Langkau ke kandungan utama

I Choose to Love You in Silence




Assalamualaikum.

Aku harap sampailah tajuk dengan kandungan entri ni. Aku bagi korang poem. Baca, jom.
 
I choose to love you in silence
for in silence I receive no rejection.

I choose to love you in loneliness
for in loneliness no one owns you but I.

I choose to adore you from a distance
for distance will shield us from pain.

I choose to hold you in my dreams
for in my dreams you have no end.

‘If you don’t understand my silence, how will you understand my words?’


Itu bukan perasaan aku since ianya bukan ayat aku. Korang dah faham, kan bagaimana perasaan si penulis sajak tu.

Itulah yang orang lain rasai sekarang kepadaku. Dan sekarang ni, aku jadi malu. Aku jadi stuck nak tulis apa-apa untuk up date entri.

Aku ni memang seorang yang pemalu yang teramat. Cuma aku over come sifat malu sampai ramai kata aku ramah. Yes, berjayalah proses pembelajaran di kampus =)


Sebab apa aku highlightkan poem tu?

Aku rasa segan nak tulis perjalanan hidupku. Aku rasa malu nak express my emotion bila ada orang stalk aku. Serius, aku bukan bergurau. hari ni, aku terjumpa dua orang yang suka stalk blog. (Er, blog panggil stalk jugak ke? My worst English. My bad. English makin teruk sekarang ni bila lama tak guna).

Sekarang ni, aku rindu nak menulis seperti lima bulan yang dulu. Boleh tulis je apa sahaja tanpa ada siapa pun ambik peduli tapi nikmat kebebasan tu sekarang ni makin terhimpit. Aku tak boleh tulis sesuka hati, banyak hati dan perasaan orang lain aku kena jaga.

Bukan sekarang ni aku tak tulis dari hati, semuanya aku tulis dari hati tapi sekarang ni sudah tidak sebebas dulu. Ditambah pula dengan pembaca senyap (silence readers) yang aku tahu akan kewujudannya menjadikan aku malu.

Kesimpulannya, aku nak kena cari tempat yang mana aku boleh meroyan sorang-sorang. Haha~

P/s: Untuk pembaca senyapku, terima kasih sudi ikuti blog saya a.k.a perjalanan hidup saya.

Anything can happen, that why life is wonderful. Struggle to get what u aim but be sure don't hurt any one. No one you shouldn't hurt their feels!




Terima kasih sudi baca entri ni. Sudi-sudikan diri ‘like’ kat bawah entri ni dan fan page atas sana ya. Sayang korang. 

Kalau rasa entri ni ada nilai dan berguna, sila tekan +1 kat bawah ni, ya.

Ulasan

  1. Akak Sha buatlah blog baru, then jadikan ia private dan personal blog akak. Akak meroyanlah sesuka hati kat blog tue. HAHA! :D

    BalasPadam
  2. ai...dh review belog sha.. singgah kt mashi

    BalasPadam
  3. heeee
    kekadang mimi pon nak merasa dunia 'senyap" tu, maka, tercetus la belog yg owg x taw pon..heeee

    tapi kan kak, akak, menulislah dari jiwa akak, bila menulis, kita tidak akan sakit =]

    BalasPadam
  4. tulislah dari jiwa sendir kerna kelak hasilnya pasti mendukacitakan diri awk kalau entrinya hasil bukan dari hati

    BalasPadam
  5. rasanya biarkan jelah silent reader tu kot,,cuma pakai ayat berkias2 jelah,,bukan direct,,biar si silent reader tu tertanya2 dan fikir sendri,,sy pun ada gk silent reader asanya,,sbb searchg keyword tu nama blog sy,,hermmm,,

    BalasPadam
  6. baguslah ada org nak stalk blog awak hari2..mybe awak akn lbih brsemangat utk mnulis entry2 yg best

    BalasPadam
  7. everything happen for reason.kenapa nak malu? bukan ke blog untuk berkongsi.:)

    BalasPadam
  8. like the poem very much... :)one of the reasons why i hide my identity is to make me free in blogging world. blogger n owg2 lain x tau yg blog kelip-kelip tue spa blogger dya. so, rsa bbas jaa nak ckp apa pon. nak wat luahan prasaan kaa, ataupon tgh geram kat owg, bley laa kutuk2 ngan snang atinya.

    BalasPadam
  9. aha, pening ketika ini, tapi macam nice je :)

    BalasPadam

Catat Ulasan

Nak tinggalkan komen ek? Sila-sila =)
Pastikan tak menyinggung perasaan sesiapa ya.
Happy blogging.

”Jom like page fb blog”

Catatan popular daripada blog ini

Pantang Larang dan Makanan Orang Demam Campak

Air kelapa sangat bagus untuk demam campak Nak jaga pemakanan orang demam campak? Ok, aku ada petua dan tipsnya. Segala yang tertulis di sini adalah keluar dari kepalaku, dan pengalamanku menjaga makanan orang demam campak. Ku abadikan di sini. 1. Tidak boleh menggoreng Demam campak ni kita tak boleh nak goreng apa-apa makanan terutamanya guna minyak. Contohnya goreng ikan. Menumis pun tak boleh tau. Sebab apa tak boleh? Sebab ia akan merangsang pertumbuhan campak dan buat ianya kemerah-merahan. 2. Elakkan makanan laut yang gatal Makanan laut, seperti udang, sotong, kerang elok la dikuarantinkan.. Haha~ Bukan kuarantin la tapi jangan makan makanan tu, k. 3. Elakkan yang pedas Cili pun tak boleh makan sebab mengundang kegatalan. Aku ada baca, sup ayam ni bila dibuat sup akan mengeluarkan satu pati yang berkesan khas untuk menyembuhkan demam. Korang letak bawang merah, bawang besar dan bawang putih. Lagi sedap bawang putih tu, tak dipotong, hanya buang kulit, ba

Istilah-istilah Dalam Bundle Yang Ramai Lagi Keliru

Istilah-istilah Dalam Bundle Yang Ramai Lagi Keliru, jom kita gali ilmu. Sha dapat dari kawan-kawan bundle juga. ✔ Bale – Ketul, guni atau tokol pakaian/beg/kasut dan lain-lain. Kain 100 – Baju/pakaian yang 100% kapas. Kain Samah – Baju yang diadun dengan 2 material. 50 cotton +50 polyster (poly). 3 kain – Baju diadun dengan 3 material. Cotton + Poly + Rayon. 3 suku / Raglan / 3q – Baju yang mempunyai lengan bersambung dari leher berakhir di siku. Kain sambung – Lengan baju disambung dengan lengan warna lain, contohnya Rolling Stone Tour Euro82, Iron Maiden ‘aces high’ lengan camo. Ada juga kain sambung di dada. Contohnya Hawaii bernombor. Camo – Celoreng Ringer – Baju yang mempunyai warna/getah pada hujung lengan dan leher. Kain pasir / kain bulu katu – Merujuk seluar Lee,Wrangler,Levis era 70/80/90 an. Combo – Jualan melebihi sehelai dengan 1 harga. Single stich – Jahitan satu garisan sama ada pada lengan atau bawah baju. Biasa pada baju vintage.

Tips Pakaian Untuk Konvo

Gambar konvo! =) Assalamualaikum. Apa yang korang perlu ada untuk pakai pakaian konvo? Aku ada sedikit panduan. Top to toe 1. Kasut Lelaki kena pakai kasut kulit (kulit warna gelap –seelok-eloknya warna hitam) Ala, tak mahal pun ada jer yang murah. Perempuan pula kena pakai kasut bertutup, hitam atau warna gelap seakan-akan hitam. Kasut tu mestilah nampak formal. Tak boleh ada lubang-lubang macam kasut Cinderalella. Orang perempuan mesti tau kasut Cinderalela tu macam mana. Kasut Cinderalela tu adalah kasut plastic nipis dan ada lubang-lubang.   Sila beri perhatian, kasut adalah penting. Tak boleh pakai sandal dan selipar. Stoking tak apa, kurang diberi perhatian (bagi perempuan sahaja). Boleh pakai stoking atau tidak. Lelaki kena pakai stoking. Mesti warna gelap, jangan pakai stoking putih pula, sangat pelik. Bagi mereka yang jarang pakai kasut tertutup macam aku ni, boleh juga bawa sandal atau kasut yang selesa untuk digantikan apabila perlu . Ta

Open Tracker