Langkau ke kandungan utama

Job Interview Tips Practice

 
Assalamualaikum...

Kali ini entri dalam bahasa Inggeris ya. Dah lama tak buat entri dalam bahasa asing ni. Bila lagi nak menggunakan bahasa yang penting ni? Kalau lama tak guna, kang terlupa pulak.

Apa? Korang tak faham. Tak pe, baca dulu. Cuba agak apa maksudnya, kemudian baru buka kamus.


Selamat membaca =)

Job Interview Tips Practice


1. Practice answering interview questions and practice your responses to the typical job interview questions and answers most employers ask.
Think of actual examples you can use to describe your skills.

Providing evidence of your successes is a great way to promote your candidacy.


2. Prepare
a response so you are ready for the question

"What do you know about our company?"

Know the interviewer's name and use it during the job interview.
If you're not sure of the name, call and ask prior to the interview.

Try to relate what you know about the company when answering questions.


3. Get Ready
Make sure your interview attire is neat, tidy and appropriate for the type of firm you are interviewing with.

Bring a nice portfolio with copies of your resume.

Include a pen and paper for note taking.


4. Be On Time

Be on time for the interview.
On time means five to ten minutes early.

If need be, take some time to drive to the office ahead of time so you know exactly where you are going and how long it will take to get there.


5. Stay Calm

During the job interview try to relax and stay as calm possible.

Take a moment to regroup.

Maintain eye contact with the interviewer.

Listen to the entire question before you answer and pay attention - you will be embarrassed if you forget the question!


6.  Show What You Know

Try to relate what you know about the company when answering questions.

When discussing your career accomplishments match them to what the company is looking for.


7. Follow Up

Always follow-up with a thank you note reiterating your interest in the position.

If you interview with multiple people send each one a thank you note.


That's all. Do u have to add something?

Wah, dah dapat petua ni, jangan lupa amalkan ye. Kalau kita ikut semua ni, insya-ALLAH, boleh berjaya =)

Ok, sebenarnya aku pun bukan tulis sendiri. Ambik dari Job Malaysia. Tak salah rasanya nak berkongsi apa yang aku tau, kan?

Bacaan lanjut: Resume

Terima kasih sudi baca entri ni. Sayang korang.
Anything can happen, that why life is wonderful. Struggle to get what u aim but be sure don't hurt any one. No one you shouldn't hurt their feels!

Catatan popular daripada blog ini

Innershine Prun dan Camu-camu: Testimoni Cantik Kulit Berseri

Sedap. Manis-manis masam. Kalau ada rasa kurma, lagi best. Marvellous. Ada orang cakap, masam sedikit. Pada Sha yang tak makan masam langsung, rasa Innershine ini tidaklah masam mana. Sedikit sahaja rasa masamnya, berbanding produk lain yang lagi rasa masam asam jawa (Ladies Collagen). Innershine rasa masam buah camu-camu sahaja. 
Harga pasaran untuk 6 botol RM 28.90 dan untuk 12 botol RM 57.90. Berat satu botol 42 gram. Harga boleh dapat murah, ikut pasaraya. Pandai-pandailah korang pilih. Sha tengok kat Aeon (Jaya Jusco nama lamanya) pada 13 Jun 2014, harga seperti di atas. Tapi Sha tengok kat Big Aeon harganya lebih murah. Pek kecil (6 botol) hanyalah RM26.90 manakala yang besar RM54.90. Murahlah berbanding harga asal.
Perubahan magik yang Innershine Prun dan Camu-camu lakukan kepada diriku:

Hari pertama, minum malam sebelum tidur, tak dapat tidur dan esok paginya, perut membuang, detox kan? Hehe.
Lusanya, minum awal sikit dalam pukul 9 malam. Tidur, ok saja. Perut ok, tak ada…

Pantang Larang dan Makanan Orang Demam Campak

Nak jaga pemakanan orang demam campak?
Ok, aku ada petua dan tipsnya. Segala yang tertulis di sini adalah keluar dari kepalaku, dan pengalamanku menjaga makanan orang demam campak. Ku abadikan di sini.


Tidak boleh menggoreng
Demam campak ni kita tak boleh nak goreng apa-apa makanan terutamanya guna minyak. Contohnya goreng ikan.

Menumis pun tak boleh tau.

Sebab apa tak boleh? Sebab ia akan merangsang pertumbuhan campak dan buat ianya kemerah-merahan.

Elakkan makanan laut yang gatal
Makanan laut, seperti udang, sotong, kerang elok la dikuarantinkan.. Haha~ Bukan kuarantin la tapi jangan makan makanan tu, k.

Elakkan yang pedas
Cili pun tak boleh makan sebab mengundang kegatalan.


Elakkan yang hitam-hitam seperti gaban perkasa hitam


Kicap dan kopi harus la dijauhi serta merta sebab ia akan menyebabkan berparut hitam. Kalau koko atau milo? Kalau capucinno? Erm, ikut suka korang la.

Aha, aku ada idea, kalau nak putih maka minumlah air soya. Confirm menjadi. Tapi kalau tak jadi, jangan…

Petua Tutorial Cara Pakai Contact Lens (Kanta Lekap)

Open Tracker