbangga dengan blog aku. Aku tahu, aku banyak lagi kena belajar dalam bidang blogging ni. Aku masih terasa aku ni blogger yang newbie lagi noob. Sila tunjuk ajar ye =)

Any comment? Sila-sila =)

Anything can happen, that why life is wonderful. Struggle to get what u aim but be sure don't hurt any one. No one you shouldn't hurt their feels!




Terima kasih sudi baca entri ni. Sudi-sudikan diri ‘like’ kat bawah entri ni dan fan page atas sana ya. Sayang korang. 

Kalau rasa entri ni ada nilai dan berguna, sila tekan +1 kat bawah ni, ya.

Ulasan

  1. Kongsi la sikit follower boleh.. Jai punya cam x gerak je...he3

    BalasPadam
  2. Diorang buat pjmpan time saya ada mteng dkat lbry.. sgt-sgt xadil..
    Huhuhu~~~


    Ye sya pon gmbira jmpa Kak Sha time konvo tu.. Tp syg skjap je blh jmpa.. Hu..

    BTW. Thniah flower dah naik..

    p/s : dgar kata skrang google nk guna GOOGLE +... so bttun "Sertai tapak ini" akan dipdm... xsure btol ke tak bnda ne.. Huhu~~

    BalasPadam
  3. Jai: boleh jer. Ambik la, bluetooth. Haha~

    BalasPadam
  4. tahniah da ramai fOllower.. smoge brjaye mcm blog kaq lyssa 2... blOg awk?? nice blog dear... love 2 read u entry...

    BalasPadam
  5. Peyan: sibuk ye kamu..

    tu la, kalau jumpa bloggers kan ke best. Hihi~

    jumpa kejap sebab Peyan kan artis, mana boleh jumpa lama2. Haha~

    kak sha sedang berjinak2 dgn google + ni. jom kenali google +

    BalasPadam
  6. Nice tips neh.. hehe, thank you kak Sha :D
    *Peyan mmg rajin, bleh tukar nama dah tu ---> Mr. Library.. hehe ;)

    BalasPadam
  7. suraya: lyssa? Tak terlawan la dear. Dia kuat sebab banyak buat tutorial, ramah dan cun.

    Nice ke? entah la, rasa biasa je. Blog orang lain lagi best =)

    Tq suka baca

    BalasPadam
  8. PM: follower awak lagi cepat naik. Jeles. Haha~

    BalasPadam
  9. Fara: sama2 =)

    Peyan tu berwibawa dan rajin =)

    BalasPadam
  10. Ijam: bajet la wei. Follower ko lagi banyak pada aku. =)

    dah nak masuk 3k agaknya

    BalasPadam
  11. jum followers akak semakin menghampiri blog Mr AA laa.. er.. siapa AA tuh?hehe

    BalasPadam
  12. Kejap da naik follower... Kagum.... Kalau kita usaha tentu ada kejayaan kan?

    BalasPadam
  13. wow...follower bertmbh2 byk hikhik...congrats..=) jgn disebut pasal gathering amat sedih hati nie...huhuhu

    BalasPadam
  14. Anif: kak sha tak terlawan dek follower korang, korang hebat. Blog kak sha blog personal saja, mana ada orang nak tertarik sgt ;p

    BalasPadam
  15. Azri: hari tu dah pintas ko. Ko dah lari laju sangat la der. Hihi~

    BalasPadam
  16. red: =)
    semuanya sokongan follower. saya tak rajin nak follow blog orang. hihi~

    BalasPadam
  17. aini: kalaulah follower tu adalah duit, kan ke best? hihi~

    alah, chill la. Aini boleh jumpa lagi. Kak sha ni jer yg tak boleh jumpa dah dgn geng sintokkian. Hehe~

    BalasPadam
  18. i follow u, u follow me ok? wakakaka..takde lah.

    tapi kenapa ada orang nak ada follower ni? mmg ada stengah blog yang posts menarik, harus lah di-follow. Tapi stengah tu jenis blog yg takat tulis posts 'i miss my bf', dan seangkatan dengannya..nak follow pun tak semangat. Lain la kalau kita kenal siapa bf dia..aiseh..

    btw tak best la kan, kalau kita tgk follower kita banyak, tapi dorang follow kita sebab mmg blog kita menarik ke, ke sebab balasan i follow u, u follow me aje?

    BalasPadam
  19. cik sibuk: sis ada prinsip, bgus2..

    tahu tak pe, better kita follow blog yg betul2 sesuai dgn jiwa kita, kan? =)

    ya, sha lebih menghargai follower ni sebab mereka bukan senang sha nak dapat, sb tak amalkan suka hati follow orang. hehe~

    BalasPadam
  20. cik sibuk: sis ada prinsip, bgus2..

    tahu tak pe, better kita follow blog yg betul2 sesuai dgn jiwa kita, kan? =)

    ya, sha lebih menghargai follower ni sebab mereka bukan senang sha nak dapat, sb tak amalkan suka hati follow orang. hehe~

    BalasPadam
  21. waa,purata 10 sehari,saya baru aktif blog balik lepas habis spm haritu

    *sya tambah list follower kak sha naik satu harini :D

    BalasPadam

Catat Ulasan

Nak tinggalkan komen ek? Sila-sila =)
Pastikan tak menyinggung perasaan sesiapa ya.
Happy blogging.

”Jom like page fb blog”

Catatan popular daripada blog ini

Pantang Larang dan Makanan Orang Demam Campak

Air kelapa sangat bagus untuk demam campak Nak jaga pemakanan orang demam campak? Ok, aku ada petua dan tipsnya. Segala yang tertulis di sini adalah keluar dari kepalaku, dan pengalamanku menjaga makanan orang demam campak. Ku abadikan di sini. 1. Tidak boleh menggoreng Demam campak ni kita tak boleh nak goreng apa-apa makanan terutamanya guna minyak. Contohnya goreng ikan. Menumis pun tak boleh tau. Sebab apa tak boleh? Sebab ia akan merangsang pertumbuhan campak dan buat ianya kemerah-merahan. 2. Elakkan makanan laut yang gatal Makanan laut, seperti udang, sotong, kerang elok la dikuarantinkan.. Haha~ Bukan kuarantin la tapi jangan makan makanan tu, k. 3. Elakkan yang pedas Cili pun tak boleh makan sebab mengundang kegatalan. Aku ada baca, sup ayam ni bila dibuat sup akan mengeluarkan satu pati yang berkesan khas untuk menyembuhkan demam. Korang letak bawang merah, bawang besar dan bawang putih. Lagi sedap bawang putih tu, tak dipotong, hanya buang kulit, ba

Istilah-istilah Dalam Bundle Yang Ramai Lagi Keliru

Istilah-istilah Dalam Bundle Yang Ramai Lagi Keliru, jom kita gali ilmu. Sha dapat dari kawan-kawan bundle juga. ✔ Bale – Ketul, guni atau tokol pakaian/beg/kasut dan lain-lain. Kain 100 – Baju/pakaian yang 100% kapas. Kain Samah – Baju yang diadun dengan 2 material. 50 cotton +50 polyster (poly). 3 kain – Baju diadun dengan 3 material. Cotton + Poly + Rayon. 3 suku / Raglan / 3q – Baju yang mempunyai lengan bersambung dari leher berakhir di siku. Kain sambung – Lengan baju disambung dengan lengan warna lain, contohnya Rolling Stone Tour Euro82, Iron Maiden ‘aces high’ lengan camo. Ada juga kain sambung di dada. Contohnya Hawaii bernombor. Camo – Celoreng Ringer – Baju yang mempunyai warna/getah pada hujung lengan dan leher. Kain pasir / kain bulu katu – Merujuk seluar Lee,Wrangler,Levis era 70/80/90 an. Combo – Jualan melebihi sehelai dengan 1 harga. Single stich – Jahitan satu garisan sama ada pada lengan atau bawah baju. Biasa pada baju vintage.

Tips Pakaian Untuk Konvo

Gambar konvo! =) Assalamualaikum. Apa yang korang perlu ada untuk pakai pakaian konvo? Aku ada sedikit panduan. Top to toe 1. Kasut Lelaki kena pakai kasut kulit (kulit warna gelap –seelok-eloknya warna hitam) Ala, tak mahal pun ada jer yang murah. Perempuan pula kena pakai kasut bertutup, hitam atau warna gelap seakan-akan hitam. Kasut tu mestilah nampak formal. Tak boleh ada lubang-lubang macam kasut Cinderalella. Orang perempuan mesti tau kasut Cinderalela tu macam mana. Kasut Cinderalela tu adalah kasut plastic nipis dan ada lubang-lubang.   Sila beri perhatian, kasut adalah penting. Tak boleh pakai sandal dan selipar. Stoking tak apa, kurang diberi perhatian (bagi perempuan sahaja). Boleh pakai stoking atau tidak. Lelaki kena pakai stoking. Mesti warna gelap, jangan pakai stoking putih pula, sangat pelik. Bagi mereka yang jarang pakai kasut tertutup macam aku ni, boleh juga bawa sandal atau kasut yang selesa untuk digantikan apabila perlu . Ta

Open Tracker