Ini Adalah Entri Gedik | ! sha my heart

.

Khamis, 15 Disember 2011

Ini Adalah Entri Gedik



Assalamualaikum.

Maaf, ini adalah entri gedik. Kalau tahan, baca lah.

15hb Disember 2011, hari ini happy giler.
Kiss the rose;
Sweet franc
Ate the food;
Yummy
Take bath;
Refresh


You incharge me extra energy
Scent rose every where
Love song on air
I fallen in love, again
That make me happy
Thanks God, give me this pure love

Awak, saya sayang awak (walaupun awak tak tahu). Haha~
Bestnya rasa sebab rasa macam menjadi orang baru, fresh jiwa dan raga. =)

Saja menggedikkan diri buat entri macam ni. Boleh macam tu? Hahaha~ Saja je, dia pun tak tau lagi. Biarlah rahsia dulu, kena fikir jauh jugak. Apa pun, aku suka rasa ini. Enjoyable. Hikhik~

Anything can happen, that why life is wonderful. Struggle to get what u aim but be sure don't hurt any one. No one you shouldn't hurt their feels!




Terima kasih sudi baca entri ni. Sudi-sudikan diri ‘like’ kat bawah entri ni dan fan page atas sana ya. Sayang korang. 

Kalau rasa entri ni ada nilai dan berguna, sila tekan +1 kat bawah ni, ya.

20 ulasan:

amna berkata...

sbb tu orang kata, kalau kina nak capai sesuatu apa pun, kena ambil kira persekitaran dan orang lain.. jangan disebabkan keinginan membuak tu orang lain terkena tempiasnya :)
*ingatan buat amna :)

sha my heart berkata...

Amna: ya.. saja je ni gediks. kalau bebetul, tak la.. kena fikir dulu.

sha my heart berkata...

Ketika Allah Memilihmu Untukku..

Padamu yang Allah pilihkan dalam hidupku..
Ingin ku beri tahu padamu..
Aku hidup dan besar dari keluarga bahagia..
Orang tua yg begitu sempurna..
Dengan cinta yg begitu membuncah..
Aku dibesarkan dgn limpahan kasih yang tak terhingga..
Maka, padamu ku katakan..
Saat Allah memilihmu dalam hidupku,
Maka saat itu Dia berharap, kau pun sanggup melimpahkan cinta padaku..
Memperlakukanku dgn sayang yang begitu indah..

Padamu yang Allah pilihkan untukku..
Ketahuilah, aku hanya wanita biasa dengan begitu banyak kekurangan dalam diriku,
Aku bukanlah wanita sempurna, seperti yang mungkin kau harapkan..
Maka, ketika Dia memilihmu untukku,
Maka saat itu, Dia ingin menyempurnakan kekuranganku dgn keberadaanmu.
Dan aku tahu, Kaupun bukanlah laki-laki yang sempurna..
Dan ku berharap ketidaksempurnaanku mampu menyempurnakan dirimu..
Karena kelak kita akan satu..
Aibmu adalah aibku, dan indahmu adalah indahku,
Kau dan aku akan menjadi 'kita'..

Padamu yg Allah pilihkan untukku..
Ketahuilah, sejak kecil Allah telah menempa diriku dgn ilmu dan tarbiyah,
Membentukku menjadi wanita yg mencintai Rabbnya..
Maka ketika Dia memilihmu untukku,
Maka saat itu, Allah mengetahui bahwa kaupun telah menempa dirimu dgn ilmuNya.. Maka gandeng tanganku dalam mengibarkan panji-panji dakwah dalam hidup kita..
Itulah visi pernikahan kita..
Ibadah pada-Nya ta'ala..

Padamu yg Allah tetapkan sebagai nahkodaku..
Ingatlah.. Aku adalah mahlukNya dari tulang rusuk yang paling bengkok..
Ada kalanya aku akan begitu membuatmu marah..
Maka, ketahuilah.. Saat itu Dia menghendaki kau menasihatiku dengan hikmah,
Sungguh hatiku tetaplah wanita yg lemah pada kelembutan..
Namun jangan kau coba meluruskanku, karena aku akan patah..
Tapi jangan pula membiarkanku begitu saja, karena akan selamanya aku salah..
Namun tatap mataku, tersenyumlah..
Tenangkan aku dgn genggaman tanganmu..
Dan nasihati aku dgn bijak dan hikmah..
Niscaya, kau akan menemukanku tersungkur menangis di pangkuanmu..
Maka ketika itu, kau kembali memiliki hatiku..

Padamu yang Allah tetapkan sebagai atap hunianku..
Ketahuilah, ketika ijab atas namaku telah kau lontarkan..
Maka dimataku kau adalah yang terindah,
Kata2mu adalah titah untukku,
Selama tak bermaksiat pada Allah, akan ku penuhi semua perintahmu..
Maka kalau kau berkenan ku meminta..
Jadilah hunian yg indah, yang kokoh…
Yang mampu membuatku dan anak-anak kita nyaman dan aman di dalamnya..

Padamu yang Allah pilih menjadi penopang hidupku…
Dalam istana kecil kita akan hadir buah hati-buah hati kita..
Maka didiklah mereka menjadi generasi yg dirindukan syurga..
Yang di pundaknya akan diisi dgn amanah-amanah dakwah,
Yang ruh dan jiwanya selalu merindukan jihad..
Yang darahnya mengalir darah syuhada..
Dan ku yakin dari tanganmu yg penuh berkah, kau mampu membentuk mereka..
Dengan hatimu yg penuh cinta, kau mampu merengkuh hati mereka..
Dan aku akan selalu jatuh cinta padamu..

Padamu yang Allah pilih sebagai imamku…
Ku memohon padamu.. Ridholah padaku,
Sungguh Ridhomu adalah Ridho Ilahi Rabbi..
Mudahkanlah jalanku ke Surga-Nya..
Karena bagiku kau adalah kunci Surgaku..

-----@***@-----

( Oleh Aztriana 180610/ 01'50 Makassar.. ^_^v )

CekbOlat-bOlat berkata...

syg awk.. muahmuah.. hha

Liyana Ramli berkata...

ni entry tunggu pakwe ke? muahaha! sweet roses!!

Liyana Ramli berkata...

ni entry tunggu pakwe ke? muahaha! sweet roses!!

sha my heart berkata...

che bolat: muah2.. haha~

sha my heart berkata...

liyana: ini entri utk seseorang. harap2 dia tak baca. kalau tak, malu.. haha~

Pendamba Mawar berkata...

apakah?hahaha waiting for me?hahaha

sha my heart berkata...

PM: perasannya kamu.. kahkah.. hehe~

sha my heart berkata...

Jangan Bilang Tidak lyrics
Raffi Ahmad Feat. Ayushita
[ Lyrics from:
http://www.lyricsmode.com/
lyrics/r/raffi_ahmad_feat_ayushita/
jangan_bilang_tidak.html ]

[Raffi Ahmad:]
Ku penah punya cinta
Namun kini ku sedang suka kamu
Cinta ku dulu tlah ku buang jauh
Kini ku ingin kan mu

[Ayushita:]
Ku pernah menyendiri
Disini ku kan terasa sepi
Walaupun bibir penuh gelak tawa
Namun hati ku sepi

(chorus*)
Jangan bilang tidak
Bila kita belum mencoba
Sapa yang tahu akan sama
Hati mu dan juga hati ku
Banyak yang bercinta
Bertahun-tahun putus juga
Ku harapkan dengan dirimu
Walaupun singkat pendekatan
Cinta kita kan abadi

[Raffi Ahamad:]
Ku pernah punya cinta
Namun kini sedang suka kamu
Cinta ku dulu tlah ku buang jauh
Kini ku ingin kan kamu

(chorus*)

(chorus **)
Jangan bilang tidak waktu dicium aku bingung
Namun dada ini bergetar makanya sungguh
Aku mohon jangan bilang tidak

Aiman Isa berkata...

wiau2... waiuu~

huhuhu...

macam dapat rasa ja.. best eh..

tengah senyum ni.. haha!

well.. tengah bayang kak cik tengah menari kat taman bunga macam dalam cita industan tuh..

wiua2 :D

sha my heart berkata...

Aiman: dah duk dalam taman bunga ni. haha~

sha my heart berkata...

p/s: dia tak suka saya. ok, fine..


tapi cinta itu anugerah.. macam tajuk sinetron Indon plak, cinta & anugerah. hihi~

Nur Kiasatina ^_^ berkata...

♥ . Kalau sudi fOllOw saye jugakk .. Ahaaa . http://rock-secretonlinegurlzz.blogspot.com/

AciDFlynNWraitH berkata...

bunga-bunga tahi ayam, harum mekar di taman sari, warna purpleeee... aishh macam lagu Maya lak hahha

ABU berkata...

ceh ceh ceh...hahahahahhaa

sha my heart berkata...

nur: lovely.. hihi~

sha my heart berkata...

Acid: ko pe hal? *mata ke atas, tangan ke dada. hahaha~

sha my heart berkata...

Abu: mesti ko kenal kan, aku tak gedik macam tu. haha~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...